TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Uygulamalarımız appstore googleplay
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Internet

haberingundemi.com.tr - Internet haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Internet haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Türkiye'nin akaryakıt devi resmen satıldı Haber

Türkiye'nin akaryakıt devi resmen satıldı

Türkiye'nin en büyük akaryakıt istasyon ağına sahip şirketleri arasında yer alan Türkiye Petrolleri, temmuz ayında imzalanan anlaşma ile Zeren Group Yatırım AŞ tarafından satın alınmıştı.  REKABET KURULU ONAY VERDİ Rekabet Kurumunun internet sitesinde yer alan açıklamada, söz konusu devir işlemine onay verildiği belirtilerek, satış işlemine ilişkin detaylar aktarıldı. Bu kapsamda, TP Petrol Dağıtım AŞ'nin tek kontrolünün Altınbaş Petrol ve Ticaret AŞ aracılığıyla Zeren Group Yatırım AŞ tarafından devralınması işleminin uygun bulunduğu bildirildi. Açıklamada, Kurul tarafından otomotiv ve endüstriyel madeni yağların satışının yanı sıra akaryakıt temini, dağıtımı, depolaması ve perakende satışı gibi ilgili sektörün tüm aşamalarında işlemin etkilerinin ayrıntılı ele alındığı kaydedildi. Pazarların kendine has yapısı ve birbirleriyle ilişkisi dikkate alınarak yapılan inceleme sonucuna işaret edilen açıklamada, etkin rekabetin önemli ölçüde azaltılmasının söz konusu olmaması nedeniyle devralma işlemine izin verildiği belirtildi. AKARYAKIT YATIRIMLARINA DEVAM EDİYOR  Zeren Group Yatırım Holding, 2024 yılının ilk aylarında Türkiye'de  259 akaryakıt istasyonu ve 6 depolama tesisi bulunan Altınbaş Petrol A.Ş'yi satın alarak akaryakıt sektörüne yatırımlarını sürdürecekleri mesajını vermişti. Rekabet Kurumu'nun onayıyla birlikte Türkiye'de 700'e yakın akaryakıt istasyonu ve 8 dolum tesisi bulunan Türkiye Petrollerini de bünyesine katan Zeren Group, sektörün en önemli şirketlerinden biri haline geldi. 

İnternet alışverişlerinde Haber

İnternet alışverişlerinde "kasım rüzgarı" için tedbirler artırıldı

Dünyada ve Türkiye'de son yıllarda istikrarlı şekilde büyüyen e-ticaretin, Kovid-19 salgınının etkisiyle rekor seviyelere ulaştığını söyledi. İnternet teknolojilerinde yaşanan gelişmeler, lojistik ve finansal hizmetlerde yaşanan iyileştirme ve gelişmelerin etkisiyle e-ticaretin dünya ticaretinden aldığı payda her geçen yıl önemli artışlar görüldüğüne dikkati çeken Bolat, geçen yıl küresel perakende e-ticaret satışlarının 5,8 trilyon dolar olduğunu kaydetti. Bolat, "Bu hacmin 2024'te 6,3 trilyon doları ve 2027'ye kadar 8 trilyon doları aşacağı tahmin ediliyor. Türkiye'de ise e-ticaret hacmi geçen yıl 1,85 trilyon liraya ulaştı; bu yıl 3,4 trilyon lira olması öngörülüyor." dedi. e-Ticaret sektöründe rekabeti bozucu faaliyetleri engellemek, tüketicilerde oluşabilecek refah kaybının önüne geçmek, çok oyunculu pazar yapısını tesis etmek ve elektronik ticaret pazar yerlerinde satıcılara haksız ticari koşullar dayatılmasını engellemek amacıyla bir dizi düzenleme yapıldığını ifade eden Bolat, bunlara ilişkin bilgi verdi. "ETAHS'lere hukuka aykırı içeriklerin kaldırılması yükümlülüğü getirildi" Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun'da 2022'de önemli değişiklikler yapıldığını anımsatan Bolat, daha güvenli ve şeffaf e-ticaret ortamının sağlanması ve e-ticaret pazar yerlerinde faaliyet gösteren satıcılar hakkında detaylı bilgiye ulaşılabilmesi amacıyla elektronik ticaret aracı hizmet sağlayıcılara (ETAHS), söz konusu işletmelerin ticaret unvanı, işletme adı, tescilli marka adı, Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS) numarası veya vergi kimlik numarası gibi tanıtıcı bilgilerini doğrulama yükümlülüğü getirildiğini kaydetti. Bolat, ETAHS'lere, hukuka aykırı içeriklerin yayımdan kaldırılması ve ilgili kamu kurumlarına bildirilmesi yükümlülüğü getirildiğini belirterek, şöyle devam etti: "Yazılı ya da elektronik ortamda önceden olumlu irade beyanı alınmadan tescilli markalardan oluşan anahtar kelimelere arama motorlarında reklam verilmesi engellendi. Böylece, özellikle kamuoyu nezdinde bilinirliği yüksek olup vatandaşlarca daha fazla rağbet gören firmaların alan adlarının taklit edilerek kullanılmasının önüne geçildi." Bolat, e-ticarette güvenlik ve hizmet kalitesinin yükseltilmesi ile sitelerin güvenilirliğinin tesisi amacıyla Güven Damgası Sistemi oluşturulduğunu hatırlatarak, Güven Damgası alan işletmelere ilişkin listeye "www.guvendamgasi.org.tr" adresinden ulaşılabildiğini söyledi. "Kampanya ve indirimler konusunda dikkatli olunmalı" Kurallara aykırı hareket eden firmalara gerekli cezaların verileceğini vurgulayan Bolat, "e-Ticaret sektöründe çok sayıda kampanyanın bir araya geldiği kasım ayında vatandaşlarımızın dolandırılmaması için e-ticaret siteleri tarafından yapılan indirimleri mercek altına alacağız. Herhangi bir sorunla karşılaşan vatandaşlarımız, vakit kaybetmeden Bakanlığımızın 'https://www.turkiye.gov.tr/tuketici-sikayeti-uygulamasi' internet adresi üzerinden şikayetlerini bildirirlerse gereği hemen yapılacaktır." diye konuştu. Bolat, vatandaşların da internet sitelerinden alışveriş yaparken dikkat etmesini isteyerek, özellikle sitenin "domain adresi"nin eşleşip eşleşmediğine dikkat etmeleri gerektiğini söyledi. Ayrıca güvenli ödeme yöntemlerinin tercih edilmesi ve ürünle ilgili kullanıcı yorumlarının incelenmesinin vatandaşların işlerini kolaylaştıracağına dikkati çeken Bolat, şunları kaydetti: "Kampanya ve indirimler konusunda dikkatli olunmalı. Gerçekçi olmayan indirimlerin dolandırıcılık riski taşıyabileceğine dikkat edilmesi gerekir. e-Ticaret hayatı kolaylaştıran bir yöntem olsa da bazı riskleri beraberinde getiriyor. e-Ticaret yaparken olumsuz bir durumla karşılaşılması halinde öncelikle ürünün satın alındığı e-ticaret pazar yeri veya e-ticaret sitesiyle iletişime geçilmesi, herhangi bir çözüm bulunamaması halinde ise tüketici hakem heyeti veya tüketici mahkemelerine başvurulması gerekiyor. Öte yandan, dolandırıcılık şüphesi bulunması halinde ise cumhuriyet başsavcılığına suç duyurusunda bulunulabilir. Ayrıca, ödemenin kredi kartı veya banka kartıyla yapılması halinde ilgili bankayla iletişime geçilerek işlem itirazı yapılabiliyor." Bolat, denetim programına alınan firmaların mesafeli satış ve uygulamalara, ilgili kanun ve yönetmelikler uyarınca idari para cezası uygulandığını, mevzuata aykırılık teşkil eden hususlarda da gerekli görülmesi hallerde internet sitesi hakkında erişim engeli talep edilebildiğini belirterek, "Bu yılın 9 ayında Bakanlıkça yapılan inceleme ve denetim işlemlerinde, mesafeli satış faaliyetlerinin ilgili mevzuat hükümlerine aykırı olduğu tespit edilen 54 firma için 238 milyon 155 bin 602 lira idari para cezası uygulandı." dedi.

Güvenli internette gelecek yıl hedefi 60 milyon abone Haber

Güvenli internette gelecek yıl hedefi 60 milyon abone

2025 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi'nden derlediği bilgiye göre, güvenli internet hizmeti altyapısı erişim sağlayıcılar tarafından oluşturulan, talebe bağlı ve alternatif bir erişim hizmeti olarak 2011'den bu yana sunuluyor. Her geçen gün abone sayısı artan güvenli internet hizmeti kullanıcılarının sayısı, bu yılın ağustos sonu itibarıyla 46,3 milyonu geçti. Abonelerin yüzde 99,5'i "aile profili"ni tercih ederken, kalan yüzde 0,5'i de "çocuk profili"ni tercih etti. Söz konusu hizmeti kullanan abone sayısının bu yılın sonunda 50 milyona ulaşması beklenirken, gelecek yıl 60 milyon, 2026'da 65 milyon, 2027'de ise 70 milyon abonenin internette güveni tercih etmesi öngörülüyor. Aile ve çocuk profili Güvenli internet hizmeti, "aile" ve "çocuk" olmak üzere 2 profil şeklinde sunuluyor. Çocuk profili, internetteki risklerden en yüksek oranda korunmayı sağlarken, aile profilinde ise müstehcenlik, çocuk istismarı, şiddet, ırkçılık, kumar gibi yasa dışı içerikler barındıran, dolandırıcılık yapılan, zararlı yazılımlar barındıran siteler ile Sağlık Bakanlığının sağlığa zararlı olduğunu açıkladığı ürünlerin yer aldığı siteler filtreleniyor. Aboneler online işlem merkezinden, çağrı merkezi üzerinden, mobil uygulama ve SMS kanalı üzerinden profil tercihlerini yapabiliyor. Ayrıca kullanıcıların güvenli internet hizmetine geçişlerini kolaylaştırmak amacıyla 2500 numarası üzerinden GSM operatörlerinde güvenli internet hizmetini tercih edebilmeleri 31 Ocak 2020'den itibaren sağlanıyor.

NASA'dan kritik uyarı: İnternet haftalarca kesilebilir Haber

NASA'dan kritik uyarı: İnternet haftalarca kesilebilir

NASA’nın Uzay Hava Programı Direktörü Jamie Favors, güneş maksimumu sırasında güneş lekelerinin ve güneş aktivitelerinin sayısının arttığını söyledi. Bu artış Güneş'i incelemek için bir fırsat olsa da Dünya üzerinde etkisi de olacak. İnsanlar üzerinde direkt bir etkiden söz etmeyen uzmanlar internet kesintileri konusunda acil uyarıda bulundu.  NASA, güneş maksimumunun 12 ay daha sürebileceğini dile getirdi. Bu dönemin dünya üzerine direkt bir etkisi bulunmasa da kullandığım bazı sistemlere etkisi oluyor. Bunlardan bizi en çok ilgilendiren ise gündelik yaşamımızın vazgeçilmezi olan internet. Güneş maksimumunda en şiddetli uzay hava olayları görülebiliyor. Bunlardan biri de Güneş fırtınaları. Güneş fırtınalarının insan üzerinde doğrudan bir etkisi bulunmuyor. Güneş fırtınaları güçlü manyetik alan değişimlerine neden olarak uydulara zarar verebiliyor. NASA bu dönemde enerji şebekelerinin de etkilenebileceği konusunda uyarıyor. NE ZAMAN ZİRVEYE ULAŞACAĞI BİLİNMİYOR Uzmanlar, güneşin bu aktif döneminde tam olarak ne zaman zirveye ulaşacağını belirleyemiyor. NOAA’dan Uzay Hava Operasyonları Direktörü Elsayed Talaat, bu zirve anının aylar veya yıllar sonra belirleneceğini ifade etti. Dünya’ya ışık ve ısı sağlamanın yanı sıra, güneşin hareket eden büyük bir manyetik alan ürettiğini biliyoruz. Bu manyetik alan, yaklaşık 11 yılda bir tamamen tersine döner ve güneş lekelerinin sayısının en düşük olduğu dönemde yeni bir döngü başlar. İNTERNET HAFTALARCA KESİLEBİLİR Güneş maksimumunun ortasında ise güneşin yüzeyinde en çok güneş lekesi görülür ve en şiddetli uzay hava olayları bu dönemde gerçekleşir. Neyse ki, güneş fırtınaları insanlar için doğrudan tehlike oluşturmuyor, ancak uydu sistemleri ve Dünya üzerindeki enerji şebekeleri üzerinde ciddi etkileri olabilir. Daily Mail'de yer alan habere göre; Hindistan IISER Kalküta Uzay Bilimleri Mükemmeliyet Merkezi'nden Dr. Dibyendu Nandi de güneş lekelerinin yüksek olduğu dönemlerde, güneş fırtınalarının güçlü manyetik alan değişimlerine neden olarak enerji şebekelerini devre dışı bırakabileceğini söyledi. Ayrıca, alçak dünya yörüngesindeki uyduların da zarar görebileceği konusunda uyardı. 2021 yılında yayınlanan bir çalışmaya göre, şiddetli bir güneş fırtınası, interneti haftalarca felç edebilir. Özellikle deniz altı iletişim kabloları, elektromanyetik dalgalanmalara karşı savunmasız olabilir. Fiber optik kablolar bu dalgalanmalardan doğrudan etkilenmese de, kablo üzerindeki sinyal güçlendiriciler devre dışı kalabilir. TARİHTEKİ EN BÜYÜK GÜNEŞ FIRTINASI Tarihteki en büyük güneş fırtınası 1859 yılında gerçekleşen Carrington Olayı’ydı. Bu olay, o dönemdeki iletişim sistemlerini felç etti. Eğer bugün benzer bir olay yaşanırsa, modern iletişim sistemleri üzerinde yıkıcı etkiler bırakabilir. 1989’da Quebec bölgesinde yaşanan bir güneş fırtınası da elektrik şebekesini çökertmiş ve bölge genelinde dokuz saatlik bir kesintiye yol açmıştı. Bilim insanları, güneş maksimumunun zirve yaptığı dönemi tam olarak belirlemenin zor olduğunu, çünkü bu zirvenin ancak güneş aktivitesi azalmaya başladığında tespit edilebildiğini belirtiyor. Ancak, son iki yılda gözlemlenen yüksek güneş lekesi sayıları, bu dönemin aktif fazda olduğunu kanıtlıyor.

İstanbul'da yürüyen merdiven çilesi bitmiyor Haber

İstanbul'da yürüyen merdiven çilesi bitmiyor

İstanbul'da yürüyen merdiven çilesi bitmiyor İstanbul'da bir türlü çözülemeyen raylı sistemlerdeki çalışmayan asansör, yürüyen merdiven ve sık sık yaşanan teknik arıza sorunları, vatandaşların mağduriyetini her geçen gün artırıyor. İBB'ye bağlı metro, tramvay, füniküler ve teleferik gibi toplu ulaşımın bel kemiği olan raylı sistem hatlarında son dönemlerde giderilemeyen yürüyen merdiven ve asansör arızaları, ulaşımın önemli bir parçası olan toplu taşıma sistemlerinde ciddi sorunlara yol açıyor. Metro duraklarındaki yürüyen merdiven ve asansörlerin sık sık arızalanması, özellikle yaşlı, engelli ve çocuklu aileler başta olmak üzere çok sayıda vatandaşı mağdur ediyor. Şehrin dört bir yanında bulunan metro, tramvay, füniküler ve teleferik gibi toplu ulaşım araçlarının duraklarında yürüyen merdiven ve asansörlerin devre dışı kalması nedeniyle birçok vatandaş günlük yaşamında aksaklık yaşıyor. İstanbul gibi yoğun nüfusa sahip bir şehirde toplu taşıma duraklarındaki bu sorunlarla başa çıkılamaması, vatandaşlar arasında tepkilere neden oluyor. Vatandaşlar, modern bir metropolde bu tür altyapı sorunlarının çözülmemesine tepki gösterirken, yetkililerden de hızlı şekilde sorunlara çözüm üretmesini bekliyor. 64 MERDİVEN, 33 ASANSÖR VE 24 BANT ARIZALI  Metro İstanbul'un internet sitesinde her gün güncellenerek duraklardaki yürüyen merdiven, asansör ve yürüyen bant arızaları yayınlanıyor. Sitede bugün, 64 yürüyen merdiven, 33 asansör ve 24 yürüyen bandın arızalı olduğu belirtildi. Sitedeki verilerde, tasarruf ve güvenlik gerekçesiyle birçok yürüyen merdiven ile asansörün çalışmadığı bilgisi ortaya konuluyor. Anadolu Ajansı muhabirlerinin raylı sistem hatlarında yaptıkları gözlemlerde, birçok hatta yürüyen merdivenin ve asansörün anlık veya uzun süreli çalışmadığı tespit edildi. Çalışmadığı açıklanan Menderes İstasyonu'nda turnike katı ile İSPARK arasındaki asansörün, yön tuşlarının ve üstteki yön ekranın yerinde olmadığı görüldü. M1B Yenikapı-Kirazlı Metro Hattı'nda Kirazlı İstasyonu'ndaki çıkış bölümünde yürüyen merdiven çalışmazken, yolcular eğimi yüksek merdivenlerden ancak dinlenerek yukarıya çıkabiliyor. HEMEN HER İSTASYONDA ARIZA VAR  Bazı metro duraklarında ise birkaç yürüyen merdiven ve asansörün çalışmamasından ziyade komple bir giriş-çıkışın kapatıldığı belirlendi. M7 Yıldız-Mahmutbey Metro Hattı'ndaki Fulya İstasyonu'nun çıkışının etrafının tahta ve alüminyum profillerle kapatıldığı görüldü. Bu yüzden giriş ve çıkışın yapılamadığı yürüyen merdivenlerin kirli ve bakımsız olduğu belirlendi. İstasyondaki cam korkulukların bazılarının yerinde olmadığı, bunun yerine demir parmaklıklı korkuluklar koyulduğu gözlendi. M7 Yıldız-Mahmutbey Metro Hattı ile M3 Bakırköy-Kayaşehir Metro Hattı'nın ortak kullandığı Mahmutbey İstasyonu'nun Bosna Caddesi'nde bir giriş-çıkışın kullanıma kapatıldığı belirlendi. Metro istasyonunun etrafının demir korkuluklarla ve dikenli tellerle yaklaşık 3 metre yükseklikte kapatıldığı tespit edildi. İstasyonun giriş çıkışındaki yürüyen merdivenlerin basamaklarının parçalarının sökülmüş halde durduğu, mavi renkli brandaların etrafta bulunduğu ve merdivenin çevresinin bakımsız ve kirli olduğu gözlendi. Tekstilkent/Giyimkent İstasyonu'nda da aynı şekilde otopark katına çıkan yürüyen merdivenin tamamen iptal edildiği belirlendi. Yürüyen merdivenin etrafının tahta ve alüminyum profillerle kapatıldığı ve üzerine "girilmez" yazısı konulduğu tespit edildi. M2 Yenikapı-Seyrantepe-Hacıosman Metro Hattı'nın Hacıosman İstasyonu'nda bir giriş-çıkışın tamamen kapatıldığı görüldü. Zincirle kapatılan giriş-çıkışın önünde, "Duyuru. Sayın Yolcularımız. Diğer girişi kullanmanız rica olunur. İyi yolculuklar dileriz" yazdığı, bu istasyonda ayrıca 3 asansörün de çalışmadığı belirlendi. İstasyonlarda uzun süredir çalışmayan bazı asansörlerin ve yürüyen merdivenlerin tamir edilmediği bunun yerine arıza panosunda hizmete gireceği belirtilen tarihin sürekli ertelendiği göze çarptı. M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı'nda Tavşantepe, Hastane-Adliye, Esenkent, Yakacık-Adnan Kahveci, Acıbadem, Yenisahra, Maltepe, Acıbadem ve Kadıköy istasyonlarında da asansör, yürüyen merdiven ve yürüyen bantların bazıları çalışmıyor. İBB tarafından 6 Ocak 2023'te açılan M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı'nda 4 istasyonun tam kapasite hizmet vermediği belirlendi. Huzur, Dudullu, Modoko-Keyap ve İçerenköy istasyonlarında çevre düzenlemesi ve montaj gibi inşaat çalışmalarının devam ettiği, bu duraklarda sadece tek bir çıkışın olduğu ve diğer çıkışın ise kapalı tutulduğu görüldü. M5 Üsküdar-Samandıra Metro Hattı'nda olduğu gibi bu hatta da metroların sefer sürelerinin yeterli olmaması nedeniyle yolcular, yoğunluktan dolayı ikinci veya üçüncü trene binip yolculuk yapabiliyorlar. Bağcılar Meydanı, Levent ve Boğaziçi Üniversitesi-Hisarüstü istasyonları başta olmak üzere bazı istasyonlardaki yürüyen merdivenlerin ise gürültülü çalıştığı tespit edildi. VEZNECİLER HEM ASANSÖR HEM MERDİVEN ÇALIŞMIYOR M2 Yenikapı-Seyrantepe-Hacıosman Metro Hattı'nın Vezneciler-İstanbul Üniversitesi İstasyonu'nda aşağı yönlü hem yürüyen merdivenin hem de asansörün çalışmadığı görülüyor. İstasyona gelen bebek arabalı aileler, çocuklarını kucaklarına alıp bebek arabasını taşıyarak metroya gitmeye çalışıyor. Metrodan çıkan bebek arabalı ebeveynler ise asansörün çalışmaması nedeniyle tehlikeli şekilde yukarı yönlü çalışan yürüyen merdivenlere bebek arabalarını koyarak metrodan çıkıyor. Bavulla yolculuk yapan yolcular da yüklerini merdivenlerden taşımak zorunda oldukları için mağduriyet yaşıyor. Çevredeki vatandaşlar, zaman zaman zorluk yaşayan bu tip yolculara yardımcı oluyor. Vezneciler İstasyonu'nun diğer giriş-çıkışında ise aşağı yönlü yürüyen merdiven çalışmıyor. VATANDAŞ TEPKİLİ  Vezneciler İstasyonu sürekli kullandığını söyleyen ve bölgede esnaflık yapan Murat Sayınç, birçok asansörün ve yürüyen merdivenin uzun süredir arızalı olduğunu söyledi. Bu konuyla ilgili bayağı sıkıntı çektiklerini, İBB ile Metro İstanbul gibi yerleri arayarak şikayetini dile getirdiğini belirten Sayınç, "Şikayeti baz aldılar ama aylardır bu şekilde yürüyen merdiven, asansör çalışmıyor, hiçbir sonuç yok. Bu durum iyi değil. Bilmiyorum ne olacak böyle?" ifadelerini kullandı. "BACAK KASI OLUŞTU" Raylı sistemlerde sadece bu durakta arıza olmadığını dile getiren Sayınç "Bir tek burada değil, 4. Levent'te, Taksim'de de böyle. Bütün metro hatlarında şu anda ulaşımda çok ciddi bir sıkıntı var. Normal yangın merdivenini kullanıyoruz, 20 metre yukarı çıkıyoruz. Bacak kası oluştu" dedi.  "ARADIM ÇÖZÜM BULMUYORLAR" Aydın Taşkın ise Şişhane İstasyonu'ndan Hacıosman'a kadar bütün metro istasyonlarında arızaların yaşandığını söyledi. Bu arızaların 4 aydır devam ettiğini, İBB Çözüm Merkezi Alo 153'ü de yaklaşık 50 kez aradığını söyleyen Taşkın, "Bir türlü çözüm bulamıyorlar. Yaşlısı, çocuğu, hastası olan var. Ne yürüyen merdiven ne de asansör..." dedi. Taşkın, henüz binmediği aracın ücretini İstanbulkart'la peşin verdiğini, İBB'nin vatandaşlara hizmet etmek zorunda olduğunu aktardı. "DURUM VAHİM..." Yolculardan Yusuf Kartal da yürüyen merdivenlerin her yerde bozuk olduğunu savundu. Kartal, "Ben Etiler'deki okulumdan metroyla geliyorum. Orada da bozuktu. Şimdi Levent'e bindim, orada da bozuktu. Şimdi buraya geldim, burası da bozuk. Kötü, durum vahim" şeklinde konuştu.

Türkiye'de internet kullananların oranı bu yıl yüzde 88,8'e yükseldi Haber

Türkiye'de internet kullananların oranı bu yıl yüzde 88,8'e yükseldi

Türkiye'de bu yıl 16-74 yaş grubundaki kişilerin internet kullanım oranı yüzde 88,8'e ulaştı. Türkiye İstatistik Kurumunca yapılan Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması-2024'ün sonuçları açıklandı. Araştırmaya göre, ülkede internet kullanım oranı 16-74 yaş grubundakilerde yüzde 88,8 oldu. Bu oran geçen yıl yüzde 87,1 olarak kayıtlara geçmişti. İnternet kullanım oranı bu yaş grubundaki erkeklerde yüzde 92,2, kadınlarda yüzde 85,4 olarak kaydedildi. e-Devlet kullananların oranı yüzde 73,7 oldu Son bir yıl içinde özel amaçla resmi makamların internet sitelerini ve uygulamalarını kullanan ve internet üzerinden kamu hizmetlerinden yararlanan bireylerin oranı yüzde 73,7 olarak kayıtlara geçti. Bu oran, erkeklerde yüzde 80,7 iken kadınlarda yüzde 66,7 olarak gerçekleşti. e-Devlet hizmetlerini kullanan bireylerin oranı yaş grubuna göre incelendiğinde ise bu oranın en yüksek yüzde 92,1 ile 25-34 yaş grubunda, en düşük yüzde 25,6 ile 65-74 yaş grubunda olduğu görüldü. Bireylerin e-Devlet hizmetlerini kullanım amaçları arasında, yüzde 68,6 ile resmi makamlar veya kamu hizmetleri tarafından kendisi hakkında saklanan kişisel bilgilere erişme ilk sırayı aldı. Bunu, yüzde 47,9 ile kamu kurumlarından veya kamu hizmetlerinden bir randevu alma veya rezervasyon yaptırma ve yüzde 45,1 ile kamu kuruluşlarına ait internet sitelerinden bilgi edinme takip etti.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.