TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Uygulamalarımız appstore googleplay
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Meb

haberingundemi.com.tr - Meb haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Meb haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

MEB'den '24 Kasım özel programı’ Haber

MEB'den '24 Kasım özel programı’

Bakanlık, amacı "yetkin ve erdemli" bireyler yetiştirmek olan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile Türkiye Yüzyılı'nda belirlenen hedeflere ulaşılmasında en temel yapı taşlarından birinin öğretmen olduğu bilinciyle yurt içinde ve dış temsilciliklerde 24 Kasım Öğretmenler Günü için bir dizi kutlama etkinlikleri düzenleyecek.  24 Kasım Anıtkabir ziyaretiyle başlayacak  MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünce hazırlanan etkinlikler tüm ilden seçilen ve mesleğinde fark yaratan resmi ve özel kurum öğretmenlerinin katılımıyla 22 Kasım'dan itibaren başlayacak.  Bu kapsamda bu yılki 24 Kasım Öğretmenler Günü kutlama etkinlikleri doğrultusunda, tüm ilden 2'şer öğretmen seçildi. Etkinlikler, Ankara ve İstanbul'da olmak üzere ayrı ayrı planlandı.  Ayrıca programlarda aralarında Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen 11 ilde görev yapanların yanı sıra özel öğretim ve özel eğitim kurumlarında çalışan öğretmenler ile emekli öğretmenler ve şehit öğretmen yakınları da davet edildi.  İstanbul'da düzenlenecek etkinlikler kapsamında öğretmenler, 23 Kasım'da Çamlıca Tepesi, Çamlıca Camisi ve Beylerbeyi Sarayı gibi kültürel ve tarihi gezilere katılacak.  Aynı gün öğretmenlerin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından da kabul edilmesi bekleniyor.  İstanbul'da 24 Kasım'daki programda ise öğretmenler, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya-i Kebir Cami-i Şerifi, İslam Bilim ve Teknoloji Tarihi Müzesi, Eyüp Sultan Camisi, Dolmabahçe Sarayı gibi İstanbul'un tarihi ve kültürel alanlarını ziyaret edecek.  Başkentteki etkinlikler kapsamında, 23 Kasım’da Kızılay Metro Sanat Galerisi'nde tüm illerde düzenlenen "Öğretmen Gözüyle" temalı öğretmenler arası fotoğraf yarışmasında dereceye giren eserlerin yer aldığı serginin açılışı yapılacak.  "Şehit Öğretmenler Abidesi"ni ziyaret ettikten sonra "Öğretmen Hatıra Ormanına" fidan dikecek öğretmenler, 1. ve 2. Meclis Binası, Ankara Resim ve Heykel Müzesi'ndeki YEĞİTEK Fotoğraf Sergisi, Ulucanlar Cezaevi Müzesi, Hamamönü ile Taceddin Dergahı'nı gezecek.  Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin ve beraberindeki bakan yardımcıları, birim amirleri ve tüm illerden gelen öğretmenler 24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla Anıtkabir'i ziyaret edecek. Öğretmenlerin daha sonra TBMM Başkanı Numan Kurtulmuş tarafından kabul edilmesi bekleniyor.  Öğretmenler daha sonra Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi, 15 Temmuz Demokrasi Müzesi, Hacı Bayram-ı Veli Camisi ve Müzesi, Anadolu Medeniyetler Müzesi ile Ankara Kalesi'ni kapsayan kültürel ve tarihi gezilere katılacak.  Bakan Tekin, öğretmenler ve şehit öğretmen yakınlarıyla akşam yemeğinde bir araya gelecek.  Erzurum'da Maarif Kongresi toplanıyor  MEB, 24 Kasım Öğretmenler Günü kutlama programları kapsamında 26 Kasım'da Bakanlığın yurt içi ve yurt dışı teşkilatlarında görev yapan öğretmenlerin katılımlarıyla Erzurum'da "Öğretmen Gözüyle Eğitim Öğretim" temasıyla Maarif Kongresi de düzenleyecek.  "Oyun ve arkadaşlık", "aile" ve "sosyal sorumluluk çalışmaları"nın eğitime etkisinin ele alınacağı kongreye 78 ilden 2 bin 178 kişi başvuru yapmış ve 805 bildiri değerlendirmeye alınmıştı.  Değerlendirmede 536 bildiri uygun bulunarak jüriye gönderildi. Yapılan değerlendirme sonucunda 3 tema altında en yüksek puanlara sahip üçer bildiri olmak üzere 9 bildiri, Maarif Kongresi'nde sunulacak. Ayrıca jüriye gönderilen 536 bildiriden 101'inin yer alacağı kitap ise Cumhuriyetin 101. yılı anısına basılarak okuyucuyla buluşacak.  Kongreye katılan öğretmenler 27 Kasım'da da Erzurum’daki Çifte Minareli Medrese, Yakutiye Medresesi Üç Kümbetler, Rüstem Paşa Kervansarayı (Taşhan) ve Erzurum Kongre Binası'nı ziyaret edecek.  

MEB, özel çocukların eğitimi için yeni projeler hazırladı Haber

MEB, özel çocukların eğitimi için yeni projeler hazırladı

MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, özel eğitim ihtiyacı olduğu tespit edilen öğrencilerin yetersizlik türleri ve eğitsel performansları doğrultusunda en az kısıtlayıcı eğitim ortamlarına yönlendirilmeleri için birçok projeyi hayata geçirmeye yönelik çalışmalarına hız verdi. Öğrenimine kaynaştırma ve bütünleştirme yoluyla devam eden 500 bine yakın öğrenciye sunulan eğitim hizmetlerinin güçlendirilmesi amacıyla değişen şartlar ve gelişen teknoloji de göz önünde bulundurularak dijital eğitim paketleri oluşturulurken, öğretmenlere yönelik birçok yeni eğitim programı da uygulamaya alındı. Bakanlık verilerine göre, 404 bin 919 öğrenci kaynaştırma ve bütünleştirme yolu, 94 bin 137 öğrenci özel eğitim okulları, 14 bin 449 öğrenci de destek eğitim odalarındaki uygulamalarla destekleniyor. Kaynaştırma yoluyla eğitimi için ulusal eylem planı MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünce, özel eğitim ihtiyacı bulunan öğrenciler için uygun eğitim ortamları hazırlamak, eğitim hizmetlerini desteklemek, okullardaki öğrenciler, öğretmenler, aileler, yöneticiler ve ilgili tüm paydaşların artan ihtiyaçları ve taleplerini karşılamak amacıyla hazırlanan "Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamaları Ulusal Eylem Planı" doğrultusunda bir dizi yeni uygulama yapıldı. Bu kapsamda, MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü koordinasyonunda, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK), Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü iş birliğiyle yeni proje yürütüldü. Projede, okullarda özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerle çalışan öğretmenlerin mesleki yeterliliklerinin artırılması amacıyla animasyon, etkileşimli animasyon, videolu anlatım, uygulamalı video ve özet dokümanlar hazırlanarak görsel, yazılı ve dijital eğitim paketleri oluşturuldu. Bu kapsamda dijital içerikler, Öğretmen Bilişim Ağı'nda (ÖBA) öğretmenlerin erişimine açılacak. Özel çocukların eğitiminde "yol haritası" Bakanlık, öğretmenlerin bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama ve geliştirme çalışmalarına yol göstermek amacıyla "Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı: Tüm Öğretmenler İçin Yol Haritası" kılavuzu da hazırladı. Kılavuzda, farklı özel eğitim ihtiyacı olan okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde öğrenim gören öğrenciler için hazırlanmış uygulamalara yer verildi ve örnek bir eğitim formatı hazırlanarak kullanıma sunuldu. Bakanlık ayrıca "Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama Semineri" ve "Destek Eğitim Odası Hizmetinde Eğitim Uygulamaları Semineri" hazırlayarak ÖBA'da öğretmenlerin erişimine açtı. Öğrencilere olumlu davranış kazandırılması amacıyla öğretmenlere, uzmanlara ve ailelere rehberlik etmesi amacıyla da "Özel Eğitimde Davranış Değiştirme Uygulama Rehberi" hazırlandı ve dijital olarak yayımlandı. MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin gösterdiği başarılardan hareketle farklı yetersizlik türlerinden etkilenmiş bireylere yönelik toplumsal farkındalık oluşturması amacıyla "Özel Eğitim Çocuk" dergisi yayımlıyor. Yılda 2 defa yayımlanan ve dijital dergi, sesli dergi ve işaret dili destekli olarak da hazırlanan "Özel Eğitim Çocuk" dergisine "ozelegitimcocuk.meb.gov.tr" ve "eba.gov.tr" adreslerinden ulaşabiliyor.

MEB, ortak yazılı sınavların  soru ve cevapları yayımlandı Haber

MEB, ortak yazılı sınavların soru ve cevapları yayımlandı

Milli Eğitim Bakanlığından (MEB) yapılan açıklamaya göre, 2024-2025 eğitim öğretim yılının birinci dönem birinci yazılı sınavları 6. sınıf Türkçe ile 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersleri için 30 Ekim Çarşamba, 6. sınıf matematik ile 10. sınıf matematik dersleri için 31 Ekim Perşembe günü ülke genelinde ortak yazılı sınav yapıldı.  e-Okul sistemine işlenecek  Ülke geneli ortak yazılı sınavlarda 6. sınıf Türkçe dersinde 7, 6. sınıf matematik dersinde 7, 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde 8 ve 10. sınıf matematik dersinde 7 açık uçlu ve kısa cevaplı soru kullanıldı.  Böylece ilk defa ülke geneli ortak yazılı sınavlarda tamamen açık uçlu ve kısa cevaplı sorular kullanıldı.  Öğrencilerin gelişimini takip etmek, müfredatın işlenmesinde okullar arasında bütünlük sağlamak ve uygulama birliği oluşturmak amacıyla yapılan ülke geneli ortak sınavlarda kullanılan açık uçlu sorularda öğrenciler, cevapları kendi cümleleriyle yazdı.  Sınavlar, sabahçı ve öğlenci öğrenciler için ayrı oturumlarda gerçekleştirildi.  Sabah ve öğle oturumlarında birbirine denk olan farklı sorular kullanıldı. Oturumlar bir ders süresi olan 40 dakikayla sınırlandırıldı.  Oturumların ülke genelinde aynı saatte başlatılması ve sonlandırılması sağlandı.  Sınavların değerlendirme işlemleri 6. sınıf matematik dersi için bağımsız iki puanlayıcı tarafından il ölçme değerlendirme merkezi müdürlüklerince yapılacak.  Matematik dersi 6. sınıf ortak yazılı sınav sonuçları, "ortakyazilisinav.meb.gov.tr" adresinde okul müdürlüklerinin erişimine açılacak ve alan öğretmenlerince e-Okul sistemine işlenecek.  6. sınıf Türkçe, 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı ile 10. sınıf matematik derslerinin değerlendirilmesi ise eğitim kurumu sınıf/alan zümreleri veya ilgili dersin öğretmenlerince yapılacak.  Bu derslere ait sınav sonuçları da ilgili dersin öğretmenlerince e-Okul sistemine işlenecek ve öğrencilere bildirilecek.  

Mesleki eğitim müfredatı sektörlerin ihtiyaçları doğrultusunda güncellenecek Haber

Mesleki eğitim müfredatı sektörlerin ihtiyaçları doğrultusunda güncellenecek

"2025 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı"nda, mesleki eğitime ilişkin gelecek yıl izlenecek politika ve tedbirler de yer aldı. Mesleki eğitimde kamu-özel sektör iş birliğinin artırılması, meslek liseleri ve meslek yüksekokullarının yönetiminde özel sektörün daha etkin rol alması sağlanacak. İhtiyaç duyulan alanlara yönelik özel sektörle iş birliği yapılarak protokoller hazırlanıp yürütülecek. Müfredat ve eğitim yöntemleri, teknolojik gerekliliklere uygun şekilde güncellenecek. Özel sektörün ülke rekabetçiliğine destek olacağı programlar desteklenecek. Özel sektörün eğitim teknolojilerinde yapmış olduğu yeni çalışmalar ekosisteme dahil edilecek ve eğitim teknolojilerinin sınıf içi kullanımına yönelik test ve pilot uygulamaları yapılacak. Mesleki eğitim müfredatı sektörün ihtiyaçlarına göre yeniden düzenlenecek. Ulusal meslek standartları, ulusal ve uluslararası yeterlilikler, teknolojik gelişmeler ve sektörden gelen talepler doğrultusunda mesleki ve teknik ortaöğretim programları güncellenecek. Turizm sektörünün ihtiyacı olan nitelikli ara eleman ihtiyacının karşılanmasına yönelik uygulamalı eğitim programları geliştirilecek. Mesleki ve Teknik Eğitimi Geliştirme İşbirliği Protokolü kapsamında mesleki ve teknik anadolu lisesinde okuyan öğrencilerin en az 3 yabancı dil öğrenmelerine ve turizm işletmelerinde yoğunlaştırılmış beceri eğitimi almaları yaygınlaştırılacak. Mesleki ve teknik öğretmen yetiştirme programları açılacak Programa göre, 2025'te MEB tarafından yapılacak mesleki eğitim merkezleri ve meslek liselerinin yer seçiminde OSB'ler öncelikli olarak değerlendirilecek. Mesleki ve teknik eğitim mezunlarının istihdam olanaklarını artırmak için modeller geliştirilecek. Mesleki ve teknik öğretim alanlarındaki öğretmen ihtiyacının karşılamak için üniversitelerle iş birliği yapılarak mesleki ve teknik öğretmen yetiştirme programları açılacak. Staj ve işletmede mesleki eğitim uygulamalarının niteliğini artırmak için işletmelerdeki usta öğretici ve eğitici personelin meslek içi eğitim almalarına yönelik projeler geliştirilecek. İlgili proje kapsamında belirlenen pilot illerdeki mesleki eğitim merkezi öğrencilerinin uygulamalı eğitim aldığı işletmelerin usta, usta öğretici ve yöneticilerine yönelik eğitim faaliyetleri düzenlenecek. Mesleki ve teknik ortaöğretimde alan, dal açma ile kapatma süreci, yerel ihtiyaçlar ve sektör talepleri doğrultusunda gerçekleştirilecek. İl düzeyinde sektöre uygun alanların bulunduğu okullar oluşturulması amacıyla yeni alanların açılması ve güncelliğini kaybeden alanların ise kapatılması sağlanacak. İş gücü piyasası ile mesleki ve teknik eğitim arasındaki uyumun geliştirilmesi için gençlerin iş gücü piyasasının ihtiyaçları doğrultusunda tercih yapmaları sağlanacak. Öncelikli sektörlerdeki mesleki ve teknik eğitime yönelimin sağlanması için burs ve eğitim desteği gibi çeşitli teşvik mekanizmaları uygulanacak. Mesleki ve teknik eğitim süreci bütüncül olarak planlanacak Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı'na göre, özel sektörle iş birliği içerisinde mesleki ve teknik eğitimde bölüm ve alan bazında ihtiyaç planlaması yapılarak bölgesel ve sektörel düzeyde beceri ihtiyaç haritası çıkarılacak. Mesleki ve teknik eğitimde sektör ve bölge düzeyinde ise bölüm ve alan bazında beceri ihtiyaç haritası oluşturularak belirlenen okullarda gerekli alan ve dallar belirlenecek. Mesleki ve teknik eğitim süreci bütüncül olarak planlanacak. Eğitim kademeleri arasında birbirini tamamlayıcı programlar geliştirilecek ve 60 mesleki teknik eğitim ortaöğretim programı güncellenecek. Mesleki ve teknik eğitimde mesleğe özgü yabancı dil eğitimine ağırlık verilecek. Mesleğe özgü yabancı dil eğitiminde ihtiyaç alanlarına ait mesleki ve teknik ortaöğretim programlarının güncellenmesine dair çalışmalar yürütülecek.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.