SON DAKİKA
Hava Durumu

#Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu

haberingundemi.com.tr - Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Milli Hızlı Tren'in ilk testi 2025'te yapılacak Haber

Milli Hızlı Tren'in ilk testi 2025'te yapılacak

Milli Hızlı Tren'in ilk testi 2025'te yapılacak Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yerli hızlı trenin, fabrika statik testlerinin tamamlanmasının ardından, 2025'in son çeyreğinde raylara indirilerek dinamik yol testlerinin yapılacağını belirterek, "TÜRASAŞ tarafından üretilecek hızlı trenimiz saate 225 kilometre hıza ulaşacak, her bir sette toplamda 584 kişilik yolcu kapasitesine sahip 8 vagon bulunacak." ifadesini kullandı. Uraloğlu, yazılı açıklamasında, yapım çalışmaları devam eden Milli Hızlı Tren'in tamamen yerli imkanlarla üretildiğini bildirdi. Bu yılın son çeyreğinde tasarım çalışmalarının tamamlanarak montaj aşamasına geçileceğini ifade eden Uraloğlu, "Milli Hızlı Tren Projesi'nde fabrika statik testlerinin tamamlanmasının ardından, 2025'in son çeyreğinde yerli hızlı tren raylara indirilerek dinamik yol testleri yapılacak." değerlendirmesinde bulundu. Bakan Uraloğlu, hızlı trenlerin yüksek konforlu olarak tasarlandığına dikkati çekerek, Milli Hızlı Tren Projesi'nin Türkiye'nin geleceği için çok önemli bir adım olduğunu vurguladı. - "Yatırımlarımız meyvelerini vermeye devam ediyor" Türkiye'nin demir yolu araçlarının üretiminde kendi kendine yeten bir ülke haline geldiğine işaret eden Uraloğlu, şunları kaydetti: "Ulaştırma ve altyapı alanındaki yatırımlarımız meyvelerini vermeye devam ediyor. Türkiye, artık demir yollarında teknolojiyi tasarlayan, üreten ve geliştiren ülke konumuna yükseldi. Milli elektrikli tren setleri ile 27 Mayıs 2023'te yolcu seferlerini başlattık. Milli elektrikli trenimizden sonra milli hızlı trenimizi de yapıyoruz. TÜRASAŞ tarafından üretilecek hızlı trenimiz saate 225 kilometre hıza ulaşacak. Her bir sette toplamda 584 kişilik yolcu kapasitesine sahip 8 vagon bulunacak." Uraloğlu, hızlı tren setlerinin son teknolojiye sahip donanımlarla üretildiğini belirterek, trenin, kapı ve bölme duvarlara entegre hayalet ekran teknolojisi, temassız hızlı şarj istasyonlu katlanır masaları, konforlu deri ve kumaş koltuk tasarımı, bistro alanında 3 boyutlu hayalet ekran teknolojisi, endirekt aydınlatma sistemi, ferah iç tasarımıyla yolculara maksimum konfor sunacağına dikkati çekti. TÜBİTAK-Raylı Ulaşım Teknolojileri Enstitüsü ile ortak olarak geliştirilen "Milli Cer Sistemi ve Tren Kontrol Yönetim Sistemi"nin Hızlı Tren Projesi'nde kullanılacağını bildiren Uraloğlu, "Bu sayede tren setini oluşturan kritik alt bileşenler de yerli ve milli imkanlarla üretildi. Uluslararası standartlara uygun olarak yürütülen projemizin tüm tasarım süreçlerinin tamamlanmasının ardından 2024'ün son çeyreğinde montaj aşamasına geçilecek." ifadelerini kullandı.

‘Milli Hızlı Tren'imizin  testi 2025'te yapılacak Haber

‘Milli Hızlı Tren'imizin testi 2025'te yapılacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yazılı açıklamasında, yapım çalışmaları devam eden Milli Hızlı Tren'in tamamen yerli imkanlarla üretildiğini bildirdi.  584 kişilik kapasite  Bu yılın son çeyreğinde tasarım çalışmalarının tamamlanarak montaj aşamasına geçileceğini ifade eden Uraloğlu, "Milli Hızlı Tren Projesi'nde fabrika statik testlerinin tamamlanmasının ardından, 2025'in son çeyreğinde yerli hızlı tren raylara indirilerek dinamik yol testleri yapılacak." değerlendirmesinde bulundu.  Bakan Uraloğlu, hızlı trenlerin yüksek konforlu olarak tasarlandığına dikkati çekerek, Milli Hızlı Tren Projesi'nin Türkiye'nin geleceği için çok önemli bir adım olduğunu vurguladı.  Türkiye'nin demir yolu araçlarının üretiminde kendi kendine yeten bir ülke haline geldiğine işaret eden Uraloğlu, şunları kaydetti: Ulaştırma ve altyapı alanındaki yatırımlarımız meyvelerini vermeye devam ediyor. Türkiye, artık demir yollarında teknolojiyi tasarlayan, üreten ve geliştiren ülke konumuna yükseldi. Milli elektrikli tren setleri ile 27 Mayıs 2023'te yolcu seferlerini başlattık. Milli elektrikli trenimizden sonra milli hızlı trenimizi de yapıyoruz. TÜRASAŞ tarafından üretilecek hızlı trenimiz saate 225 kilometre hıza ulaşacak. Her bir sette toplamda 584 kişilik yolcu kapasitesine sahip 8 vagon bulunacak.  Uraloğlu, hızlı tren setlerinin son teknolojiye sahip donanımlarla üretildiğini belirterek, trenin, kapı ve bölme duvarlara entegre hayalet ekran teknolojisi, temassız hızlı şarj istasyonlu katlanır masaları, konforlu deri ve kumaş koltuk tasarımı, bistro alanında 3 boyutlu hayalet ekran teknolojisi, endirekt aydınlatma sistemi, ferah iç tasarımıyla yolculara maksimum konfor sunacağına dikkati çekti.  TÜBİTAK-Raylı Ulaşım Teknolojileri Enstitüsü ile ortak olarak geliştirilen "Milli Cer Sistemi ve Tren Kontrol Yönetim Sistemi"nin Hızlı Tren Projesi'nde kullanılacağını bildiren Uraloğlu, "Bu sayede tren setini oluşturan kritik alt bileşenler de yerli ve milli imkanlarla üretildi. Uluslararası standartlara uygun olarak yürütülen projemizin tüm tasarım süreçlerinin tamamlanmasının ardından 2024'ün son çeyreğinde montaj aşamasına geçilecek" ifadelerini kullandı. 

Engelsiz ulaşım projelerine  100 milyon lira destek Haber

Engelsiz ulaşım projelerine 100 milyon lira destek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yazılı açıklamasında, ulaştırma ve haberleşme alanında daha erişilebilir bir gelecek için AR-GE çalışmalarına hız verdiklerini bildirdi.  ‘Engelli vatandaşlarımızın  hayatını kolaylaştıracağız’  Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Araştırmaları Merkezi Başkanlığı (UDHAM) ile engelli vatandaşların hayatını kolaylaştıracak projeleri desteklemek amacıyla "Ulaşımda Erişilebilirlik Çağrısı"na çıkacaklarını kaydeden Uraloğlu, "Herkes İçin Engelsiz Ulaşım temasıyla hayata geçirilecek elektronik haberleşme tabanlı AR-GE projelerine 100 milyon lira destek sağlayacağız. Başvurular 9 Eylül'de başlayacak, 31 Ekim'de son erecek" değerlendirmesinde bulundu.  Uraloğlu, proje başına en yüksek destek tutarının 15 milyon lira olduğunu belirterek, çağrıyla özellikle ulaştırma ve haberleşme alanında faaliyet gösteren kamu veya özel sektöre ait firmaların projelerini desteklemeyi amaçladıklarını vurguladı.  Bütün ulaşım modlarında tüm engelli grupları için elektronik haberleşme tabanlı proje destek çağrısıyla engelli vatandaşların hayatlarını kolaylaştıracak projeleri destekleyeceklerine işaret eden Uraloğlu, "Herkes İçin Engelsiz Ulaşım AR-GE proje desteği ile engelli vatandaşlarımızın hayatını kolaylaştıracağız" ifadesini kullandı. Uraloğlu, ulaşım ve iletişim hizmetlerinde en öncelikli misyonlarının bütün vatandaşların bu hizmetlerden eşit şekilde yararlanması olduğunu belirterek, 2002 yılından bu yana bütün hizmetlerde insan merkezli bir anlayışla hareket ettiklerini kaydetti.  Herkes İçin Engelsiz Ulaşım AR-GE projeleriyle tüm ulaşım modlarında elektronik haberleşme altyapısının güçlendirilmesini hedeflediklerine dikkati çeken Uraloğlu, şu değerlendirmede bulundu: Yerli üretimi teşvik ederek ileri teknoloji ürünlerde dışa bağlılığın azaltılmasını hedefliyoruz. Hareket kabiliyeti kısıtlı bireylere günlük seyahatlerinde özel araç ve toplu taşıma dışında alternatif ulaşım imkanlarının sağlanmasına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu ihtiyaç doğrultusunda, hareket kabiliyeti kısıtlı bireylerin günlük seyahatlerini kolaylaştıracak erişilebilir paylaşımlı araç, moped gibi alternatif ulaşım araçlarının kullanılmasına olanak sağlayacak çeşitli teknolojileri destekleyeceğiz. Ayrıca, acil durumlarda engelli bireyler ile operatör arasında iletişim sağlayan sistemlerle tüm engelli grupları açısından açık şekilde takip edilebilen uyarı sistemlerinin geliştirilmesine yönelik elektronik haberleşme çözümleri desteklenecek.  Uraloğlu, AR-GE çağrısına başvuruda bulunacakların sağlaması gereken şartlara ilişkin şu bilgileri paylaştı: Çağrımıza Türkiye'de faaliyet gösteren özel ve kamu hukuku tüzel kişilikleri ortak ya da ayrı olarak başvuru yapabilir. Başvuru yapan kuruluşların, kamu kurumu ve kuruluşları hariç başvuru tarihi itibarıyla en az 1 yıl faaliyette olması gerekiyor. Başvuru yapan kuruluşların projede yer alan personel sayısının en az 3'te 1'i kadar personeli en az 1 yıldır bünyesinde çalıştırıyor olması gerekecek. Proje süresince en az 1 akademisyenden danışmanlık alınması zorunlu olacak. En az 1 yüksek lisans veya en az 1 lisans öğrencisi proje bursiyeri olarak çalışmalarda yer alacak. 

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.