TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Uygulamalarımız appstore googleplay
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Ulaştırma Ve Altyapı Bakanlığı

haberingundemi.com.tr - Ulaştırma Ve Altyapı Bakanlığı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ulaştırma Ve Altyapı Bakanlığı haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Boğazda gemi trafiği durduruldu Haber

Boğazda gemi trafiği durduruldu

İstanbul ve Çanakkale Boğaz'ında sabaha karşı sis etkili olmaya başladı. Yoğun sis nedeniyle boğazlarda görüş mesafesi düştü. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamada, İstanbul ve Çanakkale Boğazı gemi trafiğinin kısıtlı görüş (sis) nedeniyle çift yönde ve geçici olarak askıya alındığı duyuruldu. ÇANAKKALE BOĞAZI’NDA TELSİZ UYARISI Çanakkale Boğazı, gece saat 02.05’ten itibaren gemi trafiğine kapatıldı. Çanakkale Boğazı Gemi Trafik Hizmetleri Müdürlüğü, telsizle kaptanları uyararak gemilerin Marmara ve Ege girişlerindeki demir bölgelerinde beklemeye başladığını bildirdi. Boğaz trafiğinin, sisin etkisini kaybetmesinin ardından normale döneceği açıklandı. FERİBOT SEFERLERİ İPTAL OLDU Yoğun sis, sadece gemi trafiğini değil, feribot seferlerini de olumsuz etkiledi. Çanakkale-Eceabat ve Çanakkale-Kilitbahir hatlarındaki feribot seferleri geçici olarak durduruldu. Sis etkisini yitirene kadar feribot seferlerinin iptal edileceği duyuruldu. İSTANBUL BOĞAZI'NDA DA GEMİ TRAFİĞİ DURDU Ulaştırma Bakanlığı, yoğun sis nedeniyle İstanbul Boğazı’ndaki gemi trafiğinin de çift yönlü olarak askıya alındığını açıkladı. Sis, hem boğaz trafiğini hem de şehir genelinde kara ulaşımını olumsuz etkiledi. İstanbul'da elverişsiz hava koşulları nedeniyle bazı vapur seferlerinin yapılamadı. Şehir Hatları'ndan yapılan duyuruda, Anadolu Kavağı - Üsküdar, Beykoz - Eminönü Boğaz Hattı ve 07.20 kalkışlı Rumeli Kavağı - Eminönü seferlerinin gerçekleştirilemediği kaydedildi.

DURMAK YOK YOLA DEVAM Haber

DURMAK YOK YOLA DEVAM

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye'nin ev sahipliğinde düzenlenen Uluslararası Yol Federasyonu (IRF) 2024 Dünya Kongresi'ne video mesaj gönderdi.  Gurur abidelerimiz  Erdoğan, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı öncülüğündeki organizasyonda emeği geçenlere ve farklı ülkelerden gelen katılımcılara teşekkür etti.  Daha güvenli, daha sürdürülebilir yol ağlarının gelişimini sağlamak hedefiyle 1948'den bu yana faaliyet gösteren Uluslararası Yol Federasyonunun başarılı çalışmalarına her yıl yenilerini eklediğini belirten Erdoğan, sektörün öncü isimlerinin, kamu kurumları ve özel kuruluşların bir araya gelmesini sağlayan kongrenin bu sene de başarılı geçeceğine inandığını dile getirdi.  Cumhurbaşkanı Erdoğan, bu yılki kongrede "Hareketliliği güçlendirmek için bağlanıyoruz, herkes için sürdürülebilir bir geleceğin sağlayıcısı olarak yollar" temasının tercih edilmesini isabetli bulduğunu kaydederek, sözlerini şöyle sürdürdü: Zira bizim siyaset anlayışımızda yol medeniyettir. Yol demek ulaşım demektir, sanayi, üretim, turizm, ticaret, emniyet, kalkınma ve dünya ile bütünleşme demektir. Bizler de bu anlayışla büyük atılımlara imza atarak ülkemizi ulaşım ve altyapı sahasında iddialı bir seviyeye taşıdık. Avrasya Tüneli'nden Sabuncubeli Tüneli'ne, Erkenek Tüneli'nden Ilgaz 15 Temmuz İstiklal Tüneli'ne, Ovit Tüneli'nden Cankurtaran Tüneli'ne kadar pek çok projeyi hayata geçirdik. Yavuz Sultan Selim ve 1915 Çanakkale köprülerimiz ülkemizin gurur abideleri oldu. Karadeniz Sahil Yolu, Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu gibi projelerimizle şehirlerimiz arasındaki beşeri, lojistik, ekonomik ve ticari bağları güçlendirdik.  Türkiye'nin uzunluğu 4 bin kilometreye yaklaşan otoyol ve 30 bin kilometreye yaklaşan bölünmüş yol ağına sahip olduğunu anımsatan Erdoğan, "Ulaştırma alanındaki yatırım ve hamlelerimizi 'durmak yok, yola devam' diyerek bundan sonra da sürdüreceğiz. 2053 yılına kadar bölünmüş yol uzunluğumuzu 38 bin kilometrenin, otoyol uzunluğumuzu ise 8 bin 300 kilometrenin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.  

Demir yollarıyla 8 ayda nüfusun  iki katından fazla yolcu taşındı Haber

Demir yollarıyla 8 ayda nüfusun iki katından fazla yolcu taşındı

Yılın 8 aylık dönemine ilişkin demir yolu yolcu istatistikleri açıklandı. TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürlüğü tarafından işletilen YHT, Marmaray, Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı, Başkentray, bölgesel ve ana hat trenlerini ağustosta 20 milyon 667 bin 44 kişinin kullandığını belirten Uraloğlu, ocak-ağustos döneminde taşınan yolcu sayısının ise Türkiye nüfusunun iki katına ulaştığını ifade etti.  Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Bakanlığa bağlı kent içi raylı sistemler, yüksek hızlı tren, ana hat ve bölgesel trenleri 8 ayda 177 milyon kişi kullandı. Cumhurbaşkanı'mız Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde son 22 yılda uyguladığımız demir yolu yatırımları ve politikaları sayesinde vatandaşlarımızın demir yoluna olan ilgisi her geçen gün arttı. Seyahat konforunu artırarak hızlı ve güvenli taşımacılığı tesis ettik. Bu sayede vatandaşlarımızın demir yoluna daha çok rağbet göstermesine vesile olduk." değerlendirmesini yaptı. Marmaray ile 143 milyon 692 bin yolcu seyahat etti Uraloğlu, kent içi raylı sistemler sayesinde özellikle büyükşehirlerde yaşanan trafik sıkışıklığını çözdüklerine işaret ederek, mega kent İstanbul'un yolcu yükünü omuzlayan Marmaray'ı söz konusu dönemde 143 milyon 692 bin 146 kişinin kullandığını bildirdi. Hattın İstanbul şehir içi trafiğini rahatlatmadaki en önemli faktörlerden biri olduğunu vurgulayan Uraloğlu, "Marmaray sadece ağustosta 16 milyon 679 bin 354 yolcumuza hizmet verdi. İstanbul'daki diğer iki kent içi raylı sistem hattımız olan Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı ile Halkalı-Bahçeşehir Hattı'nı ise ocak-ağustos döneminde 1 milyon 896 bin 219 vatandaşımız kullandı." bilgisini verdi. Bakan Uraloğlu, Ankara'nın merkezinden geçerek şehrin doğu ve batısını birbirine bağlayan Başkentray'ı Bakanlık olarak şehre kazandırdıklarını anımsatarak, bu sayede başkentin de şehir içi trafiğine önemli ölçüde nefes aldırdıklarını kaydetti. Başkentray'ın toplu taşıma sistemlerine ve YHT ile entegre hizmet verdiğine dikkati çeken Uraloğlu, başkentlilerin Başkentray'ı tercih etmeye devam ettiğini, ağustosta 1 milyon 650 bin 34, 8 ayda ise toplam 15 milyon 456 bin 609 kişinin bu sistemi kullandığını bildirdi. Demir yolu ulaşımına talep her geçen gün artıyor Abdulkadir Uraloğlu, demir yolu ulaşımına talebin her geçen gün arttığını belirterek, özellikle YHT, bölgesel ve ana hat tren seferlerine ilginin zirve yaptığını vurguladı.  Ağustosta ana hat ve bölgesel trenleri 942 bin, YHT'leri 1 milyon 107 bin 339 kişinin kullandığını aktaran Uraloğlu, şunları kaydetti: 2024 yılının 8 ayında ana hat ve bölgesel trenlerimizle 7 milyon 701 bin 36 kişi seyahat etti. YHT'de ise bu rakam 8 milyon 296 bin 248 olarak gerçekleşti. Demir yolu ulaşımının güvenli, hızlı ve konforlu olması yolcular tarafından tercih sebebi. YHT hatlarımızda, ana hat ve bölgesel tren seferlerimizde vatandaşlarımızın taleplerini karşılamak adına çalışmalara devam ediyoruz. Demir yolu ulaşımındaki bu gelişmeler sürdürülebilir ulaşım ve çevre dostu taşımacılık hedeflerine de katkı sağlıyor. Demir yoluna olan rağbeti artırmak için çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz.

Engelsiz ulaşım projelerine  100 milyon lira destek Haber

Engelsiz ulaşım projelerine 100 milyon lira destek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yazılı açıklamasında, ulaştırma ve haberleşme alanında daha erişilebilir bir gelecek için AR-GE çalışmalarına hız verdiklerini bildirdi.  ‘Engelli vatandaşlarımızın  hayatını kolaylaştıracağız’  Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Araştırmaları Merkezi Başkanlığı (UDHAM) ile engelli vatandaşların hayatını kolaylaştıracak projeleri desteklemek amacıyla "Ulaşımda Erişilebilirlik Çağrısı"na çıkacaklarını kaydeden Uraloğlu, "Herkes İçin Engelsiz Ulaşım temasıyla hayata geçirilecek elektronik haberleşme tabanlı AR-GE projelerine 100 milyon lira destek sağlayacağız. Başvurular 9 Eylül'de başlayacak, 31 Ekim'de son erecek" değerlendirmesinde bulundu.  Uraloğlu, proje başına en yüksek destek tutarının 15 milyon lira olduğunu belirterek, çağrıyla özellikle ulaştırma ve haberleşme alanında faaliyet gösteren kamu veya özel sektöre ait firmaların projelerini desteklemeyi amaçladıklarını vurguladı.  Bütün ulaşım modlarında tüm engelli grupları için elektronik haberleşme tabanlı proje destek çağrısıyla engelli vatandaşların hayatlarını kolaylaştıracak projeleri destekleyeceklerine işaret eden Uraloğlu, "Herkes İçin Engelsiz Ulaşım AR-GE proje desteği ile engelli vatandaşlarımızın hayatını kolaylaştıracağız" ifadesini kullandı. Uraloğlu, ulaşım ve iletişim hizmetlerinde en öncelikli misyonlarının bütün vatandaşların bu hizmetlerden eşit şekilde yararlanması olduğunu belirterek, 2002 yılından bu yana bütün hizmetlerde insan merkezli bir anlayışla hareket ettiklerini kaydetti.  Herkes İçin Engelsiz Ulaşım AR-GE projeleriyle tüm ulaşım modlarında elektronik haberleşme altyapısının güçlendirilmesini hedeflediklerine dikkati çeken Uraloğlu, şu değerlendirmede bulundu: Yerli üretimi teşvik ederek ileri teknoloji ürünlerde dışa bağlılığın azaltılmasını hedefliyoruz. Hareket kabiliyeti kısıtlı bireylere günlük seyahatlerinde özel araç ve toplu taşıma dışında alternatif ulaşım imkanlarının sağlanmasına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu ihtiyaç doğrultusunda, hareket kabiliyeti kısıtlı bireylerin günlük seyahatlerini kolaylaştıracak erişilebilir paylaşımlı araç, moped gibi alternatif ulaşım araçlarının kullanılmasına olanak sağlayacak çeşitli teknolojileri destekleyeceğiz. Ayrıca, acil durumlarda engelli bireyler ile operatör arasında iletişim sağlayan sistemlerle tüm engelli grupları açısından açık şekilde takip edilebilen uyarı sistemlerinin geliştirilmesine yönelik elektronik haberleşme çözümleri desteklenecek.  Uraloğlu, AR-GE çağrısına başvuruda bulunacakların sağlaması gereken şartlara ilişkin şu bilgileri paylaştı: Çağrımıza Türkiye'de faaliyet gösteren özel ve kamu hukuku tüzel kişilikleri ortak ya da ayrı olarak başvuru yapabilir. Başvuru yapan kuruluşların, kamu kurumu ve kuruluşları hariç başvuru tarihi itibarıyla en az 1 yıl faaliyette olması gerekiyor. Başvuru yapan kuruluşların projede yer alan personel sayısının en az 3'te 1'i kadar personeli en az 1 yıldır bünyesinde çalıştırıyor olması gerekecek. Proje süresince en az 1 akademisyenden danışmanlık alınması zorunlu olacak. En az 1 yüksek lisans veya en az 1 lisans öğrencisi proje bursiyeri olarak çalışmalarda yer alacak. 

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.