TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Uygulamalarımız appstore googleplay
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Eylül

haberingundemi.com.tr - Eylül haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Eylül haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Türkiye otomotiv endüstrisinden eylül rekoru Haber

Türkiye otomotiv endüstrisinden eylül rekoru

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliğinden (OİB) yapılan açıklamaya göre, Türkiye otomotiv sektörünün eylül ayı ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 21 artarak 3 milyar 407 milyon dolar oldu. Türkiye'nin ihracatındaki liderliğini koruyan endüstrinin toplam dış satımdan aldığı pay yüzde 17,7 olarak kayıtlara geçti. Sektörün 9 aylık ihracatı ise yüzde 5,3 artışla 26 milyar 934 milyon dolara ulaştı. Geçen ay sektörün alt ürün gruplarından tedarik endüstrisinde 1 milyar 355 milyon dolar, binek otomobilde 1 milyar 87 milyon dolar, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlarda 450 milyon dolar, çekicilerde 249 milyon dolar ve otobüs-minibüs-midibüs grubunda ise 199 milyon dolarlık dış satım yapıldı. Tedarik endüstrisinde en fazla ihracat yapılan Almanya'ya dış satım yüzde 9, Fransa'ya yüzde 33, ABD'ye yüzde 31, Romanya'ya yüzde 64, İspanya'ya yüzde 13, Çekya'ya yüzde 108 arttı. Binek otomobillerde Birleşik Krallık'a yüzde 85, Fransa'ya yüzde 18, İtalya'ya yüzde 37, Polonya'ya yüzde 143, Almanya'ya yüzde 62, Slovenya'ya yüzde 156 ve İspanya'ya yüzde 54 ihracat artışı yaşandı. Eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlarda ise Birleşik Krallık'a yüzde 27, Slovenya'ya yüzde 74, İtalya'ya yüzde 38, Almanya'ya yüzde 54, İspanya'ya yüzde 148 artış, Fransa'ya yüzde 35, Avustralya'ya yüzde 41, Hollanda'ya yüzde 83 düşüş kaydedildi. Çekiciler ürün grubunda ise Birleşik Krallık, Belçika ve Slovenya'ya dört haneye ulaşan ihracat artışları görüldü. AB ülkelerine ihracat yüzde 19 arttı Eylülde toplam ihracattan yüzde 67,4 pay alan AB ülkelerine yapılan otomotiv ihracatı yüzde 19 artışla 2 milyar 281 milyon dolar oldu. Sektörün geçen ay en fazla ihracat yaptığı ülke olan Birleşik Krallık'a dış satım yüzde 70 artışla 438 milyon dolara yükseldi. Sektör temsilcileri ikinci sıradaki Almanya'ya 425 milyon dolar ve üçüncü Fransa'ya 346 milyon dolarlık ihracat yaptı. Eylülde Polonya'ya yüzde 59, Slovenya'ya yüzde 106, İspanya'ya yüzde 24, Belçika'ya yüzde 34, ABD'ye yüzde 40, Romanya'ya yüzde 37, Fas'a yüzde 45 ve Çekya'ya yüzde 54 ihracat artışı yaşandı, Bulgaristan'a yüzde 38 ve İsveç’e yüzde 35 ihracat düşüşü kaydedildi. Açıklamada görüşlerine yer verilen OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, eylülde aylık bazda en yüksek ihracat rakamına ulaştıklarını belirterek, "Geçen ay binek otomobillerde yüzde 40, çekicilerde yüzde 30 ihracat artışı oldu. Birleşik Krallık yüzde 70 ihracat artışıyla aylık bazda ihracatta ilk sıraya yerleşti. Slovenya’ya yüzde 106, Polonya’ya yüzde 59 ihracat artışı oldu." ifadesini kullandı.

TÜRK-İŞ Açlık ve Yoksulluk Sınırı Araştırması'nın eylül ayı sonuçlarını açıkladı Haber

TÜRK-İŞ Açlık ve Yoksulluk Sınırı Araştırması'nın eylül ayı sonuçlarını açıkladı

TÜRK-İŞ, Eylül 2024 itibarıyla 4 kişilik bir ailenin açlık ve yoksulluk sınırlarını açıkladı. Buna göre, 4 kişilik ailenin sağlıklı ve dengeli beslenebilmesi için gerekli gıda harcaması "açlık sınırı" 19 bin 830 lira, yaşam standartlarını belirleyen "yoksulluk sınırı" ise 64 bin 595 lira olarak belirlendi. Her ay düzenli olarak gerçekleştirilen "Açlık ve Yoksulluk Sınırı Araştırması"nın sonuçları, çalışanların geçim koşullarını ve temel ihtiyaç maddelerindeki fiyat değişikliklerinin aile bütçesine etkilerini ortaya koyuyor. Araştırmaya göre, bekar bir çalışanın "yaşama maliyeti" ise aylık 25 bin 706 lira olarak hesaplandı. Ankara'da yaşayan dört kişilik bir ailenin gıda için yapması gereken asgari harcama tutarındaki artış, bir önceki aya göre yüzde 2,90 olarak kaydedildi. Son 12 ayda gıda fiyatlarındaki değişim oranı yüzde 48,72, yıllık ortalama artış ise yüzde 71,23 olarak gerçekleşti. KIRMIZI ET FİYATLARINDA DÜŞÜŞ Eylül ayında süt, yoğurt ve peynir ürünlerinin bulunduğu grupta fiyat değişikliği gözlemlenmedi. Ancak, et fiyatları bu ay tavuk ürünleri haricinde kısmen azaldı. Dana etinin kilogram fiyatı 26 lira, kuzu etinin kilogram fiyatı ise 12 lira düştü. Balık çeşitleri arasında palamut, hamsi, levrek ve çupranın kilogram fiyatları 150 ile 450 lira arasında değişiklik gösterdi. Patates ve kuru soğan fiyatlarında ise bir değişiklik tespit edilmedi. Meyve fiyatlarında ortalama 3 liralık artış, sebze fiyatlarında ise ortalama 10 liralık artış görüldü. Pirinç, bulgur, makarna ve irmik fiyatları da sabit kalırken, un fiyatlarında bazı marketlerde ürün bazlı artışlar gözlemlendi. Genel olarak un fiyatları ise değişmedi. Ayçiçek yağının kilogram fiyatında 5 lira artış görülürken, zeytinyağı, tereyağı ve margarin fiyatları sabit kaldı. Yeşil zeytin kilogram fiyatında 7 lira artış yaşanırken, siyah zeytinin kilogram fiyatı ise 4 lira düştü. TÜRK-İŞ'in verileri, artan gıda fiyatlarının aile bütçeleri üzerindeki etkisini gözler önüne sererken, vatandaşların geçim sıkıntısı yaşadığına işaret ediyor.

İSO eylül ayı meclis toplantısını gerçekleştirdi Haber

İSO eylül ayı meclis toplantısını gerçekleştirdi

 İstanbul Sanayi Odası (İSO) Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan, İSO'nun sanayinin geleceğini şekillendirecek kritik bir adım atarak hayata geçirdiği Stratejik Dönüşüm Merkezi'nin (SDM) sanayinin karşılaştığı zorlukları ve fırsatları analiz ederek, sektörün sürdürülebilir dönüşümüne öncülük etmeyi hedeflediğini belirterek, "Bu merkez, İSO'nun sanayi stratejilerinin geliştirilmesi ve sanayi kuruluşlarının yarınlara hazırlanmasında önemli bir rol oynayacak." ifadesini kullandı. İSO'dan yapılan açıklamaya göre, İSO Meclisi'nin eylül ayı olağan toplantısı "Kalıcı Rekabet Artışı İçin Sanayimizde Stratejik Dönüşüm ve Odamızda Yapılan Çalışmalar" ana gündemiyle Odakule Fazıl Zobu Meclis Salonu'nda gerçekleştirildi. Bahçıvan'ın açılış konuşmasını yaptığı toplantıda, Stratejik Dönüşüm Merkezi Danışmanı, Future Ally Şirketi Kurucu Ortağı İdil Özdoğan, ana gündem çerçevesinde İSO SDM'de yapılan çalışmalar hakkında bir sunum yaptı. - "Sanayi faaliyetlerinde artık sadece üretim değil hizmetler tarafı da ağırlık kazanıyor" Erdal Bahçıvan, geçen yıl İSO bünyesinde SDM'yi kurduklarını söyleyerek, merkezin çalışmaları kapsamında ilk olarak meclis üyelerinin katılımıyla bir çalıştay düzenlediklerini, sanayinin güncel sorunlarını ve çözüm önerilerini masaya yatırdıklarını belirtti. Bahçıvan, SDM çalışmalarının bir sonraki aşamasında ise sanayiye ve iş dünyasına yön veren küresel eğilimlere odaklandıklarını ve önemli bulgulara ulaştıklarını kaydetti. SDM'nin İSO'nun sanayi stratejilerinin geliştirilmesi ve sanayi kuruluşlarının yarınlara hazırlanmasında önemli bir rol oynayacağını aktaran Bahçıvan, SDM'nin bünyesinde hayata geçirilen "Geleceğin Sanayisi için Ufuk Taraması" çalışması hakkında da bilgiler verdi. Bahçıvan, çalışmanın ana hedefinin sanayiyi etkileyen yeşil dönüşüm dalgalarının tanımlanması ve yeşil, dijital, insan, deneyim ekonomileri ve jeopolitik dönüşüm alanlarında üretim ve tüketimin kırılması noktalarına, fırsat alanlarına ışık tutmak olduğunu belirterek, şu açıklamada bulundu: "Söz konusu çalışma SDM'nin bundan sonraki faaliyetlerinin ana çerçevesini oluşturacak. Küresel değişim denilince hepimizin aklına öncelikle 'ikiz dönüşüm' olarak adlandırılan yeşil ve dijital dönüşüm alanları geliyor. Ancak, biliyoruz ki dönüşümün sanayiyi ilgilendiren boyutu sadece bu iki alanla sınırlı değil. Yetenek, mekan ve iş modeli değişiklikleri de işin içine giriyor. Bu noktada, firmaların ve iş gücünün yüksek katma değerli, ileri teknolojiyi kullanma ve geliştirme yeteneği kazanması daha da önem kazanıyor. Üretim mekanı, sadece fiziksel alanlarla sınırlı kalmayıp dijital alanlara yöneliyor ve bu ikisinin eşgüdümü ön plana çıkıyor. Yine sanayi faaliyetlerinde artık sadece üretim değil hizmetler tarafı da ağırlık kazanıyor. Bütün bunlar bizi aslında yeni bir sanayi modeline götürüyor. Üstelik bu model, sadece sanayinin dinamikleri ile de şekillenmiyor. Jeo-stratejik değişimlerin yanı sıra insan ve deneyim boyutları da bu modelin birer parçası." - "Yüksek nitelikli bir eğitim konseptini süratle uygulamaya geçirmemiz gerekmektedir" İSO Başkanı Bahçıvan, gelişmiş ülkelerin stratejik ürünlerde artık "içeride üretim", "yakında üretim", "dost ülkelerden tedarik" gibi yaklaşımları belirterek, üretimin tekrar gelişmiş ülkelere yönelmesini destekleyen bu eğilimin değer zincirlerini de yeniden şekillendirdiğini kaydetti. "İSO Yeni Nesil Sanayi Hazırlık Endeksi"nde çalışmaların son aşamaya geldiğini ifade eden Bahçıvan, "Sanayi sektörümüzün küresel trendler karşısındaki konumunu ve bu trendlere ne kadar hızlı uyum sağlayabildiğini ölçmeyi amaçlayan bu endeks, yalnızca bir sıralama endeksi olmayacak, detaylı rapor içeriği ile küresel ekonomide yaşanan köklü değişimlere nasıl ayak uydurabileceğimize ilişkin yapılması gerekenleri de kapsayacak." bilgisini verdi. Bahçıvan, sanayinin önündeki en acil gündemlerden birinin de sağlıklı bir iş gücü planlamasının hayata geçirilmesi olduğunu belirterek, "Çünkü bu konudaki eksikliklerimiz, ihtiyaç duyduğumuz temel alanlarda arz ve talebin örtüşmemesine yol açıyor. Bazı iş kollarında büyük iş gücü açığı yaşanırken bazı iş kollarındaki yoğunlaşma ekonominin dengelerini olumsuz etkiliyor. Bu nedenle, üretim hayatımızın ihtiyaç duyduğu işgücünü yetiştirebilmek için, yüksek nitelikli bir eğitim konseptini süratle uygulamaya geçirmemiz gerekmektedir. Hem üretilen mal ve hizmetlerdeki rekabetçiliği hem de yatırım çekiciliğini artırmak için dönüşümün öznesi olan insanı temeline alan bütüncül bir dönüşüm kaçınılmaz." ifadelerini kullandı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.