TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Uygulamalarımız appstore googleplay
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Avm

haberingundemi.com.tr - Avm haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Avm haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Ekimde en fazla kartlı ödeme market ve AVM'lerde yapıldı Haber

Ekimde en fazla kartlı ödeme market ve AVM'lerde yapıldı

Türkiye'de ekim ayında banka ve kredi kartlarıyla yapılan harcamaların sektörel dağılımları incelendi. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) verilerine göre, banka ve kredi kartlarıyla yapılan işlem tutarı ekim ayında 1 trilyon 254 milyar 972,3 milyon lira oldu. Banka ve kredi kartlarıyla yapılan ödemelerin sektörel dağılımlarında, en fazla harcamanın 227 milyar 566,2 milyon lira ile market ve AVM kategorisinde yapıldığı görüldü. İkinci sırada, 94 milyar 852,7 milyon lirayla diğer kategorisi yer alırken, onu 89 milyar 385,6 milyon liralık tutarla çeşitli gıda takip etti. Giyim ve aksesuar kategorisinde 89,2 milyar liralık ödeme yapıldı Söz konusu dönemde banka ve kredi kartlarıyla giyim ve aksesuar kategorisinde 89 milyar 256,1 milyon lira, hizmet sektörleri kategorisinde ise 84 milyar 46,3 milyon liralık ödeme yapıldı. Bu dönemde banka ve kredi kartlarıyla yemek kategorisinde 76 milyar 832,7 milyon lira, benzin ve yakıt istasyonlarına 74 milyar 568 milyon lira, elektrik, elektronik eşyalara 65 milyar 248,2 milyon lira, yapı malzemeleri, hırdavat ve nalburiye harcamalarına 52 milyar 899,2 milyon lira ödeme gerçekleşti. Yapılan ödeme ekim ayında araç kiralama-satış, servis ve yedek parçasına 52 milyar 196,9 milyon lira, kamu/vergi ödemelerine 50 milyar 854 milyon lira, sağlık, sağlık ürünleri ve kozmetiğe 45 milyar 528,7 milyon lira oldu. Sigorta alanına 43,6 milyar lira ödeme yapıldı Aynı dönemde sigorta alanına 43 milyar 659,5 milyon lira ödeme yapılırken, mobilya ve dekorasyona 35 milyar 101,1 milyon lira, eğitim, kırtasiye ve ofis malzemelerine 28 milyar 918,1 milyon lira ve seyahat acenteleri-taşımacılık kategorisine 25 milyar 838,1 milyon liralık ödeme banka ve kredi kartlarıyla gerçekleştirildi. Ayrıca, kuyumcularda 25 milyar 44,4 milyon lira, hava yolları işlemlerinde 23 milyar 415,5 milyon lira ve müteahhit işlerinde 20 milyar 295,4 milyon liralık tutar banka ve kredi kartıyla ödendi. Banka kartı ve kredi kartıyla yapılan harcama tutarlarında, sırasıyla konaklama 18 milyar 291,5 milyon lira, telekomünikasyon ödemeleri 13 milyar 399,5 milyon lira, bireysel emeklilik ödemeleri 6 milyar 574,5 milyon lira, araba kiralama ödemeleri 4 milyar 506,6 milyon lira, kulüp, dernek ve sosyal hizmetler ödemeleri 3 milyar 579,3 milyon lira ve doğrudan pazarlama ödemeleri 1 milyar 544,4 milyon lira oldu. Toplam ödemelerin yüzde 28'i internetten yapıldı Bu dönemde banka ve kredi kartlarıyla yapılan alışverişlerin 346 milyar 361,5 milyon liralık kısmı internet üzerinden yapıldı. İnternet üzerinden alışverişlerin toplam ödemeler içindeki payı yüzde 28 olarak hesaplandı. Ekim ayında mektup ve telefonla yapılan alışverişler 58 milyar 94,3 milyon lira, gümrük vergisi ödemeleri de 1 milyar 313,2 milyon lira olarak gerçekleşti. Ağustostan bu yana harcamalar yüzde 20 azaldı Türkiye'de ekim ayında banka ve kredi kartlarıyla yapılan harcamalarda ağustos ayından itibaren azalış görüldü. Söz konusu ayda 1 trilyon 565 milyar 205,8 milyon liralık harcama yapılırken, eylül ayında 1 trilyon 283 milyar 889 milyon liralık işlem tutarı gerçekleşti. Ekim ayında da banka ve kredi kartlarıyla yapılan harcama tutarı 1 trilyon 254 milyar 972,3 milyon lira oldu. Buna göre banka ve kredi kartlarıyla yapılan harcamaların ekimde ağustos ayına göre yüzde 20 azalış gösterdiği hesaplandı. Bu dönemde en fazla azalış, yüzde 52 ile eğitim, kırtasiye ve ofis malzemelerinde yaşanırken, bu alanı yüzde 50 düşüşle konaklama izledi. Harcamalarda en fazla düşüş görülen üçüncü sektör de yüzde 39 ile seyahat acenteleri kategorisi oldu

En fazla kartlı ödeme market ve AVM'lerde yapıldı Haber

En fazla kartlı ödeme market ve AVM'lerde yapıldı

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) verilerinden derlediği bilgilere göre, Türkiye genelinde banka ve kredi kartlarıyla yapılan işlem tutarı 2024'ün ocak-eylül döneminde 10 trilyon 627,3 milyar lira olarak gerçekleşti. Banka ve kredi kartlarıyla yapılan ödemelerin sektörel dağılımları incelendiğinde, en fazla harcama 1 trilyon 863,2 milyar ile market ve alışveriş merkezleri kategorisinde yapıldı. İkinci sırada 742,4 milyar lirayla çeşitli gıda kategorisi yer alırken, onu 739,9 milyar liralık tutarla giyim ve aksesuar takip etti. Söz konusu dönemde banka ve kredi kartlarıyla elektrik, elektronik eşya kategorisinde 710,5 milyar, hizmet sektörleri kategorisinde ise 695,4 milyar liralık ödeme yapıldı. Bu dönemde banka ve kredi kartlarıyla benzin ve yakıt istasyonlarında 663,9 milyar liralık ödeme yapılırken, yemek harcamaları 629,7 milyar lira ve diğer ödemeler 555,2 milyar lira olarak gerçekleşti. Ocak-eylül aralığında sigorta ödemeleri 506,1 milyar lira, kamu/vergi ödemeleri 462,6 milyar lira, araç kiralama-satış, servis ve yedek parça ödemeleri 431,6 milyar lira oldu. Eğitim, kırtasiye ve ofis malzemelerinde 307,1 milyar liralık ödeme yapıldı Aynı dönemde yapı malzemeleri, hırdavat ve nalburiyeye 409,9 milyar lira ödeme yapılırken, sağlık, sağlık ürünleri, kozmetik alanında 375,3 milyar, eğitim, kırtasiye ve ofis malzemelerinde 307,1 milyar, mobilya dekorasyonda 297,3 milyar liralık kartlı ödeme gerçekleştirildi. Ayrıca, seyahat acenteleri ve taşımacılıkta 246,1 milyar, hava yolları işlemlerinde 235 milyar, müteahhit işlerinde 151 milyar liralık tutar banka ve kredi kartıyla ödendi. Banka kartı ve kredi kartıyla yapılan harcama tutarları, kuyumcu 174,6 milyar, konaklama ödemeleri 173,7 milyar, telekomünikasyon ödemeleri 105,4 milyar, bireysel emeklilik ödemeleri 51,3 milyar, araba kiralama ödemeleri 37 milyar, kulüp, dernek ve sosyal hizmetler ödemeleri 34,6 milyar ve doğrudan pazarlama ödemeleri de 15,8 milyar lira şeklinde sıralandı. Toplam ödemelerin yüzde 29'u internetten yapıldı Bu dönemde banka ve kredi kartıyla yapılan alışverişlerin 3 trilyon 91 milyar liralık kısmı internet üzerinden yapıldı. İnternetten yapılan harcamaların toplam içerisindeki payı yüzde 29 olarak hesaplandı. Yılın 9 ayında mektup ve telefonla yapılan alışverişler 504,5 milyar, gümrük vergisi ödemeleri de 13,4 milyar lira olarak gerçekleşti.

BMD üyeleri, Haber

BMD üyeleri, "fahiş kira artışı talepleri" için bir araya geldi

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) üyesi markalar, "fahiş kira artışı talepleri" ve AVM'lerdeki genel giderlerle ilgili sorunları değerlendirmek üzere bir araya geldi. Dernekten yapılan açıklamada, çatısı altında 516 marka bulunan derneğin ev sahipliğinde düzenlenen toplantıda, "fahiş kira artışı talepleri" ve AVM'lerdeki genel giderlerle ilgili sorunlar masaya yatırıldı. Toplantıya, Ticaret Bakanlığı Perakende Ticaret Daire Başkanı Burak Kaplan ile BMD Başkanı Sinan Öncel de katıldı. Açıklamada toplantıdaki görüşlerine yer verilen Öncel, kiranın markalar için en önemli maliyet kalemleri arasında yer aldığını aktardı. Üye markaların yüzde 91'inin fahiş kira artış taleplerinden şikayetçi olduğuna işaret eden Öncel, şunları kaydetti: "10 uzama yılı sona eren kontratlarda yüzde 400-500'e varan oranlarda kira artış talepleri ile karşı karşıya kalıyoruz. Ayrıca şeffaf olmayan ortak alan giderleri nedeniyle AVM'lere her ay en az 700 milyon lira fazladan ödeme yapıyoruz. Her iki konuda da üyelerimizden yoğun şikayetler alıyoruz. Er veya geç fiyatlara yansıdığı için enflasyonla mücadeleye de zarar veren fahiş kira artışı talepleri ve şeffaf olmayan ortak alan giderleri sorununu yaklaşık 250 markamızın temsilcilerinin katıldığı toplantıda bütün boyutlarıyla ele aldık. Kiralarla ilgili kalıcı çözüm için ilgili mevzuatta değişiklik yapılması gerekliliği konusunda ortak mutabakat oluştu. Genel giderlerle ilgili de AVM yönetimlerinin Şubat 2023'te yürürlüğe giren yasanın gereklerini yerine getirmelerini bekliyoruz." Perakende cirolarında yabancıya satışların önemli yeri olduğunu vurgulayan Öncel, "Ülkemize 8 ayda gelen ziyaretçi sayısında yüzde 7,1'lik artışa rağmen üyelerimizin yüzde 80'i, yani her 5 markamızdan 4'ü, aynı dönemde yabancıya adet satışının geçen yıla göre azaldığını beyan etti." ifadelerini kullandı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.