TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Uygulamalarımız appstore googleplay
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Milli Eğitim Bakanlığı

haberingundemi.com.tr - Milli Eğitim Bakanlığı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Milli Eğitim Bakanlığı haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

MEB, ortak yazılı sınavların  soru ve cevapları yayımlandı Haber

MEB, ortak yazılı sınavların soru ve cevapları yayımlandı

Milli Eğitim Bakanlığından (MEB) yapılan açıklamaya göre, 2024-2025 eğitim öğretim yılının birinci dönem birinci yazılı sınavları 6. sınıf Türkçe ile 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersleri için 30 Ekim Çarşamba, 6. sınıf matematik ile 10. sınıf matematik dersleri için 31 Ekim Perşembe günü ülke genelinde ortak yazılı sınav yapıldı.  e-Okul sistemine işlenecek  Ülke geneli ortak yazılı sınavlarda 6. sınıf Türkçe dersinde 7, 6. sınıf matematik dersinde 7, 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde 8 ve 10. sınıf matematik dersinde 7 açık uçlu ve kısa cevaplı soru kullanıldı.  Böylece ilk defa ülke geneli ortak yazılı sınavlarda tamamen açık uçlu ve kısa cevaplı sorular kullanıldı.  Öğrencilerin gelişimini takip etmek, müfredatın işlenmesinde okullar arasında bütünlük sağlamak ve uygulama birliği oluşturmak amacıyla yapılan ülke geneli ortak sınavlarda kullanılan açık uçlu sorularda öğrenciler, cevapları kendi cümleleriyle yazdı.  Sınavlar, sabahçı ve öğlenci öğrenciler için ayrı oturumlarda gerçekleştirildi.  Sabah ve öğle oturumlarında birbirine denk olan farklı sorular kullanıldı. Oturumlar bir ders süresi olan 40 dakikayla sınırlandırıldı.  Oturumların ülke genelinde aynı saatte başlatılması ve sonlandırılması sağlandı.  Sınavların değerlendirme işlemleri 6. sınıf matematik dersi için bağımsız iki puanlayıcı tarafından il ölçme değerlendirme merkezi müdürlüklerince yapılacak.  Matematik dersi 6. sınıf ortak yazılı sınav sonuçları, "ortakyazilisinav.meb.gov.tr" adresinde okul müdürlüklerinin erişimine açılacak ve alan öğretmenlerince e-Okul sistemine işlenecek.  6. sınıf Türkçe, 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı ile 10. sınıf matematik derslerinin değerlendirilmesi ise eğitim kurumu sınıf/alan zümreleri veya ilgili dersin öğretmenlerince yapılacak.  Bu derslere ait sınav sonuçları da ilgili dersin öğretmenlerince e-Okul sistemine işlenecek ve öğrencilere bildirilecek.  

4+4+4 sisteminin son 4'ü değişiyor Haber

4+4+4 sisteminin son 4'ü değişiyor

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) tarafında düzenlenen “Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu”, Ankara'da yapıldı.  Burada konuşan Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci eğitim sistemine yeni düzenlemelerin de getirileceğinin sinyalini verdi. "KÖTÜRÜM BİR YAKLAŞIM" 4+4+4 sitemine ilişkin konuşan Bakan Yardımcısı Yelkenci, öğrencilerin sistemdeki son dört yılında yeniden bir düzenleme yapılması gerektiğini şu sözlerle açıkladı: "Milli Eğitim Bakanlığı'nın politikalarını belirleyen bir çok şey var. İleriye yönelik bir öngörü olarak bunu kabul edin. Beceri örgüsü temelli bir müfredatın bugünkü öğrenciyi sadece çoktan seçmeli bir sınavla seçen bir yaklaşımın, kötürüm bir yaklaşım olacağı şüphesizdir. Kademeler arası geçiş, gerek ortaokuldan liseye, gerek liseden yükseköğretime geçişte öğrenciyi bütün boyutlarıyla ele alacak bir sistemi geliştirmek kaçınılmaz. Eğer bunu bugünden yapmazsak, daha sonrasında iki ayağımızın bir papuca gireceğini söylemek çok zor bir şey olmasa gerek. "YENİDEN ELE ALMAMIZ GEREK" 'Kademeler arası geçiş, gerek ortaokuldan liseye, gerek liseden yükseköğretime geçişte öğrenciyi bütün boyutlarıyla ele alacak bir sistemi geliştirmek kaçınılmaz. Doğrudan ilişkili olan bir başka husus da 4+4+4 sisteminin son dört yılı. Bu son dört yılı da yeniden ele almamız gerektiği şüphesiz aşikardır"  

MEB'den okullarda temizlik hizmetleri konusunda açıklama: Haber

MEB'den okullarda temizlik hizmetleri konusunda açıklama:

MEB'den okullarda temizlik hizmetleri konusunda açıklama: Milli Eğitim Bakanlığından (MEB), 60 bin 487 okulun temizlik hizmetleri konusunda ilave tahsis edilen 30 bin personelin bugün itibarıyla tam zamanlı göreve başladığı, İşgücü Uyum Programı çerçevesinde tahsis edilen 120 bin kontenjanın tamamlanması sürecinin devam ettiği belirtilerek, "Böylece okullarımızda görevli temizlik personeli sayısı önceki yıllara göre artırılarak 110 binden 143 bin 355'e çıkarılmıştır." ifadesi kullanıldı. Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, son günlerde sosyal medya mecraları başta olmak üzere yazılı ve görsel basının gündeminde yer tutan "okullarda temizlik hizmetleri" konusunda kamuoyunu doğru bilgilendirme gereği doğduğu ifade edildi. Bakanlığa bağlı 60 bin 487 okulun temizlenmesi ve temizlik malzemesinin tedarikinin Bakanlıkça yapıldığı aktarılan açıklamada, okullardaki temizlik hizmetlerinin yürütülmesinde, halihazırda 49 bin 578 kadrolu temizlik personelinin bulunduğu bildirildi. İstihdama katılımı artırmak amacıyla bu yıl başlatılan "İşgücü Uyum Programı" kapsamında kadrolu temizlik personeline ilaveten yarı zamanlı 120 bin kontenjanın ayrıldığı ancak bahse konu programın bu yıl ilk kez uygulanmasından kaynaklı yeteri başvuru olmaması nedeniyle gecikmelere bağlı bazı sorunlar yaşandığı aktarılan açıklamada, İUP programı kapsamında 63 bin 777 personelin görev yaptığı belirtildi. Açıklamada, konuya ilişkin şu bilgilere yer verildi: "Tedbir olarak ayrıca Bakanlığımızın girişimleri sonucunda Toplum Yararına Program (TYP) kapsamında 30 bin kontenjan daha tahsis edilmiştir ve bu personel bugün itibarıyla tam zamanlı olarak göreve başlamıştır. Sonuç olarak 60 bin 487 okulumuzda şu anda, 49 bin 578'si kadrolu, 30 bini Toplum Yararına Program (TYP), 63 bin 777 İşgücü Uyum Programı (İUP) kapsamında olmak üzere toplam 143 bin 355 temizlik personeli görev yapmaktadır. Diğer yandan İşgücü Uyum Programı çerçevesinde Bakanlığımıza tahsis edilen 120 bin kontenjanın tamamlanması süreci de halen devam etmektedir. Böylece okullarımızda görevli temizlik personeli sayısı önceki yıllara göre artırılarak 110 binden 143 bin 355'e çıkarılmıştır." Açıklamada, bu bağlamda okulların temizlik şartlarının uygunluğunu değerlendirmek üzere Bakanlık ve TSE tarafından yapılan eğitimlerle yetkilendirilen, halen sahadaki yaklaşık 8 bin "Okulum Temiz Tetkik Görevlileri" tarafından okulların temizlik ve hijyen şartlarının bizzat yerinde tetkik edildiği bildirildi. - "Samimiyetten uzak siyasi bir şov" Milli Eğitim Bakanlığının açıklamasında, geleceğin teminatı olan evlatların sağlığının korunmasının, Bakanlığın her zaman öncellikli amaç ve görevleri arasında olduğu vurgulandı. Bakanlık olarak başta belediyeler olmak üzere kamu kurum ve kuruluşlarıyla hukuki sınırlar içinde karşılıklı çalışmanın önemsendiğine işaret edilen açıklamada, ancak kurumlara hizmetin siyasi şov malzemesi yapılmasının etik olmadığına işaret edildi. Herhangi bir protokol olmaksızın ve gerekli tedbirler alınmaksızın atılacak adımların kamu hukuku açısından da yanlış olduğu ifade edilen açıklamada, şunlar kaydedildi: "2 bin 217 okulun bulunduğu bir ilde 13 okulda sadece 1 gün temizlik yapıp 'ildeki bütün okulların temizliği her gün yapılıyor' görüntüsü vermenin asgari ahlaki ilkeler açısından sorunlu olduğu açıktır. Bu tarzda hareket eden bazı belediyelerce, Türkiye genelinde 'okullarda temizlik sorunu varmış gibi' gösterilerek ihtiyaç veya talep olmadığı halde ve usullere aykırı bir biçimde okullarımıza temizlik personeli ve malzemesi gönderilmek suretiyle algı operasyonu yapılmaya çalışılmaktadır. Öyle ki öğrenci, öğretmen ve diğer çalışanlarıyla 20 milyonu aşkın bir camianın adresi olan eğitim kurumlarımızın bazılarındaki -asla arzu etmediğimiz- münferit olumsuz görüntüleri kullanmak suretiyle tüm okullarımızı ve yönetimlerini zan altında bırakan bu tutum, kamuoyunca 'samimiyetten uzak siyasi bir şov ve hizmet götüremedikleri topluma karşı bir manipülasyon' olarak değerlendirilmektedir. İlim ve irfan yuvaları olan okullarımızda hiçbir ad ve kılıf altında siyaset yapılmasına göz yummamız söz konusu olamaz. Fikri hür, vicdanı hür nesiller yetiştirmekle mükellef eğitim kurumlarımız; siyasete malzeme yapılacak yerler değildir. Herkesin bu konuda azami hassasiyet göstermesi en temel vatandaşlık görevidir."

Milli Eğitim Bakanı Tekin, eğitim gündemini değerlendirdi: Haber

Milli Eğitim Bakanı Tekin, eğitim gündemini değerlendirdi:

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, "Geçen sene hayalet sınıftan dolayı yaklaşık 500 civarında okula ceza yazdık. Bu tür yapılar varsa yine gereken cezaları vereceğiz." dedi. Bakan Tekin, Erzurum'daki programında bir araya geldiği gazetecilere, eğitim gündemine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Bu yılki eğitimde 3 ana gündem maddelerinin bulunduğuna işaret eden Tekin, bunların Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programlarının en iyi biçimde uygulanması, Mesleki Teknik Eğitim Politika Belgesi'nin uygulanması, öğrencilerin akademik ve sosyal gelişim süreçlerine katkılarını artırmak üzere okul veli işbirliğinin artırılması olduğunu anlattı. Yeni müfredat doğrultusunda, hem ara sınıfların ders kitaplarının yazılma hem de uygulamanın izleme değerlendirme sürecinin bulunduğuna dikkati çeken Tekin, ayrıca değişen öğretim programlarına yönelik tüm illerden ilgili branştaki öğretmenlere yönelik eğitici eğitimlerini tamamladıklarını söyledi. Tekin, eğitici eğitimi alan öğretmenlerin, illerinde, tüm ilgili branş öğretmenlerine yeni model ve model doğrultusunda hazırlanan öğretim programlarının uygulanması sürecine yönelik eğitimler verdiğini belirtti. Ortaokullarda 7. ve 8. sınıflarda zanaat atölyeleri oluşturduklarını hatırlatan Tekin, meslek liselerin ortaokullarını kurduklarını, bunun dışında sektörle işbirliğini geliştirecek yeni modellerin bulunduğunu aktardı. - LGS'de iptal soru İlgili mevzuata göre, ÖSYM'nin ve Bakanlığın sınavlarla ilgili yaklaşık 40 gün içinde karar vermesi gerektiğine işaret eden Tekin, LGS takviminin de buna göre oluşturulduğunu bildirdi. Merkezi sınavın 2 Haziran'da yapıldığını, sonuçların 28 Haziran'da açıklandığını dile getiren Tekin, şöyle devam etti: "Öğrencilerimiz, merkezi sınavla öğrenci alan okullar ile yerel yerleştirme için tercihte bulundu. Bu esnada yerleştirme takviminin sağlıklı yürümesi için yerleştirme işlemlerini LGS takvimine uygun olarak yürüttük ve sonrasında 55. günde yerleştirme sonuçlarını açıkladık ve zor yetişiyor. Çünkü yerleştirme sonrasında da nakilleri yapıyorsun. Şimdi biz süreyi bekledik ama idare mahkemesi 11 Eylül günü yani 100 gün sonra bu soruyu iptal etti. Temyize gitsem, benim lehime sonuçlanırsa bu sefer yine öğrenciler mağdur olacak. Dolayısıyla biz şimdi temyiz hakkından imtina edeceğiz. Bu durumdan yaklaşık 10 bin civarında öğrenci etkileniyor ancak bu çocuklarımızdan kaçının bu hakkını kullanacağı ise 21 Eylül itibarıyla belli olacak." - Hayalet liselere ağır yaptırım Bakan Tekin, açık liselere geçişle ilgili düzenleme konusunda, şu değerlendirmelerde bulundu: "Lise son sınıfa geçen öğrencilerin önemli bir kısmı üniversite sınavına hazırlık için açık liseye geçiyor ve merdiven altı kurslara gidiyordu. Biz göreve başlar başlamaz bu kapıyı kapattık. Mesela çocuk, 9. sınıfta ben açık liseye gideceğim diyorsa buna karışmayız. Ama 9. sınıfta fen lisesine gidip kayıt yaptırıyor, dolayısıyla başka bir çocuğun oraya yerleşmesini engelliyor, 12. sınıfa geçince de ben açık liseye gidiyorum diyor. Oraya artık nakille de öğrenci alamıyoruz. Bunu çözdük. Sonra hayalet sınıflar çıktı. Hayalet liselere çok ağır yaptırımlar uyguluyoruz. Bunu duyduğumuz an hemen cezayı verdik geçen sene. Geçen sene hayalet sınıftan dolayı yaklaşık 500 civarında okula ceza yazdık. Bu tür yapılar varsa yine gereken cezaları vereceğiz. Ben özel okul temsilcilerine de sürekli söylüyorum; yani en meşhur okul da olsa hiç affetmeyeceğiz." - Özel okulların "fahiş" kitap satışı Tekin, okulların kendi kitaplarını öğrencilere verebileceğini, bunda sorun bulunmadığını, fakat bu kitapları sisteme girmeleri gerektiğini bildirdi. Özel okullarla ilgili yaptıkları yazılımda kıyafet, servis ve yardımcı kaynaklarla ilgili ücretlerin bulunduğuna dikkati çeken Tekin, sözlerini şöyle sürdürdü: "Mesela diyelim ki okul bu sene 20 bin liraya kitap sattı. Onu sisteme girsin istiyoruz. Fakat bazı okullar, havale, EFT ya da benzeri yollarla ücret alıyor. Bunlar suç. Biz şunu denetliyoruz; bu sene 20 bin liraya kitap satmışlar. Önümüzdeki sene enflasyon artı yüzde beş; bu fiyatın üstüne çıkamazsın diyoruz. Bu oranın üstüne çıkanları fahiş fiyat olarak kabul ediyoruz. Şu an yaklaşık 400 civarında okul, yüzde 300'ün üzerinde zam yapmış, onlara hemen gerekli cezaları verdik." - "Yeni bir model üzerinde çalışıyoruz" Bakan Tekin, okullarda temizlik ve güvenlik görevlisi personelinin istihdamına ilişkin, "Hazine ve Maliye Bakanımızla konuştum. Çalışma Bakanımızla da konuştum. Tekrar duyuruya çıkacaklar. Eğer başvuru olursa 120 bin kişi bizim için yeterli olur. Geçen sene verilenin iki katı kadar. Biz, bu konuda Milli Eğitim'e özgü yeni bir model üzerinde çalışıyoruz." bilgisini paylaştı.

Mesleki eğitim alan  öğrenciler  arttı Haber

Mesleki eğitim alan öğrenciler arttı

Mesleki eğitim alan  öğrenciler arttı TÜSİAD'ın ev sahipliğinde, düzenlenen "Geleceğimiz İçin Eğitimi Birlikte Konuşmak" konferansında bir konuşma yapan Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, eğitimi çok yönlü ve birlikte ele alma iddiası taşıyan konferansın eğitim dünyasına yeni bir soluk getirmesini temenni etti.  ‘Birlikte’ vurgusu  Konferansın başlığı içinde geçen "geleceğimiz" vurgusunun eğitim politikalarının amacını özetlediğini, "birlikte" vurgusunun da politika belirleme süreçlerindeki ana yöntemlerinden birini ifade ettiğini kaydeden Tekin, "Evet, eğitim doğrudan doğruya ve her yönüyle geleceğimizi etkileyen bir mefhum. Ayrıca eğitim alanında başarabileceğimiz her şeyi birlikte ve bir arada olarak yapabiliriz. Bizler de Milli Eğitim Bakanlığı olarak tüm çalışmalarımızı bu bilinçle yürütüyor, katılımcılığı esas alan bir anlayışla geleceğimiz için çabalıyor ve geleceğin dünyasına hazırlanıyoruz" diye konuştu. Bütün bu adımları hayata geçirirken 2023'ün yazından itibaren de her ilde sektör temsilcileri, meslek örgütleri ve diğer paydaşlarla bir araya gelerek bir durum tespiti yaptıklarını belirten Tekin, "Aksayan, çözülmesi gereken sorun alanlarını tespit ettik. Yeni modeller ürettik ve mevzuat açısından önemli düzenlemeler yaptık. Bu adımlarımız neticesinde mesleki eğitim alan ortaöğrenim öğrenci oranımız geçtiğimiz yıla oranla yaklaşık yüzde 15 arttı" bilgisini paylaştı.  İlk olarak mesleki eğitimi daha erken yaşlarda teşvik etmek amacıyla ortaokulların 7 ve 8. sınıflarında "zanaat atölyeleri" oluşturduklarına dikkati çeken Tekin, "Bu okullarımızda meslek seçiminin önemi, geleceğin meslekleri başta olmak üzere meslekler hakkında bilgilendirme, iş hayatının gerektirdiği kavramsal çerçeve, sektörel temel beceriler ve mesleğe geçiş konularına ağırlık vereceğiz" dedi.  Bakan Tekin, bu yıl hayata geçirecekleri bir diğer uygulamanın da Türkiye'nin her bölgesinde mesleki ve teknik eğitim mezunlarının istihdamını kolaylaştırmak için "bölge", "ihtisas", "sektör içi" ve "sektöre entegre" olmak üzere 4 yeni okul modeli olduğunu söyledi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.