TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Uygulamalarımız appstore googleplay
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Otomobil

haberingundemi.com.tr - Otomobil haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Otomobil haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

İkinci el araçların ilanda kalma süresi uzadı! Haber

İkinci el araçların ilanda kalma süresi uzadı!

VavaCars'ın kamuya açık verilerin analizini yaparak hazırladığı yapay zeka destekli çalışmaya göre, ikinci el araçların ortalama ilanda kalma süresi bu yılın kasım ayında 52 gün oldu. Şirketten yapılan açıklamaya göre VavaCars, kamuya açık verilerin analizini yaparak hazırladığı çalışma sonucunda, ikinci el araçların ilanda kalma sürelerine dair yeni verileri paylaştı. Kasımda yakıt tipine göre en az süre ilanda kalan ikinci el araçlar hibrit araçlar oldu. Hibrit araçlar ortalama 44 gün ilanda kalırken, benzinlilerin 51, dizellerin 54 gün ilanda kaldığı belirlendi. Sıfır araç satışları arasındaki payı giderek artan elektrikli araçların ise ikinci el tarafında ortalama 63 gün ilanda kaldığı tespit edildi. İkinci el araçların segment tipi de ortalama ilanda kalma süresine etki ediyor. C segment ikinci el araçların 48, D segment araçların 62 ve E segment araçların 76 gün ortalama ilanda kalma süresine sahip olduğu belirlendi. Bu sonuçla birlikte, ikinci el üst segment araçların daha uzun süre ilanda kaldığı sonucu ortaya çıktı. Türkiye'de araç alım-satım piyasasında, yüzde 50 ile en çok tercih edilen C segmenti araçlar, kasım itibarıyla ortalama 48 gün ilanda kalıyor. Ancak bu süre, araçların marka ve modellerine göre değişiklik gösteriyor. Piyasada sıkça karşılaşılan modellerden Fiat Egea 40 günle en hızlı alıcı bulan araç olarak öne çıkarken, Toyota Corolla 41, Renault Megane ve Honda Civic 44, Ford Focus 46, Skoda Octavia 54 ve Opel Astra 57 günle dikkati çekiyor. RENGE GÖRE İLANDA KALMA İkinci el araçların renkleri de ortalama ilanda kalma sürelerinde rol oynuyor. Siyah renge sahip araçlar 65 güne kadar ilanda kalırken, beyaz renkli araçlarda bu süre 50 gün olarak görülüyor. Çalışmanın bölgeler bazındaki sonuçlarına göre ise, ikinci el araçların ortalama ilanda kalma sürelerinde en uzun zaman diliminin Karadeniz Bölgesi'nde olduğu görülürken en kısa sürenin Doğu Anadolu Bölgesi'nde olduğu gözlemlendi.

Almanya'da otomobil satışları geriledi Haber

Almanya'da otomobil satışları geriledi

Almanya Federal İstatistik Ofisi (Destatis), ülke otomotiv sektörünün yılın ilk yarısına ilişkin satış ve ihracat verilerini açıkladı. Buna göre, Alman otomotiv endüstrisinin satışları yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4,7 azalarak, 269,5 milyar avroya düştü. Söz konusu endüstri, 2023 ocak-haziran döneminde artan fiyatların da etkisiyle 282,6 milyar avroluk rekor bir nominal satış kaydetmişti. Bu arada, Alman otomotiv endüstrisi, 2024'ün ilk yarısındaki düşüşe rağmen, Almanya'daki toplam sanayi ürünleri satışlarının dörtte birini (yüzde 25,2) gerçekleştirerek en yüksek satışa sahip sektör olmaya devam etti. Destatis açıklamasında, otomotiv endüstrisindeki gelir düşüşünün tüm imalat sektörlerinde kendini gösterdiği belirtildi. Buna göre, söz konusu dönemde karoser ve treyler gelirleri yüzde 11,6, şanzıman veya tampon gibi araç parça ve aksesuarları gelirleri yüzde 5,4, motorlu taşıt ve motorlu taşıt motoru üretimi gelirleri ise yüzde 4,3 azaldı. Satışların yüzde 70'ini ihracat oluşturuyor Yılın ilk yarısında Alman otomotiv endüstrisinin toplam satışlarının yaklaşık yüzde 70'ini (190 milyar avro) ihracat oluşturdu. Bu oran son 15 yılın en yüksek oranı olarak kayıtlara geçti. Almanya ocak-haziran döneminde 1,7 milyon adet otomobil ihraç ederek 68,4 milyar avro gelir elde etti. Adet olarak ise 2023’ün aynı dönemine göre yüzde 0,3 düşüş görüldü. Yılın ilk yarısında Almanya'dan ihraç edilen yeni otomobillerin neredeyse dörtte biri (yüzde 22,7) tamamen elektrikli otomobil oldu. Geçen yılın aynı dönemine yüzde 2,5 daha az elektrikli otomobil ihraç edilirken, 2022'nin ilk yarısına kıyasla yüzde 113,9 daha fazla elektrikli otomobil ihraç edildi. En büyük ikinci istihdam Destatis, Haziran 2024 itibarıyla Alman otomotiv sektöründe tedarikçiler hariç yaklaşık 773 bin kişi istihdam edildiğini de açıkladı. Sektörün istihdamı 2023’ye göre yüzde 0,8 azaldı. Alman otomotiv sektöründe son 15 yıl içinde en yüksek çalışan sayısı yaklaşık 834 bin ile 2019'un ilk yarısının sonunda gerçekleşmişti. Verilere göre, Haziran 2024 itibarıyla Alman sanayisinde çalışanların yaklaşık yüzde 14'ü otomotiv sektöründe çalışıyor. Bu da otomotiv sektörünü, 952 bin çalışanı olan makine mühendisliğinden sonra iş gücü açısından en büyük ikinci sanayi sektörü yaptı. Çin rekabeti Bu arada, Alman otomobil üreticileri, enflasyonist baskılar, yüksek enerji ve iş gücü maliyetleri, Avrupa'daki yavaş ekonomik büyüme ve Çinli otomobil üreticilerinin yanı sıra Tesla'nın rekabetiyle karşı karşıya bulunuyor. Ülkenin önde gelen otomobil üreticilerinden Volkswagen'in, 2 Eylül'de tasarruf ve maliyet azaltma önlemlerinin parçası olarak ilk defa Almanya'da fabrika kapatabileceği konusunda uyarıda bulunması, sektörde yaşanan sıkıntıları gözler önüne sermişti. Son yıllarda Avrupa ülkelerinde satılan elektrikli otomobillerde Çin üreticilerinin payı hızla yükseliyor. Çin'de üretilen düşük fiyatlı ve sübvanse edilmiş elektrikli otomobillerin satışları rakiplerini geride bırakıyor. Çin'de, BYD, SAIC ve Geely gibi markalar ile Tesla ve farklı Avrupa şirketlerin araçlarının üretimi yapılıyor. Bu arada, Alman sanayisinin gittikçe zayıflaması, Çinli şirketlerin teknolojik olarak arayı kapatması ve hatta Uzak Doğulu şirketlerin yenilenebilir enerji ve otomotiv de Almanları geride bırakması Almanya'da "Çin Şoku" olarak tartışılıyor.

İstanbul'da Haber

İstanbul'da "çakarlı düğün konvoyundaki" 19 kişi hakkında cezai işlem uygulandı

İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, İstanbul'da düğün konvoyunda çakarlı lüks araçla drift yaparak trafik güvenliğini tehlikeye düşüren 19 kişi hakkında idari para cezası uygulandığını ve bu kişilerin işlem yapılmak üzere polis merkez amirliğine teslim edildiğini bildirdi. Yerlikaya, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, 28 Eylül'de İstanbul'da E-5 Kuzey Maltepe ve Beykoz Bağlantı yolunda çakarlı lüks araçlarla drift yaparak, trafik güvenliğini tehlikeye düşürecek şekilde düğün konvoyu yapıldığına dair sosyal medyada yer alan görüntülerin Trafik Denetleme Şube Müdürlüğünce incelendiğini belirtti. Sivil Trafik Ekipleri tarafından yapılan çalışmalar sonucu, bu kişilerin, A.K, H.T, M.A.T, S.D, O.K, S.A, T.G, A.S.A, M.Ö, A.K, B.V, M.G, D.G, U.S, Ş.Ö, A.M.K, M.K, R.A. ve M.Y. olduğunun tespit edildiğini bildiren Yerlikaya, şunları kaydetti: "Şahıslara, 2918 sayılı Karayolu Trafik Kanunu'nun, drift yapmak, izinsiz çakar siren tertibatı bulundurmak, hız sınırının altında sürmek, konvoy yapmak, saygısızca araç kullanmak, cam film takmak, muayenesiz araç kullanmak, plaka kapatmak ve teknik değişiklik maddelerinden idari para cezası uygulanmıştır. Şahıslar, 'Trafik güvenliğini tehlikeye düşürmek' suçundan işlem yapılmak üzere Beykoz Çavuşbaşı Polis Merkez Amirliğine teslim edilmiştir. Saygısızca araç kullananları, düğün ya da asker konvoyu yaparak hem trafik güvenliğini hiçe sayanları hem de diğer araç sürücülerinin can güvenliğini hiçe sayanları affetmeyeceğiz. Aziz milletimizden isteğim, bu tür araç kullananları ve trafik güvenliğini hiçe sayanları 112'ye bildirin. Biz gereğini yapıp adalete teslim edelim. Bu tür olaylara geçit vermeyelim." Yerlikaya'nın paylaşımındaki videoda söz konusu araçların Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü'nde sergilendiği görüntülere de yer verildi.

Ehliyet harcı için büyük zam Haber

Ehliyet harcı için büyük zam

Ehliyet başvurusu yapmadan önce ödenen ehliyet harç ücreti için sene başında gelen yüzde 58,46 oranındaki büyük zammın ardından bu yıl da yüzde 45 oranında zam gelebilir. EHLİYET HARÇ ÜCRETİNE BÜYÜK ORANDA BÜYÜK ZAM GELİYOR 2025 yılı ile birlikte ehliyet harç tutarı da değişecek. İşte ehliyet ücreti ne kadar olacak sorusunun yanıtı… Ehliyet harç tutarı 2025 yılı itibariyle yüzde 45 oranında zamlanabilir. Vergi Uzmanı Dr. Ozan Bingöl'ün geçtiğimiz haftalarda ortaya koyduğu verilere göre, Kasım ayında açıklanacak olan yeniden değerleme oranı yüzde 45 civarını bulabilir. Yeniden değerleme oranında Cumhurbaşkanı'nın yetkisini kullanmaması halinde ise 2025 yılında ehliyet harç ücretleri yüzde 45 oranında zamlanacak. YDO'u kesin olarak belirleyecek olan Eylül ve Ekim ayı enflasyonları “sıfır” bile gelse, YDO yüzde 43 oranını aşacak.  Gelecek iki ayda ortalama yüzde 3’ler seviyesinde Yİ-ÜFE artışları olması bekleniyor. Bu senaryoya göre; 2024 yılı yeniden değerleme oranı düz bir hesapla yüzde 45 seviyesinde olacak. EHLİYET ÜCRETİ HER YIL YENİDEN DEĞERLEME ORANINA GÖRE ARTIYOR 2025 yılı ehliyet harç ücretleri Kasım ayında açıklanacak olan YDO bekleniyor ancak YDO'nun yüzde 45 olarak açıklanması halinde; B Sınıfı Ehliyet Harcı: 2024 Tutarı: 3.945,40 TL 2025 YDO ile Artırılmış Tutar: 5.720,80 TL A, A1, A2 (Engelli "A" sertifikaları dahil) Ehliyet Harcı: 2024 Tutarı: 1.308,40 TL 2025 YDO ile Artırılmış Tutar: 1.896 TL B1, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, G, M Ehliyet Harcı: 2024 Tutarı: 6.583, 50 TL 2025 YDO ile Artırılmış Tutar: 9.545 TL YENİDEN DEĞERLEME ORANI NE ZAMAN AÇIKLANACAK? Yeniden Değerleme Oranı, her yıl kasım ayının ilk haftasında ekim ayı enflasyon verilerinin belli olmasıyla birlikte açıklanıyor.  YENİDEN DEĞERLEME ORANINDAN ETKİLENECEK VERGİ VE CEZA ÖRNEKLERİ Yeniden değerleme oranına endeksli bazı vergi, ceza ve diğer yüklerin bir kısmında Cumhurbaşkanının yükseltme veya indirime yetkisi bulunuyor.  Motorlu Taşıtlar Vergisi, Cumhurbaşkanının yetkisi var. Emlak Vergisi, Kanunda YDO’nun yarısının uygulanacağı hükmü var. Cumhurbaşkanının bu tutara ilişkin yetkisi var. Çevre Temizlik Vergisi, Cumhurbaşkanının yetkisi var. Gelir Vergisi Kanunu, bazı istisna tutarları, vergi tarifesi dilim tutarları ve benzerleri, Cumhurbaşkanının yetkisi var. Veraset ve İntikal Vergisi: İstisnalar, Cumhurbaşkanının yetkisi yok. Veraset ve İntikal Vergisi: Tarife matrahları, Cumhurbaşkanının yetkisi var. Damga Vergisi, Cumhurbaşkanının yetkisi var. Harçlar, Cumhurbaşkanının yetkisi var. Vergi Usul Kanunundaki Cezalar, Cumhurbaşkanının yetkisi var. Kabahatler Kanununa tabi İdari para cezaları, Cumhurbaşkanının yetkisi yok. Araç Muayene Ücretleri, Cumhurbaşkanı ancak beş yılda bir yüzde 20 oranında artırma veya eksiltmeye yetkilidir. Trafik Cezaları, Cumhurbaşkanının yetkisi yok. YENİDEN DEĞERLEME ORANI ZAMMI NE KADAR OLACAK? Yurt Dışına Çıkış Harcı, Yurt Dışından Yolcu Beraberinde Getirilen Cep Telefonu Harç Tutarı, MTV ve B Sınıfı Ehliyet Harcı gibi çeşitli unsurlar, 2024 yılı ve 2025 yılı muhtemel Yurt Dışı Üretici Fiyat Endeksi (YDO) dikkate alınarak artırılmış tutarlarla aşağıdaki şekilde öngörülmüştür: Yurt Dışına Çıkış Harcı: 2024 Tutarı: 500 TL 2025 YDO ile Artırılmış Tutar: 720 TL Yurt Dışından Yolcu Beraberinde Getirilen Cep Telefonu Harç Tutarı: 2024 Tutarı: 31.692 TL 2025 YDO ile Artırılmış Tutar: 45.953 TL 1600 cc’ye kadar 1-3 yaş arası en düşük motor hacimli otomobil MTV'si: 2024 Tutarı: 5.851 TL 2025 YDO ile Artırılmış Tutar: 8.484 TL Araç Muayene Ücreti (Otomobil): 2024 Tutarı: 1.821,60 TL 2025 YDO ile Artırılmış Tutar: 2.641,30 TL Trafik Cezası (En Düşük Hız Limiti İhlali İçin): 2024 Tutarı: 1.507 TL 2025 YDO ile Artırılmış Tutar: 2.185 TL

Mercedes Almanya'da otonom sürüşü hızlandırıyor: Haber

Mercedes Almanya'da otonom sürüşü hızlandırıyor:

Mercedes'ten yapılan açıklamaya göre, Almanya'nın motorlu taşımacılık otoritesi tarafından 2024 yılı sonunda onaylanması beklenen DRIVE PILOT sisteminin satışına önümüzdeki yıldan itibaren başlanacak. Önünde başka bir araç olduğu ve görüş mesafesi açık olduğu sürece sürüşü devralabilen araç, sürücülerin uzun süreler boyunca ellerini direksiyondan çekebilmelerine olanak tanıyor, ancak saniyeler içinde devralabilmesi bekleniyor. Otomobil endüstrisi, birinci seviyede hız sabitleyiciden beşinci seviyede tamamen sürücüsüz araçlara kadar beş otonom sürüş seviyesi tanımlamıştır. Mercedes otomobilleri yeni sistem kapsamında Almanya'da 3. seviyede çalışacak. Mercedes, bu sisteme sahip araçların ön tarafına, diğer sürücülere otomatik modda olduğunu bildirmek için etkinleştirildiğinde yanan turkuaz bir ışık yerleştirdi ve bu rengin standart olarak benimsenmesini umuyor. Şirketin amacı sistemin kullanılabileceği hızı saatte 130 km'ye çıkarmaktır, ancak bu konuda bir zaman çizelgesi vermemiştir. Seviye 3 sistemi için Pekin'de testler gerçekleştirdi ve iki ABD eyaletinde, Kaliforniya ve Nevada'da belirlenmiş otoyollarda kullanmak için onay aldı. Mercedes CTO'su Markus Schaefer, Çin'in “güvenlik konusunda çok bilinçli” olduğunu ve verileri ayrıntılı olarak incelediğini belirtirken, Seviye 3 sistemlerinin burada “çok hızlı bir şekilde” daha geniş kullanım için onaylanmasını ve pazarın daha sonra yüksek hızda genişlemesini beklediğini söyledi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.