Gıda güvenliğinde sıfır tolerans ilkesiyle yürütülen çalışmalar kapsamında Gıda Güvenliği Toplantısı, Vali Davut Gül’ün başkanlığında İl AFAD Merkezinde gerçekleştirildi.
Toplantıda, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yapılan sunumda kent genelinde gıda güvenliğine yönelik yürütülen denetimler, alınan tedbirler ve uygulanan yaptırımlar kapsamlı şekilde ele alındı. Halk sağlığının korunmasına yönelik sürdürülen çalışmaların kararlılıkla devam edeceği vurgulandı.
İl Tarım ve Orman Müdürlüğü’nün 2025 yılı resmi kontrol verilerine göre, il genelinde 135 bin 947 gıda işletmesine toplam 217 bin 277 denetim gerçekleştirildi. Yapılan kontroller sonucunda mevzuata aykırı faaliyet gösterdiği tespit edilen 9 bin 303 işletmeye idari para cezası uygulandı.
Denetimler kapsamında işletmelere toplam 565 milyon 258 bin 639 TL ceza kesilirken, 87 dosya savcılığa suç duyurusu olarak iletildi. Ayrıca halk sağlığını tehdit ettiği belirlenen 262 işletme faaliyetten menedildi, risk analizleri doğrultusunda 7 bin 617 numune alındı.
Yetkililer, gıda güvenliği konusunda denetimlerin artarak süreceğini ve vatandaşların sağlığını tehlikeye atan uygulamalara kesinlikle müsamaha gösterilmeyeceğini ifade etti.
GÜNDEM
11 Haziran 2026SPOR
11 Haziran 2026GÜNDEM
11 Haziran 2026SPOR
11 Haziran 2026SPOR
11 Haziran 2026GÜNDEM
11 Haziran 2026GÜNDEM
11 Haziran 2026
1
Bakan Yusuf Tekin: İmam Hatip Okullarını Uluslararası Bir Marka Haline Getireceğiz
7999 kez okundu
2
İsrail, İran’ın Balistik Füze Saldırılarının Ardından Gazze Sınır Kapılarını Kapattı
4907 kez okundu
3
81 ilden gelen 130 gazeteci Kırşehir Belediye Başkanı Ekicioğlu ile Buluştu
4325 kez okundu
4
Sağlık Bakanı Memişoğlu: En Büyük Hedefimiz Sağlıklı Toplum
2336 kez okundu
5
Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan Necip Fazıl Kısakürek’in Vefat Yıl Dönümünde Anma Mesajı: “Büyük Dava ve Aksiyon Adamı Üstat”
950 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.