TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Uygulamalarımız appstore googleplay
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Tbmm

haberingundemi.com.tr - Tbmm haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Tbmm haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Otoyolları kullanan 800 bin araçtan geçiş ücreti tahsil edilemedi Haber

Otoyolları kullanan 800 bin araçtan geçiş ücreti tahsil edilemedi

Karayolları Genel Müdürlüğünce (KGM), milletvekillerinin, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonundaki görüşmeleri sırasında Gençlik ve Spor Hizmetleri Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi'ne yönelik sorulara yazılı cevap verildi. Teklifte yer alan KÖİ modeliyle tamamlanan otoyollardan geçiş yapan yabancı plakalı araçların geçiş ücretlerinin gümrük kapılarında tahsil edilmesine yönelik hüküm kapsamındaki sorulara yanıt verildi. Buna göre, KÖİ modeliyle tamamlanarak işletilen otoyollardan ödemesiz geçiş yapan araçların plakasının yerli veya yabancı olmasına bakılmaksızın geçiş ücretlerinin takibi ve tahsilatının, görevli şirketlerin sorumluluğunda olduğu belirtildi. Görevli şirketlerin, söz konusu geçiş ücretlerin tahsilini yapamadıkları gerekçesiyle kamu idaresinden sözleşmeleri gereğince herhangi bir talepte bulunamayacağı vurgulanarak, kamu idaresinin, ödemesiz geçiş yapan araçlar için garanti ödemesi yapmadığı bildirildi. Özel şirketler tarafından işletilen otoyolların yabancı plakalı araçlar tarafından herhangi bir ücret ödemeden kullanılabildiğine işaret edilerek, söz konusu araç sahiplerinin, bu ücretleri ödemeden ülkeyi terk edebilmelerinin, Türkiye'nin uluslararası düzeydeki prestijini olumsuz yönde etkilediği anlatıldı. KGM'nin cevabında "Bu durum başta taşımacılık sektörü olmak üzere çeşitli sektörlerde Türk plakalı araçlar ile yabancı plakalı araçlar arasında uygulamada eşitsizlik yaratmakta ve haksız rekabetin ortaya çıkmasına neden olmaktadır." ifadesine yer verildi. Geçen yıl 157 bin araç ödemesiz geçiş yaptı Karayolları Genel Müdürlüğünce, Komisyonda milletvekillerinin "ücret tahsilatından genel bütçeye aktarılacak payın yüzde 60'tan daha fazla olması gerektiği" yönündeki değerlendirmesine ise şu yanıt verildi: "Bahse konu ihlalli geçiş yapan araçların bilgilerinin kamu idaresine bildirilmesi ve kamu idaresi tarafından Gelir İdaresi Başkanlığı üzerinden gümrük noktalarına istenilen formatta bildirilmesi için görevli şirketlerin yazılım ve donanım yatırımları yapması gerekmektedir. Yapılan analizler sonucu idare hizmet payı olarak yüzde 60, görevli şirket payı olarak yüzde 40 oranlarının optimum seviyeler olduğu tespit edilmiştir." KGM'nin cevabına göre, geçen yıl yaklaşık 157 bin araç KÖİ modeliyle tamamlanan otoyollardan ödemesiz geçiş yaparken, cezalarıyla birlikte değerlendirildiğinde yaklaşık 500 milyon lira gelir kaybı oluştu. Son 5 yılda söz konusu projeleri kullanan yaklaşık 800 bin araçtan geçiş ücreti tahsilatı yapılamazken, tahsilatı yapılamayan geçişlerin cezasıyla birlikte toplam bedeli yaklaşık 1,4 milyar lira oldu. TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda kabul edilen kanun teklifiyle bahse konu kayıpların önüne geçilmesi ve aynı yabancı plakalı araçların otoyolu tekrar kullanımı halinde daha önce gerçekleşen ödemesiz geçişlere ait geçiş ücretleri cezaları ile birlikte tahsil edilebilmesi mümkün olacak. Mesleki yeterlilik belgesine sahip olmayan işletmeciler KGM, taşımacılık, acentelik ve taşıma işleri komisyonculuğu ile nakliyat ambarı ve kargo işletmeciliği yapılabilmesi için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından yetki belgesi alınması zorunluluğuna uymayanlara kesilen cezalara ilişkin istatistikleri de paylaştı. Buna göre, geçen yıl mesleki yeterlilik belgesine sahip olmadan faaliyet gösteren 23 bin 240 işletmeciye 131 milyon 979 bin 960 lira, bu yıl 4 bin 431 işletmeciye 36 milyon 214 bin 563 lira ceza kesildi. Mesleki yeterlilik belgesine sahip olmadan taşıt kullanan 4 bin 641 şoföre geçen yıl 10 milyon 442 bin 250 lira, 151 şoföre 2025'te 488 bin 938 lira ceza verildi. Mesleki yeterlilik belgesine sahip olmadan taşıt kullanan 4 bin 421 şoförün işleticisine geçen yıl 25 milyon 106 bin 859 lira, bu yıl ise 157 şoförün işleticisine 1 milyon 288 bin 161 lira para cezası uygulandı. Karayolları Taşıma Kanunu'ndaki idari para cezaları yükseltiliyor Kanun teklifiyle Karayolları Taşıma Kanunu'ndaki idari para cezaları yükseltiliyor. Buna göre, mesleki yeterlilik belgesine sahip olmadan faaliyet gösteren işletmecilere 8 bin 500 liradan 85 bin liraya kadar ceza verilecek. Ayrıca mesleki yeterlilik belgesine sahip olmadan taşıt kullanan şoförler hakkında 3 bin 500 liradan 35 bin liraya kadar, işletmecisi hakkında ise 8 bin 500 liradan 85 bin liraya kadar idari cezasına hükmedilecek. Mesleki yeterlilik belgesi bulunmadan faaliyet gösterdiği gerekçesiyle idari para cezasına çarptırılan işletmeciler hakkında 3 ay geçmeden aynı kabahatten dolayı ikinci kez ceza verilemeyecek. Taşıma yasağına aykırı davrananlara, ücret ve zaman tarifesi düzenlemeyenlere, ilk cezanın kesildiği aynı takvim yılı içinde kabahatin üçüncü ve daha fazla tekrarı halinde bir kat daha fazla ceza verilecek. Kanuna aykırılık teşkil eden kabahatlerin kapsamı, niteliği ile cezanın caydırıcılığı göz önünde bulundurularak, uygulanacak idari para cezalarına ve uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca hazırlanan yönetmelikle belirlenecek. Karayolları Taşıma Kanunu'nda değişiklik öngören hüküm, düzenlemenin yayımı tarihinden itibaren 6 ay sonra yürürlüğe girecek.

En düşük emekli aylığı 14 bin 469 liraya yükseltildi Haber

En düşük emekli aylığı 14 bin 469 liraya yükseltildi

Yaklaşık 3 milyon 900 bin emekliyi ilgilendiren kanun teklifi, Meclis Genel Kurulu'nda kabul edildi. Ekonomiye ilişkin düzenlemeleri de içeren Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi Meclis Genel Kurul'unda kabul edilerek yasalaştı. En düşük emekli aylığı ve asgari ücrete işveren desteği Düzenlemeyle Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nda değişiklik yapılıyor. Buna göre, yaşlılık, malullük, ölüm aylığı almakta olan emekliler ile hak sahiplerine dosya bazında 12 bin 500 lira olarak öngörülen aylık asgari ödeme tutarı, 2025 yılı Ocak ödeme döneminden geçerli olmak üzere 14 bin 469 liraya yükseltilecek. İstihdamı desteklemek için iş gücü maliyetlerini azaltmak üzere hüküm kapsamındaki işverenlere, 2025 yılı Ocak-Aralık döneminde ve finansmanı İşsizlik Sigortası Fonundan karşılanacak şekilde ödeyecekleri sigorta priminden mahsup edilerek günlük 33,33 lira, aylık 1000 TL asgari ücret desteği sağlanacak. Belirtilen prime esas günlük kazanç tutarı, Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu hükümleri uyarınca toplu iş sözleşmesine tabi özel sektör işverenlerine ait işyerleri için 2 bin TL olarak esas alınacak. Bu kapsamda destekten yararlanılacak ayda/dönemde, 2024 yılı Ocak ila Aralık aylarında/döneminde aylık prim ve hizmet belgesi veya muhtasar ve prim hizmet beyannamesi ile ilgili hüküm kapsamında uzun vadeli sigorta kollarından en az sigortalı bildirimi yapılan aydaki/dönemdeki sigortalı sayısının altında bildirimde bulunulması halinde bu madde hükümleri uygulanmayacak. Sigortalı ve işveren hisselerine ait sigorta primlerinin devlet tarafından karşılandığı durumlarda işverenin ödeyeceği sigorta priminin İşsizlik Sigortası Fonunca karşılanacak tutardan az olması halinde sadece sigorta prim borcu kadar mahsup işlemi yapılacak. Maden Kanunu uyarınca ücretleri asgari ücretin 2 katından az olamayacağı hükme bağlanan "linyit ve taş kömürü" çıkarılan iş yerlerinde yer altında çalışan sigortalılar için belirlenecek günlük kazanç 2 bin 667 Türk lirası olarak ve 2024 yılının aynı ayına ilişkin Kuruma verilen aylık prim ve hizmet belgelerinde veya muhtasar ve prim hizmet beyannamelerinde bildirilen prim ödeme gün sayısının 1,5 katını geçmemek üzere, 2025 yılında cari aya ilişkin verilen aylık prim ve hizmet belgelerinde veya muhtasar ve prim hizmet beyannamelerinde bildirilen sigortalılara ilişkin toplam prim ödeme gün sayısı dikkate alınacak. Kamu İhale Kanunu'nun ilgili hükmünde sayılan idarelerce yapılan ve sözleşmesinde fiyat farkı ödeneceği öngörülen hizmet alımlarında, ihale dokümanında personel sayısının belirlendiği ve haftalık çalışma saatinin tamamının idarede kullanılmasının öngörüldüğü işçilikler için İşsizlik Sigortası Fonu tarafından karşılanacak tutarlar bu idarelerce işverenlerin hak edişinden kesilerek Türkiye İş Kurumuna iade edilecek. Kanunla, Devlet Denetleme Kurulu Başkan ve Üyelerine İlişkin Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun'un adı "Devlet Denetleme Kuruluna İlişkin Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun" olarak değiştiriliyor, Anayasa Mahkemesinin iptal kararı doğrultusunda Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinde yer alan denetçilerin görev ve yetkilerine ilişkin diğer hükümler Kanun'a ekleniyor. Buna göre, Devlet Denetleme Kurulu (DDK), kamuya yararlı derneklerle vakıflarda, kooperatiflerde, birliklerde ve bu kurum ve kuruluşların her türlü ortaklık ve iştiraklerinde her türlü idari soruşturma, inceleme, araştırma ve denetleme yapabilecek. Denetçiler, denetim ve soruşturma grupları içinde görev onayları ve/veya grup çalışma programlarıyla verilen konularda denetim, inceleme, araştırma ve soruşturma yapacak, denetlemelerde görevlendirildikleri konularla ilgili olarak kurum ve kuruluşlar ve bankalar dahil diğer gerçek ve tüzel kişilerle yazışma yapacak, bilgi ve belge ile açıklamalarda bulunulmasını isteyecek, raporlar hazırlayacak ve Kurul toplantılarında açıklamalarda bulunacak, mevzuatla verilen görevleri yapacak, Kurul başkanı ve ilgili Kurul üyesinin verdiği işleri yapacak. Kurul üyeleri ve denetçiler denetim görevi gereğince denetim kapsamına dahil kurum ve kuruluşların teftiş, denetim veya bu maksatla kurulmuş birimlerinin görev, yetki ve sorumluluklarına sahip olacak. İlgili Kurul üyesi veya denetçi, denetlemeler sırasında denetimi güçleştiren veya engelleyen davranışlarda bulunan, görevde kalması halinde kamu zararını artıracağı, suç delillerini karartacağı anlaşılan, kamu hizmetinin gerekleri yönünden görevi başında kalmasında sakınca görülen her kademe ve rütbedeki görevliler hakkında görevden uzaklaştırma tedbirinin uygulanmasını yetkili makamlara önerebilecek, memurlar ve diğer kamu görevlileri hakkında bu tedbiri uygulayabilecek. Görevden uzaklaştırma tedbirine ilişkin gerekçeli yazı, görevden uzaklaştırılanın atamaya yetkili amirine, Kurul Başkanına ve diğer ilgililere bildirilecek. Denetlemeler sırasında görevden uzaklaştırma gerekçesinin ortadan kalkması, denetlemeler sonunda suç işlendiğinin belirlenememesi veya disiplin yönünden memurluktan çıkarma dışında bir ceza önerilmesi halinde ilgili denetim veya soruşturma grubunca hazırlanacak yazı veya rapor üzerine, görevden uzaklaştırılan, atamaya yetkili amir tarafından derhal görevine başlatılacak. Görevden uzaklaştırma tedbiri uygulamasına ilişkin iş ve işlemler öncelikle tamamlanacak. EÜAŞ'a yönelik düzenleme Kanunla Elektrik Piyasası Kanunu'nda değişiklik yapılıyor. Buna göre, Elektrik Üretim Anonim Şirketi (EÜAŞ), TETAŞ'ın taraf olduğu mevcut sözleşmeler kapsamında imzalanmış olan enerji alış ve satış anlaşmalarını yürütecek. Elektrik enerjisi mübadele, ithalat ve ihracat anlaşmaları ile mevcut imtiyaz ve uygulama sözleşmeleri kapsamında enerji alış ve satış anlaşmaları imzalayabilecek. EÜAŞ, Kanun ve ilgili mevzuat kapsamında elektrik enerjisi ve kapasitesi alım ve satımına ilişkin ikili anlaşmalar yapacak ve yürütecek, organize toptan elektrik piyasalarında faaliyette bulunabilecek; görevli tedarik şirketlerine, tarifesi düzenlemeye tabi olan tüketiciler için toptan satış tarifesinden elektrik enerjisi satacak. EÜAŞ'ın tarifesi düzenlemeye tabi olmayan tüketiciler için görevli tedarik şirketlerine elektrik enerjisi satışına ilişkin fiyat, hüküm ve şartlar, taraflar arasında serbestçe belirlenecek. Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu tarafından son kaynak tedarikçisi olarak yetkilendirilen tedarikçiler, son kaynak tedarikçisi kapsamındaki müşteriler için temin ettiği elektrik enerjisinin Kurul tarafından belirlenecek oranı kadarını, EÜAŞ'tan temin etmekle yükümlü olacak. Dağıtım şirketleri, genel aydınlatma ile teknik ve teknik olmayan kayıplarından dolayı enerji ihtiyaçlarını EÜAŞ'tan temin edecek. EÜAŞ, ilgili hükümlerde belirtilen elektrik enerjisi miktarını mevcut sözleşmeler kapsamında karşılayamaması durumunda yerli kömür yakıtlı elektrik üretim santrallerini işleten şirketlerden temin edecek. Söz konusu teminle ilgili miktar, süre ve fiyat belirleme dahil diğer usul ve esaslar Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığınca belirlenecek. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu, EÜAŞ'ın alım yükümlülüklerini tam olarak karşılayabilmesi ve bu yükümlülüklerden kaynaklanan herhangi bir mali yükün ortaya çıkmamasını teminen enerji piyasasında faaliyet gösteren diğer kamu iktisadi teşebbüslerinin mali yapılarını olumsuz etkilemeyecek şekilde, ilgili bakanlık ve kamu kurumlarının görüşlerini almak suretiyle her türlü önlemi almaya yetkili ve yükümlü olacak. Bu hüküm, 1 Ocak 2025'ten itibaren uygulanmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girecek. TMSF'ye verilen hak ve yetkiler Kanunla, Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun'a geçici madde ekleniyor. Buna göre, Türk Ceza Kanunu'nun "Suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama", "Silahlı örgüt", "Silah sağlama" başlıklı hükümleri veya Terörizmin Finansmanının Önlenmesi Hakkında Kanun'un "Terörizmin finansmanı suçu" başlıklı hükmünde düzenlenen suçların işlendiği hususunda kuvvetli şüphe sebeplerinin varlığı halinde Ceza Muhakemesi Kanunu gereğince şirketlere veya malvarlığı değerlerine kayyım atanmasına karar verildiği takdirde bu hükmün yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 5 yıl süreyle Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) kayyım olarak atanabilecek. Bu halde kayyımlık hak ve yetkileri bakımından Bankacılık Kanunu'nda TMSF'ye verilen hak ve yetkiler kıyasen uygulanacak. Şirketlerin genel kurul yetkileri, Türk Ticaret Kanunu hükümlerine tabi olmaksızın TMSF tarafından kullanılacak. Bu şirketler veya malvarlığı değerleri TMSF gözetiminde, TMSF'nin atadığı yöneticiler tarafından ticari teamüllere uygun olarak ve basiretli bir tacir gibi yönetilecek. Bu şirketlerin veya malvarlığı değerlerinin mali durumu, ortaklık yapısı, piyasa koşulları veya diğer sorunları nedeniyle şirketin veya varlıklarının ya da malvarlığı değerlerinin kısmen veya tamamen satılmasına veya feshi ile tasfiyesine TMSF tarafından karar verilebilecek. Satış ve tasfiye işlemleri, ilgili şirketin yönetim/müdürler kurulu veya malvarlığı değerleri kayyım temsilcileri ya da TMSF tarafından yerine getirilecek. Satış ve tasfiye işlemlerinde azınlık hisselerinin sahiplerinin rızası aranmayacak. Satıştan elde edilen gelirden şirket veya malvarlığı değerlerinin borçları ödendikten sonra kalan tutar, şirket veya malvarlığı değerlerinin işlerinde kullanılabilecek. Fesih ve tasfiye işlemleri sonunda borçlar ödendikten sonra kalan tutar, yargılamanın kesin hükümle sonuçlandırılmasına kadar açılan bir hesapta nemalandırılacak. Şirketlerin tasfiye işlemlerini yürütmek üzere TMSF Kurulu tarafından görevlendirilen tasfiye komisyonu, adli işlemler veya davalar bakımından taraf ehliyetine sahip olacak. Kayyımlık görevi TMSF tarafından yürütülen şirketler, açtıkları davalarda harçtan muaf olacak. TMSF'nin kayyım olarak atanmasına karar verilen şirket, taşınmaz, hak, varlık ve alacaklar hakkında Ceza Muhakemesi Kanunu'nun ilgili maddesi uyarınca verilen el koyma ve tedbir kararları, kayyım yetkisinin TMSF'ye devriyle birlikte kendiliğinden kalkacak. TMSF'nin kayyım olarak atandığı şirketleri veya malvarlığı değerlerini yönetmek ve temsil etmek üzere atananlar veya görevlendirilenler ya da atananlar tarafından temsil yetkisini haiz olmak üzere görevlendirilenler ile bu kapsamda yapılan işlemler hakkında, Bankacılık Kanunu'nun "Fon Kurulu üyeleri, Fon personeli, Fonun atadığı veya Fonu temsilen seçilen yöneticilerin, iflas idare memurlarının ve Fon personelinin sorumlulukları" başlıklı hükmü uygulanacak. Bu şirketlerin veya malvarlığı değerlerinin müsaderesine karar verilmesi halinde, müsadere kararı; şirketlerin veya malvarlığı değerlerinin, bunların yönetim/müdürler kurulları veya kayyım temsilcilikleri ya da TMSF tarafından satışı veya tasfiye edilmesi ile yerine getirilecek. Bu süreçte şirket ya da malvarlığı değerlerinin yönetimine ilgili hüküm kapsamında devam edilecek. Şirket veya malvarlığı değerlerinin satış veya tasfiyeleri veya ticari ve iktisadi bütünlük satışları Bankacılık Kanunu ile TMSF'ye verilen yetkiler çerçevesinde yapılacak. Satıştan elde edilen gelirden şirket veya malvarlığı değerlerinin borçları ödendikten sonra kalan tutar, şirket veya malvarlığı değerlerinin işlerinde kullanılabilecek. Tasfiyeye karar verilmesi halinde işlemler tasfiye komisyonlarınca yerine getirilecek. Tasfiye sonunda bakiye kalması halinde Hazineye irat kaydedilecek. Fon'un kayyımlık görevi kapsamındaki karar ve işlemlerine karşı açılan davalar, TMSF'nin merkezinin bulunduğu yer idare mahkemelerinde görülecek.

TBMM GEÇEN YIL 23 KANUNU YASALLAŞTIRDI Haber

TBMM GEÇEN YIL 23 KANUNU YASALLAŞTIRDI

TBMM Başkanvekili Bekir Bozdağ, DEM Parti Diyarbakır Milletvekili Ceylan Akça Cupolo'nun, 2024 yılı içerisinde TBMM Başkanlığına sunulan kanun teklifleri, yazılı soru önergeleri ve Meclis araştırması önergelerine ilişkin yazılı soru önergelerini yanıtladı. 946 kanun teklifi Meclis Başkanlığı'na sunuldu TBMM'de geçen yıl temsil edilen 15 siyasi parti tarafından toplam 946 kanun teklifi Meclis Başkanlığına sunuldu. Kanun tekliflerinden 898'i ilgili komisyona sevk edilirken, 23'ü TBMM Genel Kurulunda kabul edilerek yasalaştı; 17'si Genel Kurul ya da Komisyon gündemine alındı, 2'si geri çekildi, 6'sı ise iade edildi. Genel Kurulda, geçen yıl, İsveç'in NATO'ya katılım protokolünün onaylanmasının uygun bulunduğuna dair kanun, 8. ve 9. Yargı paketleri, fahiş fiyat ve stokçuluk cezalarının artırılmasına, kripto varlıklara, kamuda tasarruf tedbirlerine, sahipsiz hayvanlara yönelik düzenlemeler; yetkisiz çakar kullanımı ve ateşli silahlara yönelik cezaların artırılmasını da içeren kanun ile Öğretmenlik Mesleği Kanunu'nun aralarında bulunduğu önemli yasalar hayata geçirildi. İhtisas komisyonlarında 40, tali komisyonlarda da 2 kanun teklifi görüşülerek rapora bağlandı. Meclis Başkanlığına geçen yıl en çok kanun teklifi sırasıyla CHP, DEM Parti, DEVA Partisi, AK Parti, İyi Parti ve Saadet Partisi milletvekillerince verildi. 5 Meclis Araştırması Komisyonu kuruldu TBMM'de grubu bulunan siyasi partilerce verilen Meclis Araştırması açılması yönündeki 1384 önergeden 1356'sı gündeme alındı; 28'si ise Genel Kurulda kabul edilerek 5 Meclis Araştırması Komisyonu kurulmasına karar verildi. Geçen yıl kurulan Meclis Araştırması komisyonları şunlar: - Erzincan'ın İliç İlçesindeki Maden Ocağında Meydana Gelen Kazanın Tüm Yönleriyle Araştırılması ve Benzer Kazaların Önlenmesine Yönelik Tedbirlerin Belirlenmesi Amacıyla Kurulan Meclis Araştırması Komisyonu - Yapay Zekanın Kazanımlarına Yönelik Atılacak Adımların Belirlenmesi, Bu Alanda Hukuki Altyapının Oluşturulması ve Yapay Zeka Kullanımının Barındırdığı Risklerin Önlenmesine İlişkin Tedbirlerin Belirlenmesi Amacıyla Kurulan Meclis Araştırması Komisyonu - Çocukların Her Türlü Şiddet, İhmal ve İstismardan Korunarak Akıl, Ruh ve Beden Sağlıklarının Gelişimi İçin Alınması Gereken Tedbirlerin Belirlenmesi Amacıyla Kurulan Meclis Araştırması Komisyonu - Kadınların Her Türlü Şiddet ve Ayrımcılığa Maruz Kalmalarının Önlenerek Bu Alandaki Mevcut Düzenlemelerin Gözden Geçirilmesi ve Alınması Gereken Ek Tedbirlerin Belirlenmesi Amacıyla Kurulan Meclis Araştırması Komisyonu - Bazı Özel Sağlık Kuruluşlarında Yaşanan Bebek Ölümlerinin Tüm Yönleriyle Araştırılması, Özel Sağlık Kuruluşlarının Yenidoğan, Çocuk, Engelli ve Yaşlılarla İlgili Bakım Servislerindeki Uygulamalarının ve Mevzuatın İncelenerek Alınması Gereken Tedbirlerin Belirlenmesi Amacıyla Kurulan Meclis Araştırması Komisyonu En çok yazılı soru önergesi CHP milletvekillerinden Milletvekilleri 2024 yılında TBMM Başkanı, Cumhurbaşkanı Yardımcısı ve bakanların yanıtlaması istemiyle Meclis Başkanlığına 13 bin 347 yazılı soru önergesi sundu. Yazılı soru önergelerinden 1814'ü süresi içinde, 6 bin 603'ü süresi geçtikten sonra cevaplandırılırken, 999'unun işlem süreci ise devam ediyor. TBMM Başkanlığına geçen yıl CHP milletvekilleri tarafından 5 bin 500, DEM Parti milletvekillerince 4 bin 918, İYİ Parti milletvekillerince 1432, DEVA Partisi milletvekillerince 418, Saadet Partisi milletvekillerince 394, EMEP'li milletvekillerince 175, bağımsız milletvekillerince 110, TİP milletvekillerince 95, MHP milletvekillerince 93, Demokrat Parti milletvekillerince 79, Yeniden Refah Partisi milletvekillerince 66, HÜDA PAR milletvekillerince 30, AK Parti milletvekillerince 29, Demokratik Bölgeler Partisi ile DSP milletvekillerince de 8 yazılı soru önergesi sunuldu. Genel Kurul 2024'ün en yoğun mesaisini bütçe görüşmelerinde yaptı TBMM Genel Kurulu, 2024 yılının en yoğun mesaisini, 2025 yılı bütçesi görüşmelerinde gerçekleştirdi. Genel Kurulda 9-20 Aralık tarihlerinde yapılan bütçe görüşmelerinde 180 saat mesai yapıldı; 452 milletvekilinin 1239 söz talebi karşılandı, yaklaşık 1500 sayfa tutanak tutuldu. Genel Kurul, bütçe görüşmeleri sırasında en uzun mesaiyi 16 saat 26 dakika ile 18 Aralık'ta, 2025 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi'nin maddeleri üzerinde yaptı.

TBMM ile Gençlik ve Spor ve Milli Eğitim bakanlıkları arasında işbirliği Haber

TBMM ile Gençlik ve Spor ve Milli Eğitim bakanlıkları arasında işbirliği

Numan Kurtulmuş, Başkanlık Divan Salonu'nda düzenlenen "23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Kutlamalarına Yönelik İş Birliği Protokolü İmza Töreni'nde yaptığı konuşmada, bugün, 23 Nisan Milli Egemenlik Haftası dolayısıyla geçen yıl TBMM'de başlatılan, Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığının partnerler olduğu organizasyonu kalıcı hale getirmek için adım atacaklarını söyledi. 23 Nisan Milli Egemenlik Haftası kapsamında geçen yıl fevkalade güzel programlar icra edildiğini dile getiren Kurtulmuş, Milli Eğitim Bakanlığı ile Gençlik ve Spor Bakanlığının ayrı ayrı düzenlediği yarışmalarda Türkiye çapında dereceye girenlere ödüller verildiğini anımsattı. TBMM'deki etkinliklere, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK), Ankara Üniversitesi ve Türkiye Uzay Ajansı'nın yanı sıra birçok kuruluşun katıldığını hatırlatan Kurtulmuş, geçen yıl bir hafta içerisinde 103 bin kişinin TBMM kampüsüne giriş yaptığını kaydetti. Kurtulmuş, iyi organize edilmiş programlarla Türkiye'nin dört bir tarafından gençleri aileleriyle birlikte Meclis'te ağırlamaktan mutluluk duyduklarını belirtti. Milli iradenin karargahı, demokrasinin kalbi TBMM'nin halka açık olmasını önemsediklerini ifade eden Kurtulmuş, 23 Nisan haftasında Meclis'in kitlesel bir şekilde ziyaret edilmesinin çok yararlı olduğunu da kaydetti. "Bizim amacımız, çocuklarımızı kötü alışkanlıktan uzaklaştırmak, spora yönlendirmek" Gençlik ve Spor Bakanı Osman Aşkın Bak, Bakanlık olarak sporun tabana yayılması noktasında ciddi çabalar harcadıklarını, geçen yıl düzenlenen ve şölen havasında geçen organizasyonun da çocuklarda, gençlerde heyecan yarattığını belirtti. Meclisin bu programları himaye etmesinin, çocukların ve gençlerin buradaki atmosferi yaşamalarının kendileri açısından kıymetli olduğunu söyleyen Bak, "Bizim amacımız, çocuklarımızı kötü alışkanlıktan uzaklaştırmak, spora yönlendirmek. Bununla ilgili Milli Eğitim Bakanlığımızla okullarımızda yetenek taramasıyla beraber spora yönlendiriyoruz. Bu da onlar için bir amaç, güzel bir hedef olacak. Hepsi buraya gelmek isteyecektir. Bunun için mücadele edecekler. Bunun, spor için de önemli bir organizasyon olduğunu düşünüyoruz. Bakanlık olarak tüm gücümüzle buraya katkıda bulunacağız." diye konuştu. "TBMM'nin 23 Nisan etkinlikleri haftası içerisinde yer alması, eğitim öğretim sürecinin bir parçası" Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin ise 2013'ten bu yana 23 Nisan'ı, "bir karnaval havasında kutlamaların yapıldığı program" olarak planladıklarını, geçen yıl icra edilen programların da TBMM Başkanı Kurtulmuş'un desteğiyle bambaşka bir boyut kazandığını söyledi. Tekin, "ulusal egemenlik" kavramını çok önemsediklerini dile getirerek, "Çocuklara ulusal iradeyi, milli iradeyi öğreteceksek bunun başlangıç noktası TBMM'nin sürecin içerisine dahil olmasıdır." dedi. Müfredat değişikliğiyle demokrasiyi, hukuk devletini, insan haklarını, geleneklere sahip çıkmayı öğretmeye çaba sarf ettiklerini belirten Tekin, "TBMM'nin 23 Nisan etkinlikleri haftası içerisinde yer alması, eğitim öğretim sürecinin de bir parçası." ifadesini kullandı. TBMM Başkanı Kurtulmuş'un vereceği desteklerle bu sürecin zenginleştirileceğini söyleyen Tekin, bu yıl daha eğlenceli ve öğretici bir sürecin yaşanması temennisini dile getirdi. Konuşmaların ardından "23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Kutlamalarına Yönelik İş Birliği Protokolü" imzalandı. Protokole göre, TBMM, Gençlik ve Spor ile Milli Eğitim bakanlıkları arasında 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile TBMM'nin açılış yıl dönümü kutlamaları, işbirliği içinde yapılacak; bakanlıklar yurt içinde ve yurt dışında TBMM adına etkinlikler düzenleyebilecek.

TBMM’NİN ÖNÜMÜZDEKİ HAFTA GÜNDEMİ YOĞUN Haber

TBMM’NİN ÖNÜMÜZDEKİ HAFTA GÜNDEMİ YOĞUN

Haftalık çalışmasına 14 Ocak Salı günü başlayacak Genel Kurul, Türkiye Adalet Akademisi Kanunu Teklifi'ni ele alacak. Bu teklife göre, meslekte fiilen 8 yılını tamamlamış hakim ve savcılar, öğretim elemanı olarak görev yapmak üzere Adalet Bakanı tarafından Türkiye Adalet Akademisine atanabilecek. Akademi bünyesinde Hukuk Araştırmaları Merkezi kurulacak. Ayrıca 18 kişiden oluşacak Eğitim Kurulu, eğitim programlarını belirleyecek. Hakim ve savcı yardımcıları ile hakim ve savcılara yönelik eğitim ve öğretim programları ücretsiz olacak. Kadına Karşı Şiddet ve Ayrımcılığı Araştırma Komisyonu, Ankara Üniversitesinden akademisyenleri dinleyecek. Komisyonlar kanun teklifleri için çalışacak İhtisas komisyonları da toplanarak gündemdeki konuları ele alacak. Milli Savunma Komisyonu, Siber Güvenlik Kanunu Teklifi'ni görüşecek. Bu teklife göre, Siber Güvenlik Kurulu, Cumhurbaşkanı, Cumhurbaşkanı Yardımcısı, Adalet Bakanı, Dışişleri Bakanı, İçişleri Bakanı, Milli Savunma Bakanı, Sanayi ve Teknoloji Bakanı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı, Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreteri, Milli İstihbarat Teşkilatı Başkanı, Savunma Sanayii Başkanı ve Siber Güvenlik Başkanından oluşacak. Siber güvenliğin sağlanmasına yönelik çalışmalarda öncelikle yerli ve milli ürünler tercih edilecek. Türkiye Cumhuriyeti'nin siber uzaydaki milli gücünü meydana getiren unsurlarına yönelik siber saldırı gerçekleştiren veya bu saldırı neticesinde elde ettiği her türlü veriyi siber uzayda bulunduranlara 8 yıldan 12 yıla kadar hapis cezası verilecek. Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu ile İlgili Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi'ni ele alacak. Plan ve Bütçe Komisyonu ise ekonomiye ilişkin düzenlemeleri de içeren Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi'nin görüşmelerine başlayacak. Bu teklife göre, en düşük emekli aylığı, Ocak 2025 ödeme döneminden geçerli olmak üzere 12 bin 500 liradan 14 bin 469 liraya yükseltilecek. İşverene, ocak-aralık döneminde günlük 33,33 lira, aylık 1000 lira asgari ücret desteği verilecek. EÜAŞ, TETAŞ'ın taraf olduğu mevcut sözleşmeler kapsamında imzalanmış enerji alış ve satış anlaşmalarını yürütecek; elektrik enerjisi mübadele, ithalat ve ihracat ile enerji alış ve satış anlaşmaları imzalayabilecek. TMSF, Türk Ceza Kanunu ve Terörizmin Finansmanının Önlenmesi Hakkında Kanun kapsamında belirlenen suçların işlendiği hususunda kuvvetli şüphe sebeplerinin varlığı nedeniyle şirketlere veya malvarlığı değerlerine kayyum atanmasına karar verildiği takdirde 5 yıl süreyle kayyum olarak atanabilecek. Ayrıca Plan ve Bütçe Komisyonu, Türkiye Varlık Fonu Yönetimi Anonim Şirketinin Kurulması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun uyarınca "Türkiye Varlık Fonu Yönetim Anonim Şirketi ile Türkiye Varlık Fonunun 2023 Yılı Mali Tabloları ve Faaliyetleri ile İlgili Denetim Raporlarının Sunulduğuna Dair Cumhurbaşkanlığı Tezkeresi"ni de görüşecek. Netflix, Dijital Mecralar Komisyonuna sunum yapacak Dışişleri Komisyonu da toplanarak, uluslararası anlaşmalara yönelik 12 kanun teklifini ele alacak. Bebek Ölümlerini ve Özel Sağlık Kuruluşlarını Araştırma Komisyonunda, Türk Tabipleri Birliği, Özel Hastaneler ve Sağlık Kuruluşları Derneği, Türk Neonatoloji Derneği, Özel Hastaneler Platformu ile İstanbul Tabip Odası yetkilileri sunum yapacak. Ayrıca Dijital Mecralar Komisyonu, Netflix yetkililerini dinleyecek. Salı ve çarşamba günleri Meclis'te grubu bulunan siyasi partilerin grup toplantıları yapılacak. Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, partisinin grup toplantısında milletvekillerine hitap edecek

Bağımsız milletvekili sayısı, 28. Yasama Dönemi'nde zirveye çıktı Haber

Bağımsız milletvekili sayısı, 28. Yasama Dönemi'nde zirveye çıktı

TBMM'de 15 Mayıs 2023 tarihinde başlayan 28. Dönem, partilerinden istifa eden, yasama çalışmalarına bağımsız devam eden milletvekili sayısıyla dikkati çekiyor. TBMM kaynaklarından derlediği bilgiye göre, TBMM'deki bağımsız milletvekili sayısı, 28. Dönem'de son 4 dönemin zirvesine çıktı. Bu dönemde biri ihraç, 27'si istifa olmak üzere 28 milletvekilinin partisiyle yolları ayrıldı. Bu milletvekillerinden sadece biri partisine geri dönerken, 12 milletvekili bağımsız, 15 milletvekili ise başka bir partide yasama çalışmalarına devam ediyor. 25 ve 26. Dönem'de 2'şer milletvekili yasama dönemini bağımsız olarak tamamlarken 27. Dönem'de bu sayı, 5 olarak kayıtlara geçti. Seçim öncesi yapılan ittifaklar, 28. Dönem Milletvekili Genel Seçimi'nin ardından TBMM'ye de yansıdı. İttifak kapsamında başka bir partinin listesinden seçilen milletvekilleri, istifa ederek kendi partisine geçti. Sadece Kocaeli Milletvekili Saffet Sancaklı partisine döndü 28. Dönem'de bugüne kadar bir milletvekili partisinden ihraç edildi. Bu dönem, 27 milletvekili istifa ederken toplam 28 milletvekilinin partisiyle yolları ayrıldı. Bu milletvekillerinden 15'i bir başka partinin çatısı altında, 12 milletvekili ise bağımsız olarak yasama çalışmalarını sürdürüyor. Bu dönem istifa ederek partisinden ayrılan milletvekilleri arasında partisine dönen tek isim MHP Kocaeli Milletvekili Saffet Sancaklı oldu. 28. Dönem'de partisinden istifa ederek farklı bir partiye geçen milletvekilleri şöyle: Eskişehir Milletvekili İdris Nebi Hatipoğlu (İYİ Partiden AK Parti'ye), Mardin Milletvekili Salihe Aydeniz (DBP'den DEM Parti'ye), Kütahya Milletvekili Ali Fazıl Kasap (CHP'den Saadet Partisine), İstanbul Milletvekili Ayşe Sibel Yanıkömeroğlu (İYİ Partiden CHP'ye), İstanbul Milletvekili Suat Pamukçu (Yeniden Refah Partisinden AK Parti'ye), Adana Milletvekili Bilal Bilici (İYİ Partiden CHP'ye), Antalya Milletvekili Aykut Kaya (İYİ Partiden CHP'ye) İstanbul Milletvekili Seyithan İzsiz (İYİ Partiden AK Parti'ye), İstanbul Milletvekili Ahmet Ersagun Yücel (İYİ Partiden AK Parti'ye), İstanbul Milletvekili Nimet Özdemir (İYİ Parti'den CHP'ye), Kayseri Milletvekili Dursun Ataş (İYİ Partiden AK Parti'ye), İzmir Milletvekili Ümit Özlale (İYİ Partiden CHP'ye), Ankara Milletvekili Mustafa Nedim Yamalı (Saadet Partisinden AK Parti'ye), Gaziantep Milletvekili Ertuğrul Kaya (DEVA Partisi'nden Saadet Partisine), Mersin Milletvekili Mehmet Emin Ekmen (DEVA Partisi'nden Saadet Partisine) Öte yandan bu dönem, İYİ Partiden istifa eden Ankara Milletvekili Adnan Beker, Ankara Milletvekili Koray Aydın, Ankara Milletvekili Yüksel Arslan, İstanbul Milletvekili Mehmet Salim Ensarioğlu; Demokrat Partiden istifa eden İstanbul Milletvekili Cemal Enginyurt, İzmir Milletvekili Mehmet Salih Uzun, MHP'den istifa eden Isparta Milletvekili Hasan Basri Sönmez, Bolu Milletvekili İsmail Akgül, Kilis Milletvekili Mustafa Demir; CHP'den istifa eden Edirne Milletvekili Ediz Ün; DEVA Partisi'nden istifa eden İstanbul Milletvekili Mustafa Yeneroğlu ile İYİ Partiden ihraç edilen Sakarya Milletvekili Ümit Dikbayır bağımsız olarak yasama çalışmalarını sürdürüyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.