TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Uygulamalarımız appstore googleplay
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Yatırım

haberingundemi.com.tr - Yatırım haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Yatırım haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Türkiye'de çevre korumaya 5 yılda yarım trilyon lira harcandı Haber

Türkiye'de çevre korumaya 5 yılda yarım trilyon lira harcandı

AA muhabirinin Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden derlediği bilgiye göre, Türkiye'de kirliliğin önlenmesi, azaltılması ve ortadan kaldırılması çalışmaları için çevre koruma harcamaları yapılıyor. Türkiye'de son 5 yıllık dönemde çevrenin korunması için 514 milyar 283 milyon 889 bin lira harcandı. Bu harcamaların yüzde 62,12'sini atık yönetimi giderleri oluştururken, bu alan için 2019-2023 döneminde yapılan harcamalar 319 milyar 492 milyon 831 bin lirayı buldu. Atık su yönetimi harcamaları da 96 milyar 307 milyon 337 bin lirayla toplam çevre harcamalarının yüzde 18,73'ünü oluşturdu. Biyolojik çeşitliliğin ve peyzajın korunması için de 2019-2023 döneminde 34 milyar 71 milyon 635 bin lira harcanırken, bu tutar toplam harcamaların yüzde 6,63'üne karşılık geldi. Toprak, yer altı ve yüzey sularının korunması ve kalitesinin iyileştirilmesine yönelik harcamaların çevre koruma harcamaları içindeki payı yüzde 4,44 oldu. Bu alanda 5 yıllık dönemde harcanan tutar 22 milyar 842 milyon 177 bin lira olarak kayıtlara geçti. Bu dönemde, dış ortam havasını ve iklimi korumaya 16 milyar 800 milyon 297 bin lira, AR-GE'ye 3 milyar 178 milyon 419 bin lira, gürültü ve vibrasyonun azaltılmasına 122 milyon 717 bin lira, radyasyona karşı korumaya 45 milyon 112 bin lira harcandı. "Diğer çevre koruma harcamaları" bu dönemde 21 milyar 423 milyon 364 bin lirayı bulurken, bunların toplam içindeki payı yüzde 4,17 olarak belirlendi. Çevreyi korumak için 5 yılda 110 milyar lirayı aşan yatırım Öte yandan, kurumların sektörlere göre gerçekleştirdiği çevre koruma harcamaları incelendiğinde yatırım giderleri öne çıktı. Bu kapsamda, Türkiye'de çevreyi korumak için 5 yılda 110 milyar 883 milyon 800 bin liralık yatırım harcaması gerçekleştirildi. Bu yatırımların 92 milyar 264 milyon 518 bin lirasını mali ve mali olmayan şirketler gerçekleştirirken, genel devlet ve hane halkına hizmet eden kar amacı olmayan kuruluşların yaptığı yatırım tutarı 18 milyar 619 milyon 282 bin lira olarak hesaplandı. TÜİK verilerine göre 2019-2023 döneminde yapılan çevre koruma harcamaları şu şekilde: Harcama Konuları Toplam tutar (bin lira) Oran Atık yönetimi 319.492.831 62,12 Atık su yönetimi 96.307.337 18,73 Biyolojik çeşitliliğin ve peyzajın korunması 34.071.635 6,63 Toprak, yer altı ve yüzey sularının korunması ve kalitesinin iyileştirilmesi 22.842.177 4,44 Diğer çevre koruma harcamaları 21.423.364 4,17 Dış ortam havasını ve iklimi koruma 16.800.297 3,26 Araştırma ve geliştirme 3.178.419 0,62 Gürültü ve vibrasyonun azaltılması 122.717 0,02 Radyasyona karşı koruma 45.112 0,01 Toplam 514.283.889 100

Yandex, Türkiye'ye 400 milyon dolar yatırım yapmayı planlıyor Haber

Yandex, Türkiye'ye 400 milyon dolar yatırım yapmayı planlıyor

Yandex, bilgi teknolojisi ürünlerini yerelleştirmek ve Türkiye'deki erişimini genişletmek için 400 milyon dolar yatırım yapmayı planlıyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Rusya merkezli çok uluslu teknoloji markası Yandex, Türkiye dijital pazarındaki konumunu güçlendirmeyi, yerel pazara uygun ürün ve hizmetleri sürekli geliştirerek uzun vadeli, güvenilir bir paydaş olduğunu kanıtlamayı amaçlıyor. Açıklamada görüşlerine yer verilen Yandex Search Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Alexander Popovskiy, Türkiye'nin dijital potansiyeline çok inandıklarını belirterek, "Önümüzdeki üç yıl içinde Türkiye'de bilgi teknolojisi ürünleri geliştirmek için 400 milyon doların üzerinde yatırım yapmayı ve yüzlerce kişiye istihdam sağlamayı planlıyoruz." ifadelerini kullandı. Popovskiy, Yandex'in Türkiye'de kalıcı iş ilişkileri kurmaya kararlı olduğunu ve Türkiye için özel olarak tasarlanmış bir dizi ürünün yakında piyasaya sürüleceğini belirtti. Popovskiy, "Amacımız Türkiye'ye bir bütün olarak değer katmak ve önceki yıllarda yerel pazarda elde ettiğimiz başarıların üzerine yenilerini eklemek. Bu yaklaşımla, Türkiye'deki kullanıcıların özel ihtiyaçlarını karşılayan hiper yerelleştirilmiş ürünler geliştirmeye odaklandık. Kısa bir süre içinde Türkiye için özel olarak tasarlanmış yapay zeka destekli arama ürünümüzü ve tamamen yerelleştirilen diğer hizmetlerimizin de tanıtımını yapacağız." değerlendirmesinde bulundu. Yandex'in küresel oyuncularla rekabet yaklaşımının yerel dil, kültür ve yerel kullanıcıların ihtiyaçlarına güçlü bir vurgu içerdiğini kaydeden Popovskiy, birçok küresel şirketin "herkese uyan tek beden" yaklaşımına bağlı kaldığını, kendilerinin ise "yerel ol" anlayışını benimsediğini aktardı. "Türkiye ekonomisi gelişmeye devam ediyor" Türkiye'nin teknoloji sektöründe daha fazla rekabeti teşvik etme yönünde kaydettiği ilerlemeden heyecan duyduğunun altını çizen Popovskiy, "Türkiye ekonomisi zorluklara rağmen büyümeye ve gelişmeye devam ediyor. Dünyanın en iyi 10 internet kullanım oranından birine sahip Türkiye, inovasyon için verimli bir zemin sunuyor ve biz de Türkiye'nin dijital ortamına katkıda bulunmak hedefindeyiz." şeklinde görüş belirtti. Alexander Popovskiy, teknoloji pazarı ve dijital ekonomi, işletmeler, daha iyi ve yenilikçi ürünler elde eden son kullanıcılar için faydalı "sağlıklı rekabeti" teşvik etme konusunda Türk hükümetinin gösterdiği kararlılıktan memnuniyet duyduklarını bildirdi. Popovskiy, navigasyon hizmetlerine, yerel şehirlere özgü bilgiler dahil olmak üzere yeni özellikler ekleyerek Türkiye'deki kullanıcı deneyimini daha çok geliştirmeyi planladıklarını kaydetti. Popovskiy, Yandex'in Türk işletmelerini desteklemede rollerine ilişkin "B2B çözümlerimizin yerel işletmelerin büyümesine yardımcı olduğunu görmekten memnuniyet duyuyoruz. Buna, halihazırda iyi bilinen dijital reklamcılık ürünlerimizin yanı sıra kısa süre önce tanıtımı yapılan Yandex Haritalar API dahil bütün bu servisler, 300'den fazla Türk şirketine hizmet veriyor." ifadelerini kullandı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.