TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Uygulamalarımız appstore googleplay
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin

haberingundemi.com.tr - Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Haber

"Eğitim bireylerin hak ve sorumluluk bilincini geliştirir"

Tekin, Türkiye Maarif Vakfı tarafından "Eşit ve Daha Adil Bir Toplum ve Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Eğitim" temasıyla çevrim içi düzenlenen ve Anadolu Ajansının (AA) Global İletişim Ortağı olduğu 4. İstanbul Eğitim Zirvesi'ne video mesaj gönderdi. Eğitimin toplumsal adalet ve sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmadaki dönüştürücü gücünü ele almak açısından zirvenin büyük bir anlam taşıdığını vurgulayan Tekin, zirvenin temasının, insanlığın bugün karşı karşıya olduğu en temel sorunlara çözüm üretmek için önemli bir bakış açısını ortaya koyacağını kaydetti. Zirvenin, insanlığın ortak meselelerine dair çözüm arayışlarına rehberlik edecek bir istişare zemini oluşturacağına, eşitlik ve adalet ekseninde bir eğitim anlayışını derinleştireceğine, sürdürülebilir bir geleceği inşa etmek için önemli bir irade ortaya koyacağına inandığını ifade eden Tekin, bu istişarelerden doğacak müktesebatın, küresel eğitim politikalarına yön vereceğine, aynı zamanda milletin eğitim vizyonunu uluslararası alanda daha da güçlendirecek katkılar sunacağına inandığını belirtti. Bakan Tekin, Türkiye Maarif Vakfının, Türkiye'nin eğitim alanındaki zengin birikimini uluslararası camiaya taşıyan en önemli kurumlardan biri olduğuna işaret ederek, "Bugün 52 ülkede 50 binden fazla öğrenciye hizmet sunan vakfımız yerel değerleri merkeze alarak küresel eğitim politikalarına yön veren bir modeli hayata geçirmektedir. Türkiye Maarif Vakfı, bulunduğu ülkelerde yerel kültürlere ve değerlere saygılı bir eğitim felsefesiyle hareket etmekte, ülkemizin barış, adalet ve eşitlik eksenli eğitim anlayışını tüm dünyaya taşımaktadır. Bu çabalar, eğitimde fırsat eşitliğini sağlamakla kalmayıp medeniyetler arası köprüler kurarak adalet ve hikmet ekseninde bir medeniyet tasavvurunun şekillenmesine de hizmet etmektedir." diye konuştu. "Eğitim bireylerin hak ve sorumluluk bilincini geliştirir" Medeniyetlerin yalnızca maddi kazanımlarla değil, bu kazanımları kuşatan manevi değerler, adalet anlayışı ve insana dair kadim hikmetle yükseleceğinin altını çizen Tekin, eğitimin bu hikmeti toplumsal hayata taşıyan, bireyleri geleceğe hazırlayan ve toplumların kaderini şekillendiren en güçlü araç olduğunu ancak bu aracın hakiki bir dönüşüm yaratabilmesinin, adalet ve eşitlik ilkeleri üzerine inşa edilmesine bağlı olduğunu söyledi. Tekin, bu bağlamda "Eşit ve Daha Adil Bir Toplum ve Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Eğitim" temasının, eğitimin toplumsal dokuyu yeniden inşa eden dönüştürücü gücünü anlamak ve daha adil bir düzeni tesis etmek için kıymetli bir zemin sunduğunu dile getirerek, "Adalet, insan onurunu koruyan ve hak temelli bir düzeni ifade ederken; eşitlik her bireyin bu düzenden hakkaniyetle pay almasını sağlar. Eğitim ise bireylerin hak ve sorumluluk bilincini geliştirerek, toplumsal faydayı önceleyen değerlerin içselleştirilmesini ve bu değerlerin hayatın her alanında yer bulmasını mümkün kılar." ifadelerini kullandı. "Maarif Modelimiz, eğitimi medeniyet tasavvuruyla ele almaktadır" Milli Eğitim Bakanı Tekin, konuşmasında şunları kaydetti: "Türkiye, tevarüs ettiği zengin medeniyet birikimiyle eğitimi bir kalkınma aracı olmanın ötesine taşıyarak, daha adil ve sürdürülebilir bir geleceğin inşasında liderlik etmeyi hedeflemektedir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, bu vizyonun hayata geçirilmesine yönelik en önemli adımlardan bir tanesidir. Maarif Modelimiz, eğitimi geçmişin hikmetinden beslenen ve geleceğin ihtiyaçlarına yön veren bir medeniyet tasavvuruyla ele almaktadır. Amacımız, evlatlarımızı yalnızca bilgiyle donatılmış bireyler olarak değil; hakikatin hikmetiyle kuşanmış, sorumluluk bilinciyle yoğrulmuş ve toplumsal faydayı esas alan bir anlayışla mücehhez bireyler olarak yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda önceliğimiz, evlatlarımızın kendi potansiyellerini keşfetmelerine imkan sunmak ve bu potansiyeli insanlık adına bir değer üretimine dönüştürecek eğitim kültürü inşa etmektir. İnşallah Maarif Modelimiz, sürdürülebilir bir geleceği adalet ve eşitlik ekseninde şekillendiren bu anlayışın rehberi olmaya devam edecektir." 4. İstanbul Eğitim Zirvesi'nin, eğitim aracılığıyla daha eşit ve adil bir toplum inşa etme çabalarına rehberlik edeceğine inandığını ifade eden Tekin, zirvenin gerçekleşmesinde emeği geçen Türkiye Maarif Vakfına, akademisyenlere ve uzmanlara teşekkür etti.

Türkiye Cumhuriyeti'nin aydınlık yarınları için çalışmaya devam edeceğiz Haber

Türkiye Cumhuriyeti'nin aydınlık yarınları için çalışmaya devam edeceğiz

Tekin başkanlığındaki Bakanlık bürokratları ile öğretmenlerden oluşan heyet, Aslanlı Yol'dan yürüyerek Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün mozolesine geldi. Bakan Tekin'in mozoleye çelenk bırakmasının ardından saygı duruşunda bulunuldu. Beraberindeki bürokratlar ve öğretmenlerle Anıtkabir merdivenlerinde hatıra fotoğrafı çektiren Tekin, daha sonra Misak-ı Milli Kulesi'ne geçerek Anıtkabir Özel Defteri'ni imzaladı. "Başöğretmenimiz Aziz Atatürk, Millet Mektepleri Başöğretmenliğini kabul edişinizin 96. yıl dönümünde öğretmenlerimizi temsilen manevi huzurlarınızdayız. Mukaddes bir mesleğin mensupları olarak insan haklarına dayanması ve demokratikliği vasıflarıyla gurur duyduğumuz Cumhuriyetimizin ideallerini yaşatmak üzere istikbalimizin emanetçisi telakki ettiğimiz evlatlarımızı en nitelikli şekilde yetiştirme gayretimiz bakidir. 'Köklerden Geleceğe' şiarında, kadim kültürümüzle aydınlık geleceğimize 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli' idealiyle yola çıktığımız bu tarihi süreçte bugünü imar, geleceği inşa eden öğretmenlerimizle bizlere hedef gösterdiğiniz muasır medeniyetler seviyesinin üzerine çıkmak için azim ve kararlılıkla çalışmaktayız. Bizler fikri hür, irfanı hür, vicdanı hür şuurlu nesiller yetiştirip Türkiye Cumhuriyeti'nin aydınlık yarınları için çalışmaya devam edeceğiz. Ruhunuz şad olsun." Milli Eğitim Bakanı Tekin'den öğretmenlere "teşekkür" mektubu Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla, görev yaptıkları süreyi, illeri ve okulları dikkate alarak tüm öğretmenlere özel kutlama mektupları kaleme aldı. Bakanlığın açıklamasına göre, Bakan Tekin'in kaleme aldığı mektuplarda öğretmenlik mesleğinin önemi vurgulanarak yurdun dört bir yanında özveriyle görev yapan eğitim neferlerinin sabırla, sevgiyle ve samimiyetle verdikleri emekler takdir edildi. Tekin'in Öğretmenler Günü dolayısıyla resmi ve özel okullarda görev yapan tüm öğretmenlerin isimlerine özel yazdığı mektuplar, cep telefonlarına gönderildi. Mektuplarda öğretmenlerin yetiştirdikleri bireylerin geleceğin karar vericileri olduğunun altını çizen Bakan Tekin, mesleğinin birinci yılındaki bir öğretmene hitaben yazdığı mektubunda, "Heves ve heyecanla pek çok öğrencinin hayatına dokunmaya başladığınız mesleğinizin birinci yılında Öğretmenler Günü'nüzü kutlarım. Sizinle aynı heyecanı yaşıyor, aynı yolu yürümekten kıvanç duyuyorum. Öğretmenlik, geleceği inşa etmenin en değerli yoludur. Siz de aydınlık bir gelecek yetiştirmek için bu ulvi sorumluluğu üstlendiniz. Böylesine kutsal bir görevi layıkıyla, büyük bir özveriyle gerçekleştirdiğinize eminim. Öğrencilerinizde bırakacağınız izler onların yalnız bugününü değil mesleki ve şahsi hayatlarını da şekillendirecektir." ifadelerini kullandı. Bakan Tekin, mesleğinin 15. yılındaki bir öğretmene yazdığı mektubunda da "Sizler, vazifenize duyduğunuz saygı ve inançla öğretmenlik mesleğini şereflendiriyorsunuz. Daha nice seneler görevinizi başarıyla ifa etmenizi temenni ederim. İnanç ve kararlılığınızla hayata kazandırdığınız öğrencileriniz, geleceğin önderi, sanatınızın eşsiz eserleri olacaktır." değerlendirmesinde bulundu. "Öğretmenlik, nesiller aşan bir sanattır" Yusuf Tekin, meslekte 33. yılını yaşayan öğretmene mektubunda da şunları kaydetti: "2 şehirde, 7 okulda verdiğiniz eğitim ve sayısız öğrencinin hayatına dokunduğunuz için tebrik eder, mesleğinizin 33. yılında Öğretmenler Günü'nüzü kutlarım. Öğretmenlik, nesiller aşan bir sanattır. Sizler, geleceği inşa edecek kalplere sadece merak ve keşfetmenin temelini atmakla kalmayıp aynı zamanda onları akılcı ve şefkatli bireyler haline getiriyorsunuz. Sizlerin yetiştirdiği bireyler, geleceğin öğretmenleri, önderleri, karar vericileri olmuş yahut olmaya hazırdır. Bu büyük başarı, milletimizi daha ileriye taşıyacak olan büyük bir güçtür. Eğitimin Yüzyılı'nda gayretlerinizle nesillere ilham olmanızı ve dünyayı güzelleştirmeye devam etmenizi dilerim."

Milli Eğitim Bakanı Tekin, eğitim gündemini değerlendirdi: Haber

Milli Eğitim Bakanı Tekin, eğitim gündemini değerlendirdi:

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, "Geçen sene hayalet sınıftan dolayı yaklaşık 500 civarında okula ceza yazdık. Bu tür yapılar varsa yine gereken cezaları vereceğiz." dedi. Bakan Tekin, Erzurum'daki programında bir araya geldiği gazetecilere, eğitim gündemine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Bu yılki eğitimde 3 ana gündem maddelerinin bulunduğuna işaret eden Tekin, bunların Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programlarının en iyi biçimde uygulanması, Mesleki Teknik Eğitim Politika Belgesi'nin uygulanması, öğrencilerin akademik ve sosyal gelişim süreçlerine katkılarını artırmak üzere okul veli işbirliğinin artırılması olduğunu anlattı. Yeni müfredat doğrultusunda, hem ara sınıfların ders kitaplarının yazılma hem de uygulamanın izleme değerlendirme sürecinin bulunduğuna dikkati çeken Tekin, ayrıca değişen öğretim programlarına yönelik tüm illerden ilgili branştaki öğretmenlere yönelik eğitici eğitimlerini tamamladıklarını söyledi. Tekin, eğitici eğitimi alan öğretmenlerin, illerinde, tüm ilgili branş öğretmenlerine yeni model ve model doğrultusunda hazırlanan öğretim programlarının uygulanması sürecine yönelik eğitimler verdiğini belirtti. Ortaokullarda 7. ve 8. sınıflarda zanaat atölyeleri oluşturduklarını hatırlatan Tekin, meslek liselerin ortaokullarını kurduklarını, bunun dışında sektörle işbirliğini geliştirecek yeni modellerin bulunduğunu aktardı. - LGS'de iptal soru İlgili mevzuata göre, ÖSYM'nin ve Bakanlığın sınavlarla ilgili yaklaşık 40 gün içinde karar vermesi gerektiğine işaret eden Tekin, LGS takviminin de buna göre oluşturulduğunu bildirdi. Merkezi sınavın 2 Haziran'da yapıldığını, sonuçların 28 Haziran'da açıklandığını dile getiren Tekin, şöyle devam etti: "Öğrencilerimiz, merkezi sınavla öğrenci alan okullar ile yerel yerleştirme için tercihte bulundu. Bu esnada yerleştirme takviminin sağlıklı yürümesi için yerleştirme işlemlerini LGS takvimine uygun olarak yürüttük ve sonrasında 55. günde yerleştirme sonuçlarını açıkladık ve zor yetişiyor. Çünkü yerleştirme sonrasında da nakilleri yapıyorsun. Şimdi biz süreyi bekledik ama idare mahkemesi 11 Eylül günü yani 100 gün sonra bu soruyu iptal etti. Temyize gitsem, benim lehime sonuçlanırsa bu sefer yine öğrenciler mağdur olacak. Dolayısıyla biz şimdi temyiz hakkından imtina edeceğiz. Bu durumdan yaklaşık 10 bin civarında öğrenci etkileniyor ancak bu çocuklarımızdan kaçının bu hakkını kullanacağı ise 21 Eylül itibarıyla belli olacak." - Hayalet liselere ağır yaptırım Bakan Tekin, açık liselere geçişle ilgili düzenleme konusunda, şu değerlendirmelerde bulundu: "Lise son sınıfa geçen öğrencilerin önemli bir kısmı üniversite sınavına hazırlık için açık liseye geçiyor ve merdiven altı kurslara gidiyordu. Biz göreve başlar başlamaz bu kapıyı kapattık. Mesela çocuk, 9. sınıfta ben açık liseye gideceğim diyorsa buna karışmayız. Ama 9. sınıfta fen lisesine gidip kayıt yaptırıyor, dolayısıyla başka bir çocuğun oraya yerleşmesini engelliyor, 12. sınıfa geçince de ben açık liseye gidiyorum diyor. Oraya artık nakille de öğrenci alamıyoruz. Bunu çözdük. Sonra hayalet sınıflar çıktı. Hayalet liselere çok ağır yaptırımlar uyguluyoruz. Bunu duyduğumuz an hemen cezayı verdik geçen sene. Geçen sene hayalet sınıftan dolayı yaklaşık 500 civarında okula ceza yazdık. Bu tür yapılar varsa yine gereken cezaları vereceğiz. Ben özel okul temsilcilerine de sürekli söylüyorum; yani en meşhur okul da olsa hiç affetmeyeceğiz." - Özel okulların "fahiş" kitap satışı Tekin, okulların kendi kitaplarını öğrencilere verebileceğini, bunda sorun bulunmadığını, fakat bu kitapları sisteme girmeleri gerektiğini bildirdi. Özel okullarla ilgili yaptıkları yazılımda kıyafet, servis ve yardımcı kaynaklarla ilgili ücretlerin bulunduğuna dikkati çeken Tekin, sözlerini şöyle sürdürdü: "Mesela diyelim ki okul bu sene 20 bin liraya kitap sattı. Onu sisteme girsin istiyoruz. Fakat bazı okullar, havale, EFT ya da benzeri yollarla ücret alıyor. Bunlar suç. Biz şunu denetliyoruz; bu sene 20 bin liraya kitap satmışlar. Önümüzdeki sene enflasyon artı yüzde beş; bu fiyatın üstüne çıkamazsın diyoruz. Bu oranın üstüne çıkanları fahiş fiyat olarak kabul ediyoruz. Şu an yaklaşık 400 civarında okul, yüzde 300'ün üzerinde zam yapmış, onlara hemen gerekli cezaları verdik." - "Yeni bir model üzerinde çalışıyoruz" Bakan Tekin, okullarda temizlik ve güvenlik görevlisi personelinin istihdamına ilişkin, "Hazine ve Maliye Bakanımızla konuştum. Çalışma Bakanımızla da konuştum. Tekrar duyuruya çıkacaklar. Eğer başvuru olursa 120 bin kişi bizim için yeterli olur. Geçen sene verilenin iki katı kadar. Biz, bu konuda Milli Eğitim'e özgü yeni bir model üzerinde çalışıyoruz." bilgisini paylaştı.

Mesleki eğitim alan  öğrenciler  arttı Haber

Mesleki eğitim alan öğrenciler arttı

Mesleki eğitim alan  öğrenciler arttı TÜSİAD'ın ev sahipliğinde, düzenlenen "Geleceğimiz İçin Eğitimi Birlikte Konuşmak" konferansında bir konuşma yapan Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, eğitimi çok yönlü ve birlikte ele alma iddiası taşıyan konferansın eğitim dünyasına yeni bir soluk getirmesini temenni etti.  ‘Birlikte’ vurgusu  Konferansın başlığı içinde geçen "geleceğimiz" vurgusunun eğitim politikalarının amacını özetlediğini, "birlikte" vurgusunun da politika belirleme süreçlerindeki ana yöntemlerinden birini ifade ettiğini kaydeden Tekin, "Evet, eğitim doğrudan doğruya ve her yönüyle geleceğimizi etkileyen bir mefhum. Ayrıca eğitim alanında başarabileceğimiz her şeyi birlikte ve bir arada olarak yapabiliriz. Bizler de Milli Eğitim Bakanlığı olarak tüm çalışmalarımızı bu bilinçle yürütüyor, katılımcılığı esas alan bir anlayışla geleceğimiz için çabalıyor ve geleceğin dünyasına hazırlanıyoruz" diye konuştu. Bütün bu adımları hayata geçirirken 2023'ün yazından itibaren de her ilde sektör temsilcileri, meslek örgütleri ve diğer paydaşlarla bir araya gelerek bir durum tespiti yaptıklarını belirten Tekin, "Aksayan, çözülmesi gereken sorun alanlarını tespit ettik. Yeni modeller ürettik ve mevzuat açısından önemli düzenlemeler yaptık. Bu adımlarımız neticesinde mesleki eğitim alan ortaöğrenim öğrenci oranımız geçtiğimiz yıla oranla yaklaşık yüzde 15 arttı" bilgisini paylaştı.  İlk olarak mesleki eğitimi daha erken yaşlarda teşvik etmek amacıyla ortaokulların 7 ve 8. sınıflarında "zanaat atölyeleri" oluşturduklarına dikkati çeken Tekin, "Bu okullarımızda meslek seçiminin önemi, geleceğin meslekleri başta olmak üzere meslekler hakkında bilgilendirme, iş hayatının gerektirdiği kavramsal çerçeve, sektörel temel beceriler ve mesleğe geçiş konularına ağırlık vereceğiz" dedi.  Bakan Tekin, bu yıl hayata geçirecekleri bir diğer uygulamanın da Türkiye'nin her bölgesinde mesleki ve teknik eğitim mezunlarının istihdamını kolaylaştırmak için "bölge", "ihtisas", "sektör içi" ve "sektöre entegre" olmak üzere 4 yeni okul modeli olduğunu söyledi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.