TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Uygulamalarımız appstore googleplay
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Gemi

haberingundemi.com.tr - Gemi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Gemi haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Türk kıyılarının Haber

Türk kıyılarının "yerli muhafızları" göreve başladı

Savunma Sanayi Başkanlığı ile 18 Şubat 2019'da imzalanan sözleşmeyle Antalya Serbest Bölge'de faaliyet gösteren ARES Tersanesince yürütülen sahil güvenlik botu üretimi projesinde son aşamaya gelindi. Proje kapsamında üretilmesi planlanan 188 bottan 170'den fazlası tamamlanarak teslim edildi. Birkaç ay içinde son sevkiyatların teslim edilmesiyle proje tamamlanmış olacak. İki iç dizel motor ve su jetleri ile karbon takviyeli gelişmiş kompozit kullanılarak vakum infüzyon teknolojisiyle üretilen botlar, denizlerde düzensiz göç, kaçakçılıkla mücadele, arama kurtarma ve güvenlik operasyonlarında kullanılacak. 12 metre boyundaki ARES 35 FPB (Fast Patrol Boat-Süratli Devriye Botu) azami 35 knot sürat ve 160 deniz mili menzile sahip. Türk Loydu norm ve kurallarına göre inşa edilen botlar, Türkiye'nin tüm kıyılarında faaliyet gösteriyor. "Gemi inşa tarihinde en yüksek hacimli seri üretimini gerçekleştirdik" ARES Tersanesi Genel Müdürü Oğuzhan Pehlivanlı, kontrol botu projesine, ilk etapta Sahil Güvenlik Komutanlığı için 105 bot tedarik edilmesi ile başladıklarını, daha sonra Emniyet Genel Müdürlüğü, Ticaret Bakanlığı Gümrükler Muhafaza Genel Müdürlüğü ve KKTC Sahil Güvenlik Komutanlığı için de ek siparişlerle sayının 188'e çıktığını söyledi. Gemi inşa tarihinde en yüksek hacimli seri üretim projesini gerçekleştirdiklerini belirten Pehlivanlı, başlangıçta her iki ayda 6, son aşamalarda ise 8 botu teslim ettiklerini ve bunun da önemli bir başarı olduğunu kaydetti. Herhangi bir gecikme yaşamadan botları teslim ettiklerini vurgulayan Pehlivanlı, son üretimin devam ettiğini ve bunu da birkaç ay içinde son kullanıcıya ulaştıracaklarını bildirdi. Pehlivanlı, özverili çalışma, iyi planlama, materyal akışının düzgün işlemesi ile projeyi tamamlamanın gururunu yaşadıklarını dile getirdi. Botların son kullanıcıların taleplerine göre tasarlandığını aktaran Pehlivanlı, "Botlar 12 metre boyunda, içerisindeki sistemler normal bir 12 metrelik tekneye göre çok daha fazla. Seyir sistemleri, navigasyon, platform yönetimi, sensörleri, yazılımla entegreli oldukça iyi donatılmış durumda. İşlettiğimiz kurgu son kullanıcının bizden talep ettiklerinin tamamına karşılık verir nitelikte." diye konuştu. Pehlivanlı, 170'den fazla botun teslim edildiğini dile getirerek, "Botlarımız her yerde, neredeyse sahildeki her ilçemizde bir botumuz var, Marmara'da, Akdeniz'de, Karadeniz'de, Ege'de her yerde botlarımızı görebilirsiniz. Biz de bu bölgelere gittiğimizde botlarımızı görünce çok mutlu oluyoruz." dedi.

AB, Rusya'ya yeni yaptırımlara hazırlanıyor Haber

AB, Rusya'ya yeni yaptırımlara hazırlanıyor

Avrupa basına sızan bilgilere göre, AB ülkeleri, 24 Şubat tarihinde üçüncü yılına girecek Rusya-Ukrayna savaşı nedeniyle Rusya'ya yönelik 16'ncı yaptırım paketinin detaylarını müzakere etmeye başladı. Bu kapsamda, AB Komisyonu, üye ülkelere Rusya'dan alüminyum ithalatının yasaklanmasını da içeren bir paket sunacak. Öte yandan, AB, daha önce alüminyumun tel, boru ve folyo halinde ithalatını yasaklamış, ancak birincil alüminyum ithalatını sürdürmüştü. Ayrıca, AB üyesi 10 ülke, Rusya'dan gaz ve sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) ithalatının en kısa sürede yasaklanmasını istiyor. Çekya, Danimarka, Estonya, Finlandiya, İrlanda, Letonya, Litvanya, Polonya, Romanya ve İsveç, Rusya'nın Avrupa'ya yakıt ihracatının önlenmesini, Rus LNG tankerlerinin limanlara girişine yasak getirilmesini talep ediyor. Rusya'dan deniz yoluyla petrol ithalatını yasaklayan AB, henüz Rus gazına yönelik kısıtlayıcı tedbir kararı almadı. 16'ncı yaptırım paketi kapsamında Rus petrolünü taşıyan bütün gemilere kısıtlama uygulanması ve uluslararası ödeme sistemi SWIFT'e bazı sınırlamalar getirilmesi de görüşülen önlemler arasında yar alıyor. Öte yandan, yeni yaptırımların onaylanması için AB ülkelerinin oy birliği gerekiyor. AB, savaş nedeniyle şimdiye kadar Rusya'ya yönelik 15 yaptırım paketini hayata geçirdi. Bu çerçevede Rusya'ya, ticaret, finans, petrol ve kömür de dahil enerji, sanayi, teknoloji, ulaşım, çift kullanımlı ve lüks ürünler ile altın ve elması da içeren geniş yelpazeye yayılmış kısıtlamalar uygulanıyor. Deniz yoluyla taşınan ham petrol ile bazı petrol ürünlerinin Rusya'dan AB'ye gönderilmesine yönelik yasak, bazı Rus bankalarının uluslararası ödeme sistemi SWIFT'ten çıkarılması ve çok sayıda yayın kuruluşunun faaliyetlerinin askıya alınması da yaptırımlar arasında yer alıyor. AB'nin yaptırım listesinde 2 binden fazla kişi ve kurum da yer alıyor.

'Boğazlarımızdan geçen gemi sayısı 1,9 milyonu buldu' Haber

'Boğazlarımızdan geçen gemi sayısı 1,9 milyonu buldu'

Bakan Abdulkadir Uraloğlu, SANMAR Tersanesi'nde düzenlenen "Kurtarma 19-20 Römorkörleri Teslim Alma Töreni"nde, denizcilik alanında hayata geçirilen tüm proje ve çalışmaların Türkiye'nin uluslararası arenadaki yerini ön sıralara taşıdığını belirtti. Türkiye'nin denizcilikte öncü ülkeler arasında olduğunu vurgulayan Uraloğlu, deniz ticareti açısından bakıldığında 1000 groston ve üzeri Türk sahipli ticaret filosunun dünyada 11. sırada yer aldığını kaydetti. Uraloğlu, 2025 hedefinin bu başarıyı daha da ileri taşıyarak Türkiye'yi ilk 10 arasına taşımak olduğunu dile getirerek, "Limanlarımızda elleçlenen yük miktarı, 2023 yılında 525 milyon tona ulaşarak son 22 yılda yaklaşık 2,5 kat arttı. Konteyner taşımacılığı ise aynı dönemde 4 kat artarak 12,6 milyon TEU'ya yükseldi." diye konuştu. Ambarlı, Kocaeli, Mersin ve Tekirdağ limanlarının dünyanın en fazla konteyner elleçlenen 100 limanı arasında yer aldığını aktaran Uraloğlu, şunları kaydetti: "Bakanlığımızca akredite edilmiş 105 eğitim kurumumuz uluslararası standartlarda eğitim veriyor, 1 milyonu aşan amatör denizci ve 141 bin gemi insanımızla küresel denizcilik sektöründe nitelikli insan kaynağını güçlendiriyoruz. Ayrıca 38 ülkeyle imzaladığımız ikili denizcilik anlaşmasıyla denizcilik alanında iş birliğini güçlendiriyoruz. En son İspanya ile imzalanan denklik protokolüyle gemi insanlarımızın uluslararası pazarda daha geniş bir yer edinmesine imkan sağladık. Tüm bu başarılarla denizlerimizde seyir, can, mal ve çevre emniyetine de büyük önem veriyoruz." "Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğümüz teknolojiye ayak uydurmakta ve filosunu güçlendirmektedir" Uraloğlu, boğazlarda yoğun bir gemi trafiği olduğunu vurgulayarak, "İstanbul Boğazı'ndan 2024 yılı kasım ayı sonuna kadar 38 bin 141, Çanakkale Boğazı'ndan 42 bin 280 gemi hareketi gerçekleşmiştir. Böylelikle boğazlarımızdan son 20 yıllık dönemde geçen gemi sayısı 1,9 milyonu bulmuştur. Bu gemilerle 329 milyon tonu petrol gibi tehlikeli yük olmak üzere 959 milyon ton yük taşındı. Yıl sonunda 1 milyar tonu aşacağız." değerlendirmesinde bulundu. Son 5 yıllık süreçte gemi boy gruplarında özellikle 200 metreden büyük gemilerin sayısında istikrarlı bir artış gözlendiğine dikkati çeken Uraloğlu, şöyle devam etti: "Hatta daha geçen perşembe günü Karadeniz'e doğru seyir halindeyken İstanbul Boğazı Yeniköy önlerinde makine arızası yaşayan CORDELIA MOON isimli 274 metre boyundaki tanker, büyük bir tehlike oluşturdu. Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğüne bağlı kılavuz kaptanımız, KURTARMA-8 ve KURTARMA-10 römorkörlerimiz, olay yerine ivedilikle ulaşıp gemiye halat atarak tankeri emniyete aldı ve başarıyla Ahırkapı Demir Sahası'na demirlendi. İşte bu tür tehlike arz eden durumlara karşı Bakanlık olarak Türkiye'nin denizlerinde seyir emniyetini, can, mal ve çevre güvenliğini artırmaya yönelik yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Gemi Trafik Hizmetleri Merkezi ve Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğümüzü geliştirecek ve güçlendirecek yatırımları daha da artırıyoruz. Ülkemizin deniz ticaretindeki büyüme stratejisi, denizcilik sektöründe uluslararası arenada daha fazla söz sahibi olmayı hedefliyor. Sadece ticari anlamda büyümeyi değil, aynı zamanda denizlerimizin güvenliğini, seyir emniyetini ve çevre koruma standartlarını da en üst seviyede tutmayı amaçlıyoruz. Bu kapsamda Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğümüz, görev ve sorumluluklarını en üst düzeyde yerine getirmek için sürekli olarak gelişen teknolojiye ayak uydurmakta ve filosunu güçlendirmektedir." "Son 22 yılda 400 milyon doların üzerinde yatırım" İstanbul Boğazı ve Çanakkale Boğazı'ndan geçiş yapan 45 bin 176 gemiye Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü tarafından kılavuzluk hizmeti verildiği aktaran Uraloğlu, 2024 yılının ilk 11 ayında 225 can kurtarma operasyonuyla 934 kişinin kurtarıldığını ve aynı dönemde 25 gemi kurtarma çalışmasının da başarıyla icra edildiğini söyledi. Uraloğlu, Türk tersanelerinde inşa edilmek üzere 4 acil müdahale römorkörü ve 6 kılavuzluk hizmet botunun ihalesinin yıl içinde gerçekleştirildiğini vurguladı. Bu kapsamda 2 römorkörü bugün hizmete aldıklarını dile getiren Uraloğlu, "Böylece filomuzdaki gemi sayısını 102'ye çıkardık. Kalan 2 römorkör ve 6 botu 2025 yılında hizmete alacağız. 2 acil müdahale römorkörü, 6 kılavuzluk hizmet botuyla 16 çok maksatlı hızlı tahlisiye botunun ihalesini de 2025 yılında yapacağız." dedi. Uraloğlu, Kurtarma 19 ve Kurtarma 20 römorkörlerinin yerli inşa ve modern teknolojiyle donatıldığını ifade ederek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Denizlerimizin tüm zorlu koşullarında bile çevresel hassasiyetle insan hayatı için özverili bir şekilde görevlerini sürdüren uzman ve deneyimli personelle her türlü acil duruma 7 gün 24 saat hazır bir şekilde hizmet vereceklerdir. Son 22 yılda Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğümüze 400 milyon doların üzerinde yatırım gerçekleştirdik. Bu yatırımın deniz araçlarına yapılan kesimi 297 milyon dolar. Bu yapılan yatırımlara karşılılık ise sadece römorkörlerle 2024 yılında yaklaşık 135 milyon dolar gelir elde edilmiştir." Yerli elektronik fener, şamandıra, sinyalizasyon sistemleri ve radarlarla, hem daha güvenli bir deniz trafiği sağladıklarını hem de filoyu ve teknolojiyi millileştirdiklerini vurgulayan Uraloğlu, "Gemi trafiğinden kaynaklı risklerin minimize eden akıntı ölçüm sistemimiz, TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi ile 2017 yılında İstanbul Boğazı'nda kurulmuştu. Şimdi aynı sistemi Çanakkale Boğazı'nda da devreye alma aşamasına geldik. Türk Boğazları Gemi Trafik Hizmetleri Sistemimizi ve radar ve elektro optik sistemlerimizi 2022 yılında yeniledik. Ayrıca bugün kullandığımız gemi trafik sistem radarlarının 8'ini de ASELSAN tarafından geliştirilen radarlarla 3 yıl içerisinde millileştireceğiz. Yine kıyılarımızda deniz güvenliğini arttırmak adına ülkemizin dört bir yanında denizcilerimize yol gösterip ışık tutan 42'si tarihi olmak üzere 488 deniz fenerimizi bir program dahilinde restore ediyoruz." ifadesini kullandı. "Rekabet gücü gün geçtikçe artıyor" Denizciliğin ve gemi inşa sektörünün çok daha iyi konumlara gelmesi için hem ulusal hem de uluslararası arenada çaba gösterdiklerine işaret eden Uraloğlu, dünya pazarında rekabet üstünlüğüne ulaşmanın yolunun teknoloji, AR-GE ve inovasyondaki üstünlükten geçtiğini kaydetti. Uraloğlu, ülkedeki tersanelerin, rekabetçi modern tasarımlar ve trend gemilerle ön planda olmayı başardığının altını çizerek, sözlerini şöyle tamamladı: "Sektörümüzün projelere inovatif yaklaşımı, çevreci ve alternatif enerji kaynaklarını kullanabilen projeler konusunda yaptığı atılımları ülkemize ilgiyi artırmaktadır. Özellikle ülkemizde, ulusal ve uluslararası pazarlar için inşa edilen römorkörler, dış pazarlarda ilgiyle takip edilmektedir. Sadece SANMAR'ın ürettiği römorkörlerin 3'te 2'si ihraç edilmiştir. Bunun için özellikle tebrik ediyorum. Gemi sanayimizin inovatif, çevreci ve alternatif enerji kullanma yeteneği ile rekabet gücü gün geçtikçe artmakta, ihracat kapasitesiyle de ülke ekonomisine büyük katkı sağlamaktadır."

AB, Rusya'ya karşı 15'inci yaptırım paketini kabul etti Haber

AB, Rusya'ya karşı 15'inci yaptırım paketini kabul etti

AB Konseyi, üye ülkelerin dışişleri bakanlarının Brüksel'de gerçekleştirdiği toplantısı esnasında Rusya'ya yeni yaptırımlar içeren 15'inci paketin resmen kabul edildiğini açıkladı. Açıklamada, yeni yaptırım paketinin ekonomik ve bireysel kısıtlayıcı önlemler içerdiği ve Rusya'nın savaşma kabiliyetini daha da zayıflatmayı amaçladığına işaret edildi. "Bu önlemler, (Rusya Devlet Başkanı Vladimir) Putin'in gölge filosunu hedef alarak AB yaptırımlarının aşılmasını önlemek, Rusya'nın askeri ve endüstriyel kompleksini zayıflatmak için tasarlandı." ifadesi kullanılan açıklamada, Ukrayna'nın toprak bütünlüğünü, egemenliğini ve bağımsızlığını zedeleyen veya tehdit eden eylemlerden sorumlu 54 kişi ve 30 tüzel kişinin de yaptırım listesine eklendiği belirtildi. Açıklamada, Kiev'deki çocuk hastanesine saldırıdan sorumlu askeri birlik, enerji sektöründe önde gelen şirketlerin üst düzey yöneticileri, çocukların kaçırılmasından ve yaptırımların delinmesinden sorumlular ile iki Kuzey Kore üst düzey yetkilisinin yaptırım listesine girdiği bildirildi. Rusya'ya önemli miktarda gelir sağlayan ham petrol ve petrol ürünlerinin deniz yoluyla taşınmasından sorumlu firmalar ve yeni Rus savunma şirketlerinin de yaptırım listesine dahil edildiği ifade edilen açıklamada, Rusya ordusuna lojistik destek sağlayan önemli bir Rus sivil hava yolu şirketi ile kimya fabrikasının da listelendiği kaydedildi. Açıklamada, ilk defa Rusya'ya destek amacıyla insansız hava aracı bileşenleri ve mikroelektronik bileşenleri tedarik eden çeşitli Çinli aktörlere seyahat yasağı, varlıkların dondurulması, ekonomik kaynakların kullanıma sunulmamasını içeren tam ve kapsamlı yaptırımlar getirildiği ifade edildi. 52 gemiye yaptırım AB'nin liman erişim yasağı ve deniz taşımacılığıyla ilgili hizmet sunum yasağını içeren yaptırım listesine de 52 gemi ilave edildiğine dikkat çekilen açıklamada, "Bu önlem, Putin'in petrol fiyat sınırlama mekanizmasını atlatan veya Rusya'nın enerji sektörünü destekleyen gölge filosunun parçası olan tankerleri, Rusya'ya askeri teçhizat taşıyan veya çalınan Ukrayna tahılının nakliyesinde yer alan gemileri de hedef alıyor." ifadesi yer aldı. Açıklamada, Rusya'nın askeri ve endüstriyel yapısını doğrudan destekleyenleri içeren yaptırım listesine aralarında Çin, Hindistan, İran, Sırbistan ve Birleşik Arap Emirlikleri'nden şirketlerin de yer aldığı 32 yeni kuruluş eklendiği, bunların hem sivil hem de askeri olmak üzere çift kullanımlı mallar ile Rusya'ya katkıda bulunabilecek teknolojiler konusunda daha sıkı ihracat kısıtlamalarına tabi tutulacağı belirtildi. Avrupa şirketlerini Rus firmalarıyla olan davalarda korumaya yönelik adım da atıldığı ifade edilen açıklamada, Rus mahkemeleri tarafından verilen kararların AB'de tanınmasını veya uygulanmasını yasaklama kararı alındığı bildirildi. Batı ülkelerinin yaptırımlarına karşı Rusya'nın petrol ve malları gizlice taşımak için elverişsiz ve eski tankerlerden oluşan gizli bir gölge filo kurduğu iddia ediliyor. AB bu filoya karşı tedbir almaya çalışıyor. AB, savaş nedeniyle Rusya'ya, ticaret, finans, petrol ve kömür de dahil enerji, sanayi, teknoloji, ulaşım, çift kullanımlı ve lüks ürünler ile altın ve elması da içeren geniş yelpazeye yayılmış kısıtlamalar uyguluyor. Deniz yoluyla taşınan ham petrol ile bazı petrol ürünlerinin Rusya'dan AB'ye gönderilmesine yönelik yasak, bazı Rus bankalarının uluslararası ödeme sistemi SWIFT'ten çıkarılması ve çok sayıda yayın kuruluşunun faaliyetlerinin askıya alınması da yaptırımlar arasında yer alıyor. AB'nin yaptırım listesinde 2 bin 300'den fazla kişi ve kurum da yer alıyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.