TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Uygulamalarımız appstore googleplay
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu

haberingundemi.com.tr - Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

ARFF ekipleri bu yıl 481 acil duruma müdahale etti Haber

ARFF ekipleri bu yıl 481 acil duruma müdahale etti

Uraloğlu, yazılı açıklamasında, havalimanları ve yakınlarında meydana gelebilecek yangın ve acil durumlara müdahale eden ARFF ekiplerinin, yaşanabilecek olumsuz durumlarda, maddi ve manevi kayıpların önlenmesinde önemli bir görevi gerçekleştirdiğini belirtti. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren ARFF memurlarının Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı (ICAO) standartlarına göre eğitim aldıklarının altını çizen Uraloğlu, yaşanabilecek olumsuz durumlar için düzenli olarak yapılan farklı senaryolu tatbikatlarla teorik eğitimlerini pratiğe döken ekiplerin her türlü olumsuzluğa karşı 7 gün 24 saat hazır hale geldiklerini ifade etti. Uraloğlu, ARFF ekiplerinin DHMİ tarafından işletilen havalimanlarında uçak kazalarının yanı sıra havalimanları içinde gerçekleşen piste yakıt dökülmesi, ot ve elektrik yangını ile doğal afet gibi acil durumlara başarılı bir şekilde müdahale ettiklerini vurgulayarak, "ARFF ekiplerimiz 2024 yılında Türkiye genelindeki havalimanlarında 481 acil duruma müdahale etti. Bu operasyonlar sayesinde yaralanma veya can kaybı yaşanmasının önüne geçildi." değerlendirmesinde bulundu. 1895 ARFF personeli ve 460 araçlık filo DHMİ'nin ARFF hizmetlerinde uzman personel kadrosu ve son teknoloji araç filosuyla dünyada adından söz ettirdiğinin altını çizen Uraloğlu, "Uçuş güvenliğini sağlamak için yürüttüğümüz çalışmalarla ARFF filosunun araç teknolojisini ve sayısını yükselttik. 2002'de 165 olan yangınla mücadele aracı sayısını 2024 yılı itibariyle 460'a ulaştırdık. 750 olan ARFF memuru sayımızı ise 1895'e çıkardık." ifadelerini kullandı. Bakan Uraloğlu, ARFF ekiplerinin araç filosuyla ilgili önemli iyileştirmeler yaptıklarına da dikkati çekerek, şunları kaydetti: "Son yıllarda bu konuda önemli yatırımlar yaptık. Ülkemizde teknolojinin en son ürünleri olan kurtarma ve yangın söndürme araç teçhizat ve malzemelerinden oluşan güçlü bir filo ortaya çıkardık. Filomuzda uçuş ve yangın güvenliğinde kullandığımız 8x8 su-köpük-kuru kimyevi toz sistemli yangın söndürme, 6x6 su köpük sistemli yangın söndürme, ani müdahale aracı, kurtarma aracı, suda ve karada hareket edebilen amfibik kurtarma aracı, arazöz aracı, pist köpükleme aracı ve merdivenli yangın söndürme aracı bulunuyor." Yangınlara karşı tatbikatlarla hazırlanılıyor Havalimanlarında görev yapan ARFF personelinin uçak kaza kırımlarına ve bina/tesis yangınlarına karşı hazırlıklı olabilmeleri amacıyla, Erzincan Havalimanı'nda simüle edilen eğitimler dışında, her havalimanında yılda en az bir kere ateşli yangın ile dar katılımlı acil durum tatbikatları yaptıklarını belirten Uraloğlu, yılda en az iki kere masaüstü tatbikatı ve her iki yılda en az bir kere geniş katılımlı acil durum tatbikatı yapıldığını da bildirdi.

Turistik Doğu Ekspresi seferleri 23 Aralık'ta başlayacak Haber

Turistik Doğu Ekspresi seferleri 23 Aralık'ta başlayacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Turistik Doğu Ekspresi'nin yeni sezon seferlerine ilişkin yazılı açıklama yaptı. İlk seferin 29 Mayıs 2019'da yapıldığını anımsatan Uraloğlu, trenle bugüne kadar 71 bin yolcunun seyahat ettiğini, 23 Aralık'ta başlayacak yeni sezonda da yaklaşık 10 bin 500 seyahat tutkununa hizmet verileceğini aktardı. Uraloğlu, 2024-2025 döneminde 30 gidiş, 30 dönüş olmak üzere 60 sefer yapacağına işaret ederek, "Yolculuk Ankara-Kars yönünde başlayıp, 2 Mart 2025'te Kars-Ankara yönünde gerçekleşecek tren seferiyle sonlanacak." değerlendirmesinde bulundu. Ankara-Kars yönündeki seferlerin pazartesi, çarşamba ve cuma, Kars-Ankara seferlerinin de çarşamba, cuma ve pazar günleri gerçekleşeceğini belirten Uraloğlu, "Ankara-Kars yönünde seferler Tarihi Ankara Garı'ndan saat 13.45'te başlayacak, Erzincan'da 2 saat 30 dakika, Erzurum'da ise 4 saat mola verilecek. Kars-Ankara yönündeki seferler ise saat 21.05'te başlayarak İliç'te 3 saat 30 dakika, Divriği'de 2 saat 30 dakika, Sivas'ta ise 3 saat duruşla yolculara bu şehirleri keşfetme imkanı tanıyacak." ifadelerini kullandı. Uraloğlu, Turistik Doğu Ekspresi'yle bölgenin turizm potansiyelini harekete geçirmeyi hedeflediklerine dikkati çekerek, şu değerlendirmelerde bulundu: "Alternatif tatil seçeneği olarak sunduğumuz bu deneyim, yolcularımıza Anadolu'nun eşsiz manzaraları eşliğinde unutulmaz bir kış seyahati vadediyor. Fotoğraf tutkunları için adeta bir açık hava stüdyosu olan bu rota, ülkemizin tarihi ve doğal güzelliklerini farklı bir perspektiften görme ve bu güzellikleri ölümsüzleştirme fırsatı sağlıyor. Her durakta biriktirilen anılar, sadece bir seyahat değil, aynı zamanda geçmişle bugünü buluşturan bir kültür yolculuğunun da parçası oluyor." Bölgesel Turistik Kars–Erzurum Ekspresi de sefere çıkacak Bölgesel Turistik Kars–Erzurum Ekspresi'nin de seferlere başlayacağını bildiren Uraloğlu, şunları kaydetti: "Turistik Doğu Ekspresi'ne gösterilen yoğun talep nedeniyle hizmete sunacağımız Bölgesel Turistik Kars–Erzurum Ekspresi 24 sefer yapacak. Söz konusu tren 291 yolcu kapasitesine sahip olacak, 18 Ocak-23 Şubat 2025 döneminde cumartesi ve pazar günleri işleyecek."

Türkiye-Azerbaycan transit geçiş belgesi kotası 100 bine yükseltildi Haber

Türkiye-Azerbaycan transit geçiş belgesi kotası 100 bine yükseltildi

Uraloğlu, yazılı açıklamasında, Türkiye-Azerbaycan Kara Ulaştırması Karma Komisyonu (KUKK) Toplantısı'nın gerçekleştirildiğini ifade etti. Türkiye'den Azerbaycan'a yapılan ihracatın yüzde 81'inin kara yoluyla yapıldığına işaret eden Uraloğlu, "Türkiye ile Azerbaycan arasındaki transit geçiş belgesi kotası 35 binden 100 bin adede yükseltildi. Toplam geçiş belgesi sayısı da 180 bin 500'e ulaştı. Kara yolu taşımacılığında kullanılan geçiş belgelerinde son yıllarda önemli artış sağladık. Bu adımla kara yolu taşımacılığında verimliliği artırarak ticaretin hızlanmasına olanak tanımayı hedefliyoruz." değerlendirmesinde bulundu. Uraloğlu, taşımacılığın ve ticaretin geliştirilmesi adına ortak çalışmaların süreceğini de vurguladı. İki ülke arasında dijital entegrasyonun sağlandığına işaret eden Uraloğlu, şunları kaydetti: "Ülkelerimiz arasında elektronik geçiş belgesi kullanımı başladı. Deneme amaçlı yapılan seferde elektronik geçiş belgesi düzenlenen ilk Türk taşıtı 14 Aralık 2024'te Azerbaycan'a giriş yaptı. Böylece, Özbekistan'dan sonra Azerbaycan ile de elektronik geçiş belgesi kullanımına başlanmış oldu. Elektronik geçiş belgesi kotası transit taşımalar için 15 bin, ikili taşımacılık için 500 adet olarak belirlendi. Entegrasyon çalışmaları ilerledikçe fiziki belgeler için belirlenen kotaların elektronik belgeye dönüştürülmesi kararı alındı."

Demir yollarıyla 11 ayda 256,4 milyon yolcu taşındı Haber

Demir yollarıyla 11 ayda 256,4 milyon yolcu taşındı

Uraloğlu, yılın 11 aylık dönemine ilişkin demir yolu yolcu istatistiklerine ilişkin yazılı açıklama yaptı. Kent içi raylı sistemlerin, büyükşehirlerde yaşanan trafik sıkışıklığının azaltılmasına önemli çözüm sunduğuna dikkati çeken Uraloğlu, "Söz konusu dönemde Marmaray, Başkentray, Sirkeci-Kazlıçeşme, Halkalı-Bahçeşehir, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı hatları, YHT ile bölgesel ve ana hat trenleri 256,4 milyon yolcumuza hizmet verdi." ifadesini kullandı. Uraloğlu, mega kent İstanbul'un yolcu yükünü omuzlayan Marmaray'ın, kasımda 19 milyon 315 bin 901, ocak- kasım döneminde de 201 milyon yolcuya hizmet verdiğini aktardı. Başkentray'ın yolcu verilerine ilişkin de bilgi veren Uraloğlu, "Ankara'nın doğusu ve batısını birbirine bağlayan Başkentray ile şehir içi trafiğe önemli ölçüde nefes aldırdık. YHT ile entegre olarak hizmet veren Sincan-Kayaş hattımızda yolcu sayısı da sürekli artıyor. Başkentray ile kasımda 2 milyon 358 bin 168, yılın 11 ayında da 22,1 milyon yolcuya hizmet verdik. Ayrıca, 20 Kasım'da 94 bin 84 yolcuyla da rekor kırdık." değerlendirmesinde bulundu. Uraloğlu, ocak-kasım döneminde, Marmaray, Başkentray, Sirkeci-Kazlıçeşme, Halkalı-Bahçeşehir hatlarını 226 milyon kişinin kullandığını bildirerek, şunları kaydetti: "Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Hattı, 8,8 milyon yolcuya ulaştı. Yılın 11 ayında bu hatlarda 234,8 milyon yolcuya hizmet verdik. Kasımda YHT 1 milyon 62 bin 546 yolcuya hizmet verdi. Ocak-kasım döneminde 11,5 milyon yolcumuz YHT'ler ile seyahat etti. Bu dönemde bölgesel ve ana hat trenlerimizi 10,1 milyon yolcu kullandı. Vatandaşlarımızın hızlı, konforlu ve güvenilir ulaşımı tercih ettiğini görüyoruz. Demiryolu yatırımlarımızın karşılığını alıyor, halkımızın bu hizmetlerden etkin şekilde faydalanması için çalışmalarımıza kararlılıkla devam ediyoruz."

Esenboğa Havalimanı'nın kapasitesi 30 milyon yolcuya çıkartılacak Haber

Esenboğa Havalimanı'nın kapasitesi 30 milyon yolcuya çıkartılacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Esenboğa Havalimanı'nda kapasite artırımı amacıyla yürütülen çalışmalara ilişkin yazılı açıklama yaptı. Havalimanının artan yolcu ve uçak trafiğine rahat şekilde hizmet verebilmesini sağlamak amacıyla iki etap olarak başlattıkları modernizasyon projesinin ilk etabında sona geldiklerini aktaran Uraloğlu, "Birinci etap kapsamındaki çalışmalarda yüzde 98 fiziki ilerleme sağladık. Havalimanımız çağın ihtiyaçlarına cevap verebilecek hale getirilecek. Yolcu kapasitesini 30 milyona çıkartacak üçüncü pist ile yeni kule ve hizmet binalarını 2025 yılının ilk çeyreğinde bitirmeyi planlıyoruz. Yeni pistimizi şerit çalışmaları ve düzenleme işlerinden sonra hizmete hazır hale getireceğiz." değerlendirmesinde bulundu. Uraloğlu, yeni hizmet binalarının inşasını da büyük oranda tamamladıklarını belirterek, açıklamasını şöyle sürdürdü: "Üçüncü pist, teknik blok, Havalimanı Kurtarma ve Yangınla Mücadele İstasyonu, DHMİ özel maksatlı araç garaj ve uçuş kontrol hangarı binası, ısı merkezi ve su deposu, uçak atık su arıtma tesisi, özel aydınlatma sistemleri bakım binası, kargo gelişim alanları, kargo apronu, bağlantı taksi yolları, gümrük müdürlüğü binası ve otoparklarını 2025 yılının ilk çeyreğinde bitirmeyi hedefliyoruz." Terminal binası genişleyecek Esenboğa Havalimanı'nın kapasitesini geçmiş yıllarda 20 milyon yolcuya çıkardıklarını ancak gelinen noktada bunun yetersiz kaldığını bildiren Uraloğlu, şunları kaydetti: "Havacılık alanında yaptığımız yatırımlarla hava yolu halkın yolu oldu. Vatandaşlarımız yolculuklarında hava yolunu daha sık tercih etmeye başladı. Biz de bir taraftan yeni havalimanları yapmayı sürdürürken bir taraftan da mevcut havalimanlarımızı çağın ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde modernize etmeye devam ediyoruz. Esenboğa Havalimanı kapasite artırımı kapsamında başlayacağımız ikinci etap çalışmaları ile terminal binasını 40 bin metrekareye genişleteceğiz. Üçüncü pist ve daha geniş terminal binası ile havalimanımız artan yolcu trafiğine çok daha rahat cevap verebilecek."

Türksat 6A, 2025'in ilk çeyreğinde hizmete alınacak Haber

Türksat 6A, 2025'in ilk çeyreğinde hizmete alınacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin ilk yerli ve milli haberleşme uydusu Türksat 6A'nın mevcut yörüngesindeki testlerinin başarıyla tamamlandığını bildirerek, "2025 yılının ilk çeyreğinde de hizmete alarak ülkemizi uzay yarışında bir adım daha ileriye taşıyacağız." ifadesini kullandı. Uraloğlu, yazılı açıklamasında, ilk yerli ve milli uydu Türksat 6A'nın 50 derece doğu test yörüngesine 20 Temmuz'da ulaştığını anımsattı. Uydunun 35 bin 786 kilometrede sabitlendiğini ve 8 ayrı sistemde yüzlerce teste tabi tutulduğunu aktaran Uraloğlu, "Uydumuza güç, uydu yönetim, yörünge yönelim ve kontrol, kimyasal itki, elektrikli itki, ısıl kontrol, telemetri, telekomut ve mesafe ölçüm ile faydalı yük alt sistem testlerini uyguladık. Uydumuz bütün testleri başarıyla geçti." değerlendirmesinde bulundu. "Sistem ve ekipmanları denendi" Uraloğlu, Türksat 6A'nın 50 derece doğu yörüngesinde belirli aralıklarla kuzey-güney ve doğu-batı manevraları gerçekleştirdiğini ifade etti. Doğu manevrasının yerli ve milli teknolojiyle üretilen elektrikli itki alt sistemi ateşlemesiyle başarılı şekilde gerçekleştirildiğine dikkati çeken Uraloğlu, yörünge testleri sırasında uyduda yer alan yörünge yönelim ve kontrol, uydu yönetim, güç ve ısıl kontrol gibi alt sistemlerin ve deneysel ekipmanların işlevselliğinin de denendiğini belirtti. Uraloğlu, alt sistemlerin bir arada sorunsuz şekilde çalıştığına işaret ederek, açıklamasını şöyle sürdürdü: "TÜBİTAK Uzay tarafından tasarlanmış ve üretilmiş deneysel tepki tekeri ekipmanı yörüngede ilk kez denenerek başarılı şekilde sürüldü. Aynı zamanda deneysel güneş algılayıcı ekipmanının da başarılı şekilde işlevini yerine getirdiği görüldü. Ağustos ayı içerisinde de Ctech tarafından üretilen TTM alt sistemine yönelik testler gerçekleştirildi. Testler sırasında Ctech tarafından tasarlanmış ve üretilmiş telekomut alıcı ve telemetri-işaret sinyali verici ekipmanlar da başarılı şekilde çalışarak testleri başarıyla tamamladı. Uydunun faydalı yük alt sistem testleri de yapıldı." Uyduda kullanılan alt sistemlerin yanı sıra uydu yer istasyonu ve yazılımların da milli imkanlarla üretildiğini bildiren Uraloğlu, "Şu anda uydunun bütün fonksiyonları normal ve süreç planlandığı şekilde ilerliyor, 42 derece doğu yörüngesine yolculuğu için hazırlıklara başladık. 2025 yılının ilk çeyreğinde de hizmete alarak ülkemizi uzay yarışında bir adım daha ileriye taşıyacağız." ifadesini kullandı. "İhracatın önü açılacak" Uraloğlu, Türksat 6A'nın hizmete girmesi sonrasında Türkiye'nin önemli kazanımlar elde edeceğini belirterek, "Yüzde 80'in üzerinde yerlilik oranıyla üretilen uydumuzun her parçası uzay deneyimi elde etmiş olacak. Üretilen bu parçaların hepsi uzayda başarıyla hizmet verebildiği için tüm dünyaya ihracının önü de açılacak. Haberleşme uydusu üreten tüm ülkeler bu ürünleri bizden alabilecek. Sadece haberleşme uydusu üreten bir ülke olmakla kalmayacağız, tüm uydu parçalarını ihraç da edeceğiz. İlk yerli ve milli haberleşme uydumuz özellikle savunma sanayimizin yerli ve milli ürünlerine hizmet verecek." değerlendirmesinde bulundu. Türkiye'nin sadece bir haberleşme uydusu üreterek 250 milyon dolar ihracat geliri elde edebileceğine işaret eden Uraloğlu, şunları kaydetti: "Türksat 6A, uydu sektöründe yetişmiş insan kaynağı oluşturmaya da katkı sağlayacak. Teknoloji ve tecrübe kazanımı sayesinde Türkiye, uydu ve bileşenlerinin tasarım ve üretiminde önemli bir pazar payına sahip olacak."

Kar ve buzla mücadele için hazırlıklar tamamlandı Haber

Kar ve buzla mücadele için hazırlıklar tamamlandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) filosunu, modern karla mücadele ve yol bakım araçlarıyla güçlendirdiklerini belirterek, "Vatandaşlarımız müsterih olsunlar. Kış hazırlıklarımız tamam." dedi. Uraloğlu, KGM Akköprü Atölye Müdürlüğü'nde düzenlenen KGM Makine Teslim Töreni'nde yaptığı konuşmada, kar yağışının başta ulaşım olmak üzere günlük hayatı zorlaştırdığını söyledi. Karayolları altyapısını geliştirirken bu yolları kullanan araçların 365 gün, kar kış demeden, gece gündüz trafikte olduğunu göz ardı etmediklerini belirten Uraloğlu, hem yolların güvenli bir şekilde hizmet vermesi için gerekli bakımlarını yaptıklarını hem de kar kış, fırtınaya rağmen açık kalmasını sağlamaya gayret ettiklerini anlattı. Uraloğlu, her yıl yeni makine ve ekipman alarak makine parkını güçlendirdiklerinin altını çizerek, özellikle 2016'dan itibaren makine parkında geniş kapsamlı yenileme çalışmalarına başladıklarını anımsattı. Karla mücadele ve yol bakımı için KGM envanterine sürekli ihtiyaç duyulan makine ve ekipmanları kattıklarına işaret eden Uraloğlu, makine parkının ortalama yaşının 2002'de 18,1 iken yeni yapılan alımlarla bu oranı yaklaşık 10'a düşürdüklerini aktardı. "Makine ve ekipmanların yüzde 85'i yerli imalat" Bakan Uraloğlu, aynı zamanda 21 yaş ve üstü ekonomik ömrünü dolduran makinelerin oranını da yüzde 57'den yüzde 16,9'a indirdiklerini belirterek, "2016'dan itibaren 7 bin 157 adet makine ve ekipman satın alınarak makine parkımızın yüzde 49'unu yenilemiş olduk. Bu yıl 1 milyar 516 milyon lira bedelle, ekskavatör, vakumlu süpürge, çekici, kanal kazıcı, yükleyici gibi 43 çeşit yol bakım ve karla mücadele faaliyetlerinde hayati önemi haiz, 344 adet makine ve 284 adet ekipman olmak üzere toplam 628 adet makine ve ekipmanı karayollarımıza kazandırdık. Satın alınan bu makine ve ekipmanların yüzde 85'i yerli imalat." Söz konusu alımlarla makine parkının yenileme değerinin toplam 718,2 milyon dolara yükseldiğine işaret eden Uraloğlu, "Bu son alımlarla karayollarımız 5 bin 598 adedi hareketli makine olmak üzere toplam 14 bin 607 adet makine ve ekipman ile hizmet verir hale gelmiştir. Bugün envanterimize kattığımız bu modern ve teknolojik karla mücadele ve yol bakım araçlarıyla filomuzun gücüne güç kattık. Vatandaşlarımız müsterih olsunlar. Kış hazırlıklarımız da tamam." dedi. Uraloğlu, şöyle devam etti: "Karayolları ekiplerimiz, vatandaşlarımızın konforlu ve trafik güvenliği sağlanmış bir ortamda yolculuk yapması için kar ve buzla mücadele çalışmalarına devam edecek. Bu çalışmalar yurt genelindeki 68 bin 549 kilometrelik yol ağında, 452 karla mücadele merkezi üzerinden, 12 bin 634 adet makine ve ekipman, 13 bin 283 personel ile gerçekleştirecek. Çalışmalarımızda kullanılmak üzere 738 bin ton tuz, 422 bin metreküp tuz agregası ve kritik kesimler için 11 bin 576 ton tuz çözeltisi karla mücadele merkezlerinde depolanmıştır. Yollarımızda tipi ve esinti nedeni ile trafik akışının güçleştiği veya kapandığı kesimlere 926 kilometre kar siperi yapılmıştır. Karla mücadele merkezlerinde de güzergah analizi, karla mücadele çalışmaları, açılan ve kapanan yollar ve anlık trafik monitörler üzerinden akıllı ulaşım merkezlerimizden takip ediliyor." Önemli geçitlerde bulunan sabit kameralar aracılığıyla hava ve yol durumlarının izlendiğine işaret eden Uraloğlu, kritik kesimlerde görevlendirilen 1480 karla mücadele aracının kameralarla, 5 bin karla mücadele aracının ise araç takip sistemi ile takip edildiğini söyledi. Seyahat edecek sürücülere uyarı Uraloğlu, araçlarıyla seyahat eden vatandaşlara da düşen görevler olduğunu belirterek, "Kış mevsiminde seyahat edecek sürücülerimizin ve yolcularımızın yola çıkmadan önce seyahat güzergahı hakkında muhakkak bilgi edinmeleri gerekmektedir. Kullandıkları araçlarında kış lastiği takmak, araçlarında zincir, takoz bulundurmak gibi önlemlerle kış şartlarına hazırlıklı olmaları gerekir. Ayrıca vatandaşlarımız seyahat edecekleri zaman yolların durumunu, ALO 123 Bakanlık Çağrı Merkezinden, ALO 159 Yol Danışma hattından, cep telefonu aplikasyonundan ya da KGM web sitesi üzerinden sunulan güzergah analizi programı ile öğrenebilirler." değerlendirmesinde bulundu. Ticari araçlarda kış lastiği kullanma zorunluluğunun bugün itibarıyla başladığını anımsatan Uraloğlu, tüm araç sürücülerine kış lastiği kullanması tavsiyesinde bulundu. Uraloğlu, konuşmasının ardından araç parkını gezdi ve bakım aracına kış lastiği taktı. Uraloğlu, hizmete alınan karla mücadele araçlarından birinin direksiyonuna geçti ve araç parkında bir süre kullandı.

Kalkınma Yolu'na demir ve kara yolları için 19,9 milyar dolarlık yatırım planı Haber

Kalkınma Yolu'na demir ve kara yolları için 19,9 milyar dolarlık yatırım planı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, AA muhabirine, Kalkınma Yolu Projesi kapsamında planlanan kara ve demir yollarına ilişkin bilgi verdi. Projede uluslararası işbirliği görüşmelerine devam ettiklerini vurgulayan Uraloğlu, çalışmaların takibi için Türkiye ile Irak arasında karşılıklı temaslarda bulunduklarını söyledi. Uraloğlu, Kalkınma Yolu için devam eden ve planlanan demir yolu yatırımları bulunduğuna dikkati çekerek, "Kalkınma Yolu kapsamında Türkiye'den 2 bin 94 kilometre demir yolu bağlantısı olacak. Bunun için mevcut yapılmış 439 kilometrelik hattın yanında 1655 kilometre demir yolu inşa edeceğiz ve 17,9 milyar dolarlık yatırım yapılacak. Demir yollarının 928 kilometresinin yapımı devam ediyor. Devam eden projemiz için 7,1 milyar dolarlık bütçe ayırdık. Buna ek olarak 727 kilometresi için de planlamalar yapıldı. Planlama yapılan kısım Ovaköy'den başlayacak ve Nusaybin, Mardin, Şanlıurfa, Gaziantep arasında 501 kilometre olarak inşa edilecek. Yenice-Ulukışla kesiminde 106 kilometre, Gebze ile Çatalca arasında ise 120 kilometre yapılacak. Planlanan kısım için 10,8 milyar dolarlık bütçe harcanması öngörüldü." diye konuştu. 331 kilometre otoyol yapılacak Proje kapsamında kara yolu yatırımlarının da olduğunu anımsatan Uraloğlu, 1924 kilometre kara yolu bölümü için Ovaköy-Cizre kesiminde 23 kilometre ve Cizre-Şanlıurfa hattında 308 kilometre olmak üzere toplam 331 kilometre otoyol yapılacağını, bunun için 2 milyar dolarlık harcama yapılmasının planlandığını dile getirdi. Uraloğlu, bölgede örnek bir güzergah yönetim modeli oluşturmayı hedeflediklerini belirterek, şunları kaydetti: "Kalkınma Yolu Projesi, bölgesel işbirliklerini artırıcı bir rol oynayacak. Proje kapsamında yapılacak demir ve kara yolu projeleri hayata geçirildiğinde toplam 19,9 milyar dolarlık yatırım gerçekleştirilmiş olacak. Kalkınma Yolu, bölge coğrafyası ve küresel tedarik zincirleri açısından çok önemli bir proje. Bu çalışma, Basra Körfezi'ni Avrupa'ya bağlayacak en kısa ve pratik yatırım olarak ön plana çıkıyor." Uraloğlu, yapılan ulaştırma projeleriyle Kalkınma Yolu'nda yıllık 7,5 milyon TEU yükün taşınmasının beklendiğini sözlerine ekledi.

28 ilimizde toplam 50 projeyi tamamladık Haber

28 ilimizde toplam 50 projeyi tamamladık

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda, Bakanlığı ve ilgili kurumlarının 2025 yılı bütçesinin sunumunu yaptı. Bakanlık olarak temel faaliyet alanlarının insan, yük ve veri hareketliliğini sağlamak olduğunu anlatan Uraloğlu, "Türkiye Yüzyılı'nda, insan ve çevre odaklı, akıllı ve güvenli entegre ulaşım sistemleriyle dünyada öncü olmak için çalışıyoruz. 2053 net sıfır emisyon hedefimiz kapsamında, kara yolu taşımacılığındaki yıllık yük payını azaltarak demir yolu taşımacılığını artırıyor, yatırımlarımızla çevresel ve ekonomik sürdürülebilirliğe katkı sağlıyoruz. Kurumsal karbon ayak izi hesabını yapan ilk Bakanlık olarak sadece Marmaray projemizde 62 milyon ton karbon emisyonu azaltımı sağladık." diye konuştu. Abdulkadir Uraloğlu, projelerden sağlanacak emisyon azaltımlarının, karbon borsalarında krediye dönüştürüleceklerini de bildirdi. Türkiye'nin, Asya, Avrupa ve Afrika kıtalarını birleştiren stratejik bir konumda bulunduğuna işaret eden Uraloğlu, "4 saatlik uçuş mesafesiyle 1,5 milyar insanın yaşadığı ve toplam 51,2 trilyon dolar gayrisafi milli hasılaya sahip 67 ülkenin merkezindeyiz. Avrasya lojistiğinin merkezinde yer alan ülkemiz, Yeni İpek Yolu olarak adlandırılan Orta Koridor ile Çin'i Avrupa'ya bağlarken, planladığımız Uluslararası Kalkınma Yolu Koridoruyla da küresel rekabet gücümüzü sağlamlaştırıyoruz." değerlendirmesinde bulundu. Uraloğlu, Orta Koridor üzerinden Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu ile Çin'den ülkeye ulaşan yükleri Marmaray ile Avrupa'ya taşıdıklarını dile getirerek, Zengezur Yolu'nun, Bakü Limanı'nı doğrudan Türkiye'ye bağlayacağını söyledi. Çin, Doğu Asya ve Hindistan'dan gelen yükleri Basra Körfezi üzerinden Avrupa'ya taşıyacak Kalkınma Yolu Projesi'nde uluslararası işbirliği çalışmalarına devam ettiklerini anlatan Uraloğlu, şunları kaydetti: "Kalkınma Yolu kapsamında ülkemizden geçen 2 bin 94 kilometre demir yolu bağlantısı için 727 kilometre yeni hat, 1923 kilometre kara yolu koridoru içinse 331 kilometre yeni otoyol yapmayı planladık. AK Parti iktidarında gerçekleştirdiğimiz yatırımlarımızın günümüzdeki değeri 280,6 milyar dolara ulaştı. Demir yolu yatırımlarının proje büyüklüğünü 2013'te yüzde 33'ten, 2023'te yüzde 53'e ve bu yıl da yüzde 55'e çıkardık. Yatırım portföyümüzdeki 2 bin 667 projeye 2 trilyon 295 milyar lira yatırım gerçekleştireceğiz. 2024'te, Bakanlığımızın tüm sektörleri için 351 milyar 379 milyon lira yatırım ödeneği tahsis edildi. 2024'te 28 ilimizde toplam yatırım tutarı 112 milyar lira olan 50 projeyi tamamlayarak vatandaşımızın hizmetine sunduk. 2025 yılı yatırım teklifimizi geçtiğimiz yıla oranla yüzde 26,9 artışla 482 milyar lira olarak teklif ettik." "Hızlı trenlerle bugüne kadar 92 milyon yolcu taşındı" Bakan Uraloğlu, hayata geçirdikleri yatırımların doğrudan ve dolaylı olarak ülkenin kalkınmasına katkı sağladığını vurguladı. Hayata geçirdikleri demir yolu yatırımlarına değinen Uraloğlu, "Ülkemize kazandırdığımız hızlı trenlerle bugüne kadar 92 milyon yolcu taşındı. 13 bin 919 kilometreye ulaştırdığımız demir yolu hat uzunluğunu, 2028'de 17 bin 287 kilometreye, 2053'te ise 28 bin 590 kilometreye çıkarmayı hedefliyoruz. 2009'da dünyada hızlı tren işletmeciliğine geçen 8. ülke olarak, Ankara-Eskişehir-İstanbul, Ankara-Konya-Karaman, Ankara-Sivas hatlarımızla 11 ilimizi doğrudan hızlı trenle buluşturduk." ifadesini kullandı. Kent içi raylı sistemlerinde ise Marmaray sayesinde iki kıtayı deniz altından demir yoluyla birleştirdiklerini anımsatan Uraloğlu, bugüne kadar Marmaray'ı 1,2 milyar yolcunun kullandığını; bu rakamın dünya nüfusunun 6'da biri olduğunu aktardı. Başkentray'ın günde 65 bin, İzban'ın 230 bin ve Gaziray'ın 7 bin yolcuya hizmet verdiğini anlatan Uraloğlu, "İstanbul'umuzda geçtiğimiz yıllarda hizmete aldığımız kent içi raylı sistemlerden, Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu ile yaklaşık 41 milyon, İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Hattı ile 13 milyon, Başakşehir-Çam ve Sakura Hastanesi-Kayaşehir Metro Hattı ile 7 milyon yolcuya hizmet verilmiştir. Şubat 2024'te hizmete aldığımız Bakırköy-Bahçelievler-Kirazli Metrosu ile bugüne kadar 14 milyon yolcu taşıdık. Sirkeci-Kazlıçeşme hattı ile İstanbul'da tarihi yarımadayı modern raylı sistemlerle çevreci yaklaşımla buluşturduk. İstanbul Havalimanı'na ikinci bir metro hattı ile kuzey güney aksında erişimi sağladık." bilgisini paylaştı. Uraloğlu, diğer şehirlerde de kent içi raylı sistemleri yaygınlaştırdıklarını belirterek, Ankara'da AKM-Gar-Kızılay ile Keçiören metrolarının Kızılay'a kesintisiz bağlantısını sağladıklarını dile getirdi. Kocaeli'de şehir hastanesini tramvay hattıyla buluşturduklarını ifade eden Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Yerli ve milli araçlarımızı kullandığımız Kayseri-Anafartalar tramvay hattımızla bugüne kadar 5,5 milyon yolcuya ulaşım imkanı sağladık. 2024'te kısmi hizmete aldığımız Bursa Emek-Yüksek Hızlı Tren-Şehir Hastanesi Metrosu'nu 2026'da tamamlayacağız. Lojistik sektöründe demir yolu kullanımını arttırmak için 439 kilometre olan iltisak hatlarımızın uzunluğunu 2028'e kadar 608 kilometreye çıkaracağız. 12 lojistik merkezi sayımızı 25'e çıkaracağız. 2028'e kadar mevcutta devam eden 3 bin 92 kilometre hızlı tren hattımızı tamamlayacağız. Ankara-İzmir hızlı demir yolu hattı sayesinde 824 kilometre olan hat uzunluğu 505 kilometreye; 14 saatlik seyahat süresi yaklaşık 3,5 saate inecek. 312 kilometre uzunluğundaki Mersin-Adana-Osmaniye ve Gaziantep hızlı tren hattıyla 6,5 saat olan seyahat süresi 2 saat 15 dakika olacak. Bandırma-Osmaneli Hızlı Tren hattında ise Bursa-Osmaneli kesimi 2025'in sonunda, Bandırma-Bursa arası ise 2028'de hizmete girecek. 229 kilometrelik Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı ile yolcu seyahat süresi 4 saatten 1,5 saate, yük taşıma süresi ise 6,5 saatten 3,5 saate düşecek. Mevcut hat kapasitesi 4 kat artacak. Ankara-Sivas hızlı demir yoluyla entegre Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hattı Ankara-Kayseri arasında 7 saat 47 dakika olan ulaşım süresi 2 saate inecek. Konya-Karaman hızlı tren projesinin devamı olan 135 kilometrelik Karaman-Ulukışla hızlı tren projesi devam ediyor." "Filyos Limanı ile Endüstri Sanayi Bölgesi İltisak Hat bağlantı yapım hazırlıkları sürüyor" Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, demir yolu yatırımlarına ilişkin de "Demir yolu sektöründe devam eden diğer önemli projelerimizden Zengezur Yolu bağlantısını sağlayacak 224 kilometrelik ülkemiz kesimi olan Kars-Iğdır-Aralık- Dilucu Demiryolu Hattı ve Dörtyol-Hassa Otoyol ve Demiryolu Bağlantısı projelerinin yapımına başlıyoruz." dedi. Demir yollarının yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi hedefiyle yeni demir yolu projelerini de planlamaya devam ettiklerine dikkati çeken Uraloğlu, "Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Projesi 344 kilometre uzunluğunda olup, saatte 350 kilometre hıza ulaşacak trenlerimizle seyahat süresini 80 dakikaya indireceğiz. Kuzey Marmara Hızlı Tren Hattı ile Asya ve Avrupa arasında yüksek kapasiteli yolcu ve yük taşımacılığı sağlanacak. Sabiha Gökçen ve İstanbul Havalimanları birbirine bağlanarak iki önemli ulaşım merkezi arasında bağlantı güçlenecektir." diye konuştu. Samsun-Sarp Hızlı Tren Hattı için de proje çalışmalara başladıklarının altını çizen Uraloğlu, Divriği-Kars-Hudut Demiryolu Hattı Rehabilitasyonu ile hattın tamamen modernize edileceğini söyledi. Uraloğlu, Aksaray-Ulukışla-Yenice Hızlı Tren Hattı ile kuzey-güney koridorunda yolcu ve yük talebinin karşılanacağını belirterek, "Ankara'yı Karadeniz'e hızlı trenle bağlayacak Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı'nda, Kırıkkale (Delice)-Çorum kısmının yapımına yakında başlıyoruz. Kalkınma yolunun bir parçası olan 136 kilometrelik Gaziantep-Şanlıurfa Hızlı Treni, 180 kilometrelik Şanlıurfa-Mardin Hızlı Treni ve devamında 185 kilometrelik Mardin-Nusaybin-Cizre-Ovaköy arasında yeni demir yolunun etüt ve yapım işlerini planladık." sözlerini sarf etti. Malatya'yı hızlı tren ağına bağlamak için 224 kilometrelik Sivas-Çetinkaya-Malatya hattının planlandığına işaret eden Uraloğlu, Karadeniz doğal gazı rezerv alanına hizmet edecek Filyos Limanı ile Filyos Endüstri Sanayi Bölgesi İltisak Hattı bağlantısı için yapım işi hazırlıklarının sürdüğünü bildirdi. Bakan Uraloğlu, lojistik sektöründe demir yolu kullanımını artırma hedefiyle Çukurova Bölgesi'ndeki liman, sanayi ve serbest bölgelerin iltisak hattı bağlantılarını planladıklarını dile getirerek, demir yolu sektöründe tüm raylı sistem araçlarının milli ve yerli imkanlarla tasarımı ve üretiminin gerçekleştirilmesine öncelik verdiklerini kaydetti. "Şehir içi raylı sistem hattının 434 kilometresi Bakanlığımızca yapıldı" TÜRASAŞ araç üretim tesislerini ihtiyaçlar doğrultusunda modernize ederek kapasitesini artırdıklarını vurgulayan Uraloğlu, şöyle devam etti: "Demir yolu yatırımlarımız kapsamında kent içi raylı sistem projelerini de hayata geçiriyoruz. Ülke genelindeki 1015 kilometrelik şehir içi raylı sistem hattının 434 kilometresi Bakanlığımız tarafından yapıldı. Bakanlığımız tarafından yaklaşık 91 kilometrelik hat yapımı devam ederken, 383 kilometrelik hat ise planlama aşamasındadır. Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metrosu 2. Etabını 2025 yılı içerisinde hizmete açacağız. Altunizade-Çamlıca-Bosna Bulvarı Metrosu, Kocaeli Gebze Sahil-Darıca OSB Metrosu, Başkentray'ın devamı niteliğindeki Sincan OSB-Yenikent-Kazan Soda Demiryolu'nu, Konyaray'ı 2026 yılı içinde, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Kuzey Hafif Raylı Sistem Hattını ise 2028'in sonunda tamamlayarak hizmete almayı planlıyoruz." "Bölünmüş yollar ülke yol ağının yüzde 43'ünü oluşturuyor" Bölünmüş yolların ülke yol ağının yüzde 43'ünü oluşturduğunu, yol ağında hareket eden trafiğin ise yüzde 83'üne hizmet verdiğini anlatan Uraloğlu, "Son 22 yılda hayata geçirdiğimiz 479 kilometre köprü ve viyadükle toplam uzunluğu 790 kilometreye, 717 kilometre tünel yapımı ile de toplam uzunluğu 767 kilometreye çıkardık. Ülkemizde taşıt sahipliğindeki artış nedeniyle hareketliliğin artması, kara yollarındaki taşıt kullanımını yüzde 195 arttırmıştır. Trafik güvenliğinde çok önemli bir gelişme sağladık. 100 milyon taşıt-kilometre başına hayatını kaybeden kişi sayısında yüzde 77'lik bir azalma oldu." diye konuştu. Uraloğlu, her iki araçtan birinin 2035'te elektrikli olması, paylaşımlı seyahat oranının yüzde 14'e, internet erişimli bağlantılı araçların oranının ise yüzde 68'e ulaşmasını beklediklerini vurgulayarak, bu alanda yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi verdi. Bölünmüş yol ağını 2028'de 31 bin 250 kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini dile getiren Uraloğlu, "Sayın Cumhurbaşkanımızın 'Yol Medeniyettir' vizyonuyla, büyük kara yolu projelerimizle ülkemizi yarınlara taşıyoruz." ifadesini kullandı. "Sarıyer-Kilyos Tüneli ile Sarıyer'e ulaşım süresi 35 dakikadan 5 dakikaya düşecek" Bakan Uraloğlu, Kuzey Marmara Otoyolu'nun bir parçası olan 45 kilometrelik Nakkaş-Başakşehir Projesi'nin 2026 yılı içerisinde tamamlanmasını hedeflediklerine dikkati çekerek, şunları kaydetti: "Sarıyer-Kilyos Tüneli ile Sarıyer'e ulaşım süresi 35 dakikadan 5 dakikaya düşecek. Mersin-Antalya arasındaki 440 kilometrelik Akdeniz Sahil Yolu'nun 404 kilometresi tamamlandı. Çalışmalarımıza devam ediyoruz. Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu ve Antalya-Alanya Otoyolu projelerimizin yapım çalışmalarına başladık. Otoyol ağımızı genişleterek, ülkemizin ulaşım altyapısını daha güvenli, hızlı ve konforlu hale getiriyoruz. Kuzey Marmara Otoyolunu Ankara'ya bağlayacak önemli bir proje olan Orta Anadolu Otoyolunu, planlarımıza dahil ettik." "Hava yolu yolcu trafiği sıralamasında Avrupa'da 3'üncü, dünyada 7'nci sıraya yükseldik" Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, hava yolu ulaşımının, mesafeleri kısaltmanın ötesinde, ülkenin sosyal ve ekonomik refahına katkı sağlamakta stratejik öneme sahip olduğunu ifade ederek, Türkiye'nin toplam yolcu trafiği sıralamasında Avrupa'da, 2019'da 5'inci sıradan 2023'de 3'üncü sıraya, dünyada ise 10'uncu sıradan 7'nci sıraya yükseldiğini söyledi. İstanbul, Sabiha Gökçen, Antalya, Esenboğa, Adnan Menderes ve Dalaman havalimanlarının, Avrupa ve dünya sıralamalarında elde ettikleri başarılarla ülkenin havacılık altyapısındaki güçlü konumunu pekiştirdiğini aktaran Uraloğlu, "2003'te 26 olan iç hat uçuş noktası sayımızı, 2024'te 58'e çıkardık ve 2025'te yurt içi uçuş frekans sayımızı yüzde 10 artırıyoruz. Böylece sizden gelen talepleri karşılamaya gayret ediyoruz. Aynı dönemde, 50 ülkede 60 noktaya uçarken, uçuş ağımızı 287 yeni nokta ekleyerek 131 ülkede 347 noktaya ulaştırdık." bilgisini paylaştı. Uraloğlu, hava yollarında dünyanın önde gelen transit merkezlerinden biri haline gelen ülkede, 22 yılın sonunda Hava Ulaştırma Anlaşması yapılan ülke sayısının 81'den 175'e çıkarıldığını ifade etti. Kritik sistemlerde dışa bağımlılığı azaltan Yerli ve Milli Hava Trafik Görüntüleme yazılımı İRADE'yi, Çukurova ve Atatürk havalimanlarında kullanmaya başladıklarını anlatan Uraloğlu, "14 hava kampüsümüzle VTOL ve sabit kanatlı hava araçlarının kullanımına uygun vertiport alanları oluşturduk. İHA sayısı 79 bine, İHA Pilot Lisansı sahipliği ise 1 milyon 600 bine ulaştı. İHA'ların güvenli ve emniyetli yönetimi için İHA Takip ve Trafik Yönetimi Sistemi Projesi'ni başlattık." sözlerini sarf etti. Sektöre ilişkin çalışmalar ve tamamlanan projeler hakkında bilgi veren Uraloğlu, 2025'te yıllık 2,5 milyon yolcu kapasitesine sahip Malatya Havalimanı Yeni Terminal Binası'nı tamamlamayı hedeflediklerini bildirdi. Hatay Havalimanı'nın PAT Sahaları Onarımı ve Gelişimi Projesi'ni hayata geçireceklerini kaydeden Uraloğlu, Kapadokya Havalimanı Terminal Binası'nı yenileyerek 10 bin 650 metrekarelik yeni terminal binası, Siirt Havalimanı için ise yaklaşık 3 bin 400 metrekare büyüklüğünde yeni terminal binası yapacaklarını aktardı. Uraloğlu, Yozgat ile Bayburt-Gümüşhane havalimanlarını 2026'da hizmete alacaklarını, Trabzon Yeni Havalimanı projesinin birinci etap çalışmalarının da hızla ilerlediğini anlattı. "Denizcilikte amacımız, dünyada ilk 10'a girmektir" Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin, denizcilik sektöründe büyüyen altyapısı ve stratejik yatırımlarıyla önemli merkez haline geldiğine dikkati çekerek, 38 ülkeyle gemi insanı tanıma anlaşmasına sahip Türkiye'de, 141 bin gemi insanı ve 1 milyonu aşkın amatör denizcinin bulunduğu vurguladı. Türk Sahipli Deniz Ticaret Filosunun 2 bin 107 gemi ve 52,7 milyon dedveyt ton kapasitesiyle dünyada 11'inci sıraya yükseldiğini belirten Uraloğlu, şunları kaydetti: "Amacımız, ilk 10'a girmektir ve bu doğrultuda hızla ilerliyoruz. Dünyanın en iyi 100 konteyner limanı arasında ülkemizden 4 limanımız yer aldı. 1936 Montrö Türk Boğazlar Sözleşmesi'ndeki 'Altın Frank' birimi üzerinden yapılan son 3 yıldaki güncellemelerle, boğaz geçişlerinden elde edilen yıllık gelir 38 milyon dolardan 212 milyon dolara çıkarıldı. Gemi inşası yaşam döngüsünün tüm aşamalarını ülkemizde hayata geçiriyor; tasarım, üretim, operasyon, bakım ve geri dönüşüm süreçlerini modern teknolojilerle gerçekleştiriyoruz. Bunu yapabilen az sayıda ülkeden biriyiz. Mavi Vatan'daki hak ve menfaatlerimiz için KKTC'deki Doğu Akdeniz Gemi Trafik Hizmetleri Projemizi, HAVELSAN işbirliğiyle yürütmekteyiz. Mavi Ekonomi ve Deniz Saha Planlaması ile denizlerimizdeki güneş, rüzgar enerjisi, yer altı kaynakları ve balıkçılık faaliyetlerinden maksimum faydayı sağlamayı hedefliyoruz." Uraloğlu, Demre Yat Limanı altyapı çalışmalarını tamamladıklarını, üstyapı çalışmalarının ardından 2026'da hizmete almayı planladıklarını aktararak, 150 yat kapasiteli Aydıncık Yat Limanı'nın altyapı çalışmalarını 2025'te tamamlamayı hedeflediklerini ifade etti. "Yerli ve Milli 5G Haberleşme Projesi ile dışa bağımlılığı ortadan kaldıracağız" Küreselleşen dünyada ülkelerin rekabet edebilmesi için sağlam iletişim altyapısına sahip olmalarının kaçınılmaz olduğuna işaret eden Uraloğlu, Türkiye'nin e-devlet uygulamalarında, 37 ülke arasında 83 puanla 10'uncu sırada yer alarak, 76 olan AB ortalamasını geride bıraktığını belirtti. Uraloğlu, Uçtan Uca Yerli ve Milli 5G Haberleşme Şebekesi Projesi ile haberleşme altyapısındaki dışa bağımlılığı ortadan kaldırmayı amaçladıklarını vurgulayarak, "11 ildeki 34 lokasyonda 5G şebekesi kuruluyor, izinler kapsamında testler gerçekleştiriliyor. Bu adımla yerli ve milli teknolojilerle güçlü iletişim altyapısı oluşturmayı hedefliyoruz. Ülkemizde sosyal medya kullanıcı sayısı 75 milyon olup bu da dünya genelindeki kullanıcı sayısının yüzde 1,4'üne karşılık gelmektedir. Ayrıca, ülkemizde internette geçen süre günlük 7 saatle dünya ortalamasının yüzde 8 üzerindedir." ifadesini kullandı. Türkiye'deki uydu çalışmaları hakkında da bilgi veren Uraloğlu, Türksat 1A ile başlayan uzay yolculuğunda, Türksat 6A ile büyük adım atarak haberleşme kabiliyetini önemli ölçüde geliştirdiklerini söyledi. Yüzde 81 yerli imkanlarla üretilen Türksat 6A'nın temmuzda uzaya fırlatılmasıyla Türkiye'nin uydu üretebilen 11 ülkeden biri olduğuna dikkati çeken Uraloğlu, "Türksat 6A, yıl sonuna kadar hizmete girecek ve uydularımızın kapsama alanı 3,5 milyardan 5 milyar nüfusa ulaşacak." dedi. PTT ile iletişimden e-ticarete kadar birçok alanda ülkenin her köşesine hizmet sunduklarını anlatan Uraloğlu, "Türkiye Kart, tek kartla toplu taşıma, para transferi ve alışveriş imkanı sunmayı hedefliyor. Şu anda 5 şehrimizde aktif olan kartın, 18 ilimizde kullanılması için çalışmaları sürdürüyoruz." diye konuştu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, ulaştırma ve haberleşme alanındaki yatırımlarla ülkeyi küresel lojistik ve iletişim merkezi haline getirdiklerini ifade ederek, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde Türkiye Yüzyılı hedefleri doğrultusunda çalışmaya devam edeceklerini vurguladı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.