Trabzon’dan ocak-kasım döneminde yapılan fındık ihracatı 57 bin 565 tona ulaşırken, karşılığında 523 milyon 314 bin dolar gelir elde edildi. Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği Fındık ve Fındık Mamulleri Sektör Komitesi Başkanı Mehmet Cirav, yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye’nin yılın 11 ayında toplam 221 bin ton fındık ihraç ettiğini bildirdi.
Cirav, Türkiye’nin 118 farklı ülkeye fındık sattığını, en fazla ihracat yapılan ülkelerin ise Almanya, İtalya, Fransa, Polonya ve Hollanda olduğunu aktardı.
Açıklamada, Trabzon’un söz konusu dönemde 57 bin 565 tonluk ihracatla ülke genelinde ikinci sırada yer aldığı vurgulandı. Kentin toplam fındık ihracatındaki payının yüzde 28 olduğuna dikkat çekildi. Bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla ihracat miktarında yüzde 31, ihracat gelirinde ise yüzde 28 oranında düşüş yaşandığı belirtildi.
Fındık ihracat sezonunun ilk üç aylık bölümüne ilişkin verileri de paylaşan Cirav, Trabzon’dan 5 bin 952 ton fındık ihracatı gerçekleştirildiğini ve bu satıştan 69 milyon 215 bin dolar döviz girdisi sağlandığını ifade etti.
GÜNDEM
06 Haziran 2026SPOR
06 Haziran 2026GÜNDEM
06 Haziran 2026SPOR
06 Haziran 2026SPOR
06 Haziran 2026GÜNDEM
06 Haziran 2026GÜNDEM
06 Haziran 2026
1
Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan Necip Fazıl Kısakürek’in Vefat Yıl Dönümünde Anma Mesajı: “Büyük Dava ve Aksiyon Adamı Üstat”
941 kez okundu
2
Diyarbakır OSB Yönetimine Anlamlı Hayırlı Olsun Ziyareti
878 kez okundu
3
Kurban Bayramı Tatili 9 Güne Çıkarıldı: Cumhurbaşkanı Erdoğan Müjdeyi Verdi
874 kez okundu
4
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Avrupa’nın Türkiye’ye Duyduğu İhtiyaç Daha Fazladır
856 kez okundu
5
Hazreti Veysel Karani Anma Programı ve Anneler Günü Etkinliği Düzenlenecek
849 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.