TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Uygulamalarımız appstore googleplay
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Ulaşım

haberingundemi.com.tr - Ulaşım haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ulaşım haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden demir yolu geçecek Haber

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden demir yolu geçecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, basın mensuplarıyla bir araya gelerek, Suriye ile ulaştırma temaslarından süper hızlı tren projesine, metro ve otoyol yatırımlarından dijital platformlara yönelik yasal çalışmalara ilişkin birçok konuda açıklamalarda bulundu. Türkiye'nin Suriye ile kara, demir, hava yolu, denizcilik ve iletişim alanlarında temas halinde olduğunu anlatan Uraloğlu, "Suriye'de kara yollarına baktığımızda istenen standartlarda olmasa da hali hazırda işleyen bir sistem var." ifadesini kullandı. Uraloğlu, mevcut kara yollarının geliştirilmesinin bir ihtiyaç olduğuna işaret ederek, söz konusu faaliyetlerin bir eylem planı çerçevesinde gerçekleştirileceğini ancak kara yolundaki iyileştirmenin ilk öncelik olmadığını kaydetti. Demir yolu için de Suriye tarafında yaklaşık 50 kilometrelik bir hattın tamamen tahrip edildiğini belirten Uraloğlu, "O demir yolunu yapmak için gayret ediyoruz. Yapabilirsek Şam'a kadar demir yolunu bağlamış olacağız. Bu, gündemimizde." diye konuştu. Şam Havalimanı uluslararası uçuşa hazırlanıyor Uraloğlu, Şam Havalimanı'nın Türkiye'nin teknik desteğiyle ayağa kaldırıldığını bildirerek, havalimanında bazı sistemleri kurduklarına işaret etti. Havalimanında bir kısım radarların da temin edilerek kurulması gerektiğini vurgulayan Uraloğlu, şu ifadeleri kullandı: "Yerli ve milli olsun istiyoruz. ASELSAN üretimlerini yürütüyor, arkadaşlarımız sahada. Türk Hava Yollarının (THY) ilk etapta haftada üç şimdi ise 5 olan Şam-İstanbul seferleriyle Suriye'yi bütün dünyaya bağladık. Diğer hava yolu şirketlerinin de Sabiha Gökçen ve Esenboğa'dan Şam'a uçuş talebi var. Sabiha Gökçen'den Pegasus'un, Esenboğa'dan Ajet'in Şam'a uçuş talepleri var. Bize göre uygun, karşı tarafla görüşüyoruz. Geçen hafta sivil havacılık otoritesi Türkiye'deydi. Muhtemelen o da başlayacak." Demir yolunda hedef 28 bin 500 kilometre Uraloğlu, Türkiye'nin mevcut 13 bin 919 kilometrelik demir yolu ağını 2028'e kadar 17 bin 500 kilometreye çıkaracaklarını ve bu hedefe Ankara-İzmir, Mersin-Adana-Gaziantep, Yerköy-Kayseri, Halkalı-Kapıkule ve Bilecik-Bursa-Osmaneli, Karaman-Ulukışla hatlarını yaparak, ulaşacaklarını dile getirdi. Demir yolu konusunda hedeflerinin 28 bin 500 kilometre olduğunun altını çizen Uraloğlu, buna yönelik çalışmalara devam ettiklerini bildirdi. Uraloğlu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden geçecek olan demir yolu için Dünya Bankası ile yapılan görüşmelerin olumlu ilerlediğini ifade ederek, "Gebze, Sabiha Gökçen, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, İstanbul Havalimanı, oradan Halkalı'ya kadar inecek olan yaklaşık 120 kilometrelik hattın aşağı yukarı kredisini temin ettik diyebiliriz. Önümüzdeki aylarda ihalesini yapacağız." diye konuştu. Mevcut hızlı trenlerle Ankara-İstanbul arasında 4 saat 20 dakikada seyahat edilebildiğini, Bilecik'teki tüneller tamamlandığında bu sürenin 3,5 saate düşeceğini belirten Uraloğlu, süper hızlı trenin de proje çalışmalarına başladıklarını, İstanbul-Ankara arasının saatte 350 kilometre hızla 80 dakikada gidileceğini söyledi. Uraloğlu, demir yolunu yapmak kadar, demir yolu araçlarını üretmenin de kıymetli olduğunu vurgulayarak, "Lokomotifimizden vagonlarımıza kadar kendimiz üretiyoruz." dedi. 160 kilometre hızla giden milli elektrikli tren setini önceki aylarda hizmete aldıklarını anımsatan Uraloğlu, "225 kilometre saat hızla gidecek olan trenimiz bizim bütün hızlı demir yolu hattımızda seyahat edebilecek. Prototipin ilk üretimini önümüzdeki sene bitirip denemelere başlayacağız. 2027, seri üretime geçme ile ilgili hedefimizdir. Ortaya bir iddia koyduk. O iddiayı takip ediyoruz." değerlendirmesinde bulundu. "İstanbul'un 1004 kilometre metro hattına ihtiyacı var" Uraloğlu, İstanbul'un trafiğini yüzeyden çözme şansının olmadığına dikkati çekerek, çözümün raylı sistem hatlarında olduğunu, İstanbul'un 1004 kilometre metro hattına ihtiyacı bulunduğunu vurguladı. Şehir içinde ulusal ve uluslararası bağlantıları sağlayan hatlar haricinde metro hatlarının yapımının ilgili belediyelere ait olduğunu anlatan Uraloğlu, "Eğer belediye bunu Bakanlık üzerinden yaptırmak ister ve Bakanlık, Cumhurbaşkanı'mızın onayıyla bunu üzerine alırsa yapabilir. Pandemi sürecinde Çam-Sakura Hastanesinin metro hattı... 'Metroyu belediye ben yapmıyorum.' dedi ve valiliğin koordinasyonuyla da o talep bize iletildi, aldık, yaptık." ifadesini kullandı. Uraloğlu, Ankara Esenboğa Havalimanı Metro Hattı'na ilişkin de, Etlik Şehir Hastanesi ile Pursaklar ve Çubuk bölgesindeki yapılaşmayı da dikkate alarak, projede revizyon başlattıklarını bildirdi. Ankara-İstanbul arasına yeni otoyol Ankara-İstanbul arasında yapılacak otoyol projesine de dikkati çeken Uraloğlu, "Proje çalışmalarını başlattık. Burada en uygun güzergah, coğrafyanın en müsaade ettiği güzergah, Sincan, Nallıhan, Beypazarı üzerinden doğrudan Akyazı'ya çıkan hattır." dedi. Uraloğlu, yap-işlet-devret (YİD) modeliyle hayata geçirilen projelere dair eleştirilere de yanıt vererek, bu modelle projeleri hayata geçirirken, kamu kaynağını diğer bölgelerdeki köprü, tünel, yol projelerine ayırabildiklerini vurguladı. Bakanlığın 70 civarında projeyi bu modelle hayata geçirdiğini belirten Uraloğlu, "51 milyar dolarlık bir yatırım yaptık. Hangi fiyatlarla? Yapıldığı yıldaki döviz fiyatları 51 milyar dolar yaklaşık. Bugün yapacak olsak 83 milyar dolardır." diye konuştu. Uraloğlu, YİD modeliyle projeler yapmaya devam edeceklerini de belirterek, Ankara-İstanbul arasındaki süper hızlı trenle ilgili dünya çapında 3-4 ülkeden firmanın buna talip olduğunu kaydetti. Garanti ödemeleri hakkında da Osmangazi Köprüsü örneğini veren Uraloğlu, "Garanti ettiğimiz rakamın 1,5 katını geçmiş durumda. 98 kilometrelik bir hattı bypass ediyor. Orada insanlara kazandırdığımız zamanı, yakıtı düşünün." ifadelerini kullandı. Esenboğa Havalimanı'nda üçüncü pistte ve kule yapımında sona yaklaştıklarını belirten Uraloğlu, Antalya Havalimanı'nda da çalışmaların tamamlanmak üzere olduğunu söyledi. Uraloğlu, Antalya'da yangın müdahale uçaklarının trafiği etkilemesini önlemek için, Orman Genel Müdürlüğüyle koordineli, yalnızca acil durumlarda kullanılacak bir hava kampüsü üzerinde çalıştıklarını da bildirdi. Google'ın algoritma değişikliğine yakın takip Google'ın algoritma değişikliğine de vurgu yapan Uraloğlu, şunları kaydetti: "Google, zaman zaman kendi kriterlerinde algoritma değişikliğine gidiyor. Bu değişikliklerin 'kimseyi hedef almadığını ve kimseye avantaj sağlamadığını' söylediler ama bu açıklamalar bizim için yeterince tatmin edici olmadı. Google ile ilgili süreci Bakanlık olarak doğrudan yetkili olmasa da yakından takip ediyoruz. Hafta sonu yine dijital mecralardaki basın mensubu arkadaşlarla beraber görüştük. Onların da düşüncelerini aldık ve şimdi Kültür ve Turizm Bakanı'mızla da görüşüp bazı kanuni düzenlemeler yapma noktasında da bir çalışmamız olacak." Uraloğlu, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile birinci derecede, İçişleri ve Adalet Bakanlığı ile de genel anlamda sosyal medyada yaş sınırlamasını değerlendirdiklerini söyledi. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ekipleriyle bir araya geldiklerini belirten Uraloğlu, "Bir yol haritası tespit ettik. Onu artık metne dökme noktasında hazırlıklarımızı yaptık. Sosyal medyada 13 ila 16 yaş arası ebeveyn iznine tabi olsun, 13 yaş altı izin verilmesin şeklinde genel bir mutabakat sağladık. Bunu ete kemiğe büründürüp, Meclisimizin takdirine, AK Parti grubumuzca getirilecek. Böyle bir düzenlemeyi bu sene içinde yapmış oluruz." dedi. 5G'de hedef 2026 Uraloğlu, 5G'nin şu anda 34 üretim merkezinde denendiğini, İstanbul Havalimanı başta olmak üzere, 4 büyüklerin statlarını ve Meclisin belli noktalarını kapsadıklarını hatırlatarak, sözlerini şöyle tamamladı: "5G'de hedefimiz bu yılın ilk yarısında bunun ihalesini yapmak. 2026'da da 5G'ye geçmek istiyoruz. Operatörlerle, onların beklentilerinin neler olduğunu, bizim beklentilerimizin neler olduğunu defaatle konuştuk, süreci başlattık."

İstanbul'da toplu ulaşıma dev zam Haber

İstanbul'da toplu ulaşıma dev zam

UKOME toplantısı, İBB Genel Sekreter Yardımcısı Gürkan Akgün başkanlığında toplu ulaşım ücretlerine zam gündemiyle Çırpıcı Sosyal Tesisleri'nde gerçekleştirildi. Toplantıda, toplu ulaşım araçları ile taksi, okul ve personel servis ücretlerine yüzde 35 oranında zam teklifi görüşüldü. Oy çokluğuyla kabul edilen teklif kapsamında İETT otobüsleri, raylı sistemler, tünel, nostaljik tramvay, özel halk otobüsleri, Ulaşım AŞ ve TCDD Taşımacılık AŞ ile Halkalı-Bahçeşehir ve Sirkeci-Kazlıçeşme raylı sistem hatlarında kullanılan İstanbulkart elektronik bilet ücretlerine yüzde 35 zam yapıldı. Zamla birlikte tam elektronik bilet ücreti 20 liradan 27'ye, öğrenci 9,76 liradan 13,18'e, indirimli 2 tarifesi ise 14,32 liradan 19,33'e çıktı. Tam mavi kart aylık ücreti 1570 liradan 2 bin 120'ye, öğrenci mavi kart aylık ücreti 282 liradan 381'e, metrobüs tam parkur ücreti 29,69 liradan 40,08'e yükseldi. Marmaray elektronik bilet ücretleri de yüzde 35 zamla 20 liradan 27'ye, tam parkur 44,27 liradan 59,76'ya çıktı. Taksi ücretlerinde yüzde 49'a varan zam Taksilerde taksimetre açılış ücreti yüzde 40 zamla 30 liradan 42'ye, sarı taksi mesafe ücreti kilometre başına yüzde 40 zamla 20 liradan 28'e, sarı taksi zaman tarifesi ücreti saatlik yüzde 48,9 zamla 235 liradan 350'ye, sarı taksi indi-bindi ücreti ise yüzde 35 zamla 100 liradan 135'e yükseldi. Okul servis ücretlerinde 0-1 kilometre arası mesafe ücreti yüzde 35 zamla 1931,40 liradan 2 bin 605'e, personel servis ücretleri ise 1004 liradan 1355'e çıkarıldı. Minibüslerde en kısa mesafe ücreti 4 kilometreye kadar yüzde 38 zamla 18 liradan 25'e, 4-7 kilometre arası 19 liradan 26'ya, 7-11 kilometre arası 20 liradan 27'ye, 11-15 kilometre arası 21 liradan 28'e, 15-20 kilometre arası 22,5 liradan 30'a, öğrenci ücreti ise yüzde 33 zamla 12 liradan 16'ya çıktı. Yeni tarife ücretlerinin 18 Ocak'ta yürürlüğe girmesi bekleniyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.